Behzat Ç…

Kendimle direndim, diğerlerinden bir farkı olamaz dedim, abartılıyor her zamanki gibi dedim ama sonra bir gün, bir dürtüyle belki de; öylesine başladım.Nasıl olsa sıkılıp bırakacaktım, bir iki bölüm, sonra “baktım işte, bu kadarmış, aynı klişe laflar, davranışlar” diyecektim; olmadı azizim.Kendi kendimle çeliştim, istemedim izlemek hatta ara verdim bir süre, ama yine olmadı, ne kadar ara verdiysem dönüşüm o kadar heyecanlı ve sancılı oldu.Bir Behzat Ç; nasıl gurur duyuyorum anlatamam bu dizinin varlığıyla, sadece yayınlanması bile yeter beni mutlu etmeye.Bir gün kardeşim Harun’un bir videosunu izletti bana, onun arkasından ben bir tane daha diye diye sıraladım videoları.Baktım kesmiyor artık açtım ilk bölümü, bir nefes alarak başladım bitişinde tuttuğum soluğu hala bırakmakta zorlanıyorum.

Şu blogda ilk defa bir Türk dizisinden bahsediyorum galiba.Hayır yalnış anlaşılmasın, “hayatta Türk dizisi izlemem” diyen mantaliteden değilim.Çocukluğum Lamia’larla geçti, hala da beğenerek izlediklerim vardır.Ama artık illa bir diziyi izleyeceğim diye televizyonun karşısına geçmiyorum veya dakika dakika heyecanla beklemiyorum dizileri.Belki de artık hep birbirlerine benzedikleri için, esas oğlan ve kızın etrafından çıkamadığımız için, bilmiyorum cezp edemiyorlar artık beni.Ve Behzat Ç, ben sırtımı dönmüşken geldi buldu beni.Hala, “bizde dizi yapmayı biliyormuşuz” diyerek gururlanıyorum.Bir polisiye dizi olmasının getirisi, her bölümü dolduran cinayet çözme meselesi bir yana, altan alta devam eden ana hikayesi bile insanı bağımlı hale getirebiliyor, ki görüldüğü üzere artık bir Behzat Ç bağımlısıyım..

Tabi bu kadar takipçisi olmak için dizinin diğerlerinden ciddi bir farkı olması lazım; yoksa çevrede çok polisiye dizi var.Mesele – her ne kadar ana unsur bu olsada- ne konusu ne de ilerleyiş şekli.Mesele Behzat Ç’nin bize “bizi” anlatması.İzlediğimde yurtan insanımın bilindik tepkilerini görüyorum, yeri geliyor sokağımı, yeri geliyor evimin içini, olaylar karşısında ki bakış açımı.Harun’u seviyorum ama yeri geliyor o hödük tavırlarına diğerleriyle birlikte sinirleniyorum.Hayalet ve Akbabayı o kadar sahipleniyorum ki, hani üzülseler onlarla birlikte üzülüyorum.Behzat’ın abisi gibi bir abim olsun istiyorum, beni her yerde korusun kollasın.Behzat gibi mutsuzluğumu bile kabul eden birisi olsun istiyorum..

O kadar dizi izliyoruz, olmayan şeylerden bile yeri geliyor onlarca mana çıkarmak için adeta kendimizi yırtıyoruz ama Behzat Ç gibi olanı aynen yansıtan bir dizi görünce hafiften denge problemi yaşamadan da geçemiyoruz.Az önce sezon finalini izledim, ve ey ahali resmen feleğim şaştı, bir mezarın üstünde elleri bağlı görmeyi beklediğim son kişi; ve bunu sanki yabancı fandomlardan bir dizi yapıyormuş gibi.Ve işte “sezon finali” yaptığımızda böyle yaparız denir gibi.Olabildiğince bahsetmekten kaçınmak istiyorum, zira bugüne kadar benim tavsiyemle bir şeyler izleyip beğenen birileri varsa ve olur da bu tavsiyeme de uyup izlemeye karar veren olursa o heyecanı hiç kaçırmak istemem.

Ben biraz geç başladım ama sabah akşam – deyim yerindeyse yemeden içmeden- seyrettiğim için anında kendimi ekşi sözlükte yorum okurken buldum.Biz de muhteşem diziler çekebiliyoruz ya, valla çok mutlu ve gurur doluyum.Tabi son sahneyi düşündükçe hala elim ayağım titremeye devam ediyor.Behzat Ç, tam bir klasik işte..

Reklamlar

3 thoughts on “Behzat Ç…

  1. kitaplari okudun mu bilmiyorum ama iki kitap ta cok guzel. dizi sahane ama nedense bana kitaplar daha guzel gibi geliyor . hayalet orda bambaska karizmatik bir adam olarak anlatiliyor. dizide daha farkli, daha insani sanki..

    sonra behzat in kizi oldugunde hic konusmamasi susmanin binbir hali o kadar guzel anlatilmis ki kitapta. ‘son hafriyat’i da sinema filmi olarak cekiyorlar, seyretmek icin geriye saymaya basladik bile 🙂

  2. @ depresan

    Yok hayır kitaplarını okumadım ama çok istiyorum okumak, dizisi böyleyse kitaplardan nasıl etkilenirim bilemiyorum.Hayalet başta çok uzak bir karakter gibi geliyordu bana, ama şimdi sanki evin bir abisi gibi, bayılıyorum ona.Filmi de duydum heyecanla beklemekteyim, muhteşem olacaktır kesin..

    Son sahne hakkında ne diyorsun, inanılmaz başarılıydı, her iki tarafında oyunculuğu beni benden aldı.Behzat’ın yerinde olmak istemez hiç kimse, valla adamın çok ama çok sağlam sinirleri var herhalde, artık ne delilik yaparsa yapsın kimse gıkını çıkartamaz..

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s