Castiel nerelere gitti ?

Çok derin kederler içindeyim, nasıl düşüneceğimi, ne hissedeceğimi bilmiyorum.Ama baskın duygu olarak üzüntü beni benden alıyor.Böylesi bir final evet yakışırdı Supernatural’e; olması gerektiği gibi vurucu ve izleyeni şoke eden, ama yine de olması gereken şeyin duygularına alışık değilmişiz işte.Bitireli on dakika bile olmadı ama dayanamadım, yazıp kurtulmak istedim, bünyeden atıp artık ne zaman geleceği belli olmayan yeni sezona kadar, Sam’in zihin duvarı misali yok etmek istiyorum bu düşünceleri.Oldu mu şimdi, muhteşem bir finaldi buna diyeceğim yok ama cidden “oldu mu şimdi”..Öyle çok uğraşırsan bu Castiel bir şeyler karıştırıyor diye, al sana cevabı muhabbeti yapar bu dizi..

Adam diziye girdi, dizi sanki bambaşka renklere büründü gözümde, daha bir takip edilesi, sevilesi oldu.Ve ben Castiel’e onun “masumluğuna bu kadar bağlanmışken atılan bu çelme sadece Winchester kardeşlere değil, aslında benim gizi izleyecilere oldu.Kardeşim yatağında ölü balık misali sessiz kederleniyor hala, ben ne düşüneceğimi bilmiyorum hala.Castiel, sevilen bir kaarakter, yalnış yönlere “iyi” amaçlar uğruna sapmış olsa dahi, o her zaman doğru yolu bilir ve Dean tek boyutlu bakış açısında her doğruyu göremez diye kendini tekrarlayan cümlelere tekrar sığınmak istiyorum.Bütün bölüm boyunca Dean’e kızdım “neden Castiel’e böyle davranıyor” diye, hep hor gördüm sözlerinden ötürü.Bir tarafım ben daha bilmeden Castiel’e o kadar güvenmiş olacak ki, şimdi ihanete uğramış gibi hissediyorum.

Bu birinin elinden en sevdiği oyuncağı almak gibi bir şey.İlk önce Dean öldü, üzülmedim.Sonra Sam gitti o çukura düşmüş iki melekle birlikte, bana mısın demedim.Hatta her sezon sonrası daha heyecanla bekler oldum diğer sezonu.Ama şimdi içim acıyor kardeşim, o kıpır kıpır heyecanın yerini tarif edilmeyen bir hüzün sardı.Castiel hep o köşede kalmalıydı, çevresinde olan biten her şeyi anlamasa da, boşluktta gezinip dursa da, hep bir masumiyet temsili olmalı ve ihtiyaç duyulduğunda assla güven sarsmayacak şekilde kendi yerini belli etmeliydi.Şimdi ne oldu peki, ne yaptı bu adamlar.O kadar kötü adam yokmuş gibi, hepsini ortadan kaldırdılar ve kadroya bir kötü gerekti; bizimkilerin kıyamayacağı ama yok edilmesi şart olan biri.Peki bu Castiel olmak zorunda mıydı, şimdiye kadar onun olduğu bölümlerden zevk alırken an itibariyle gelecek bölümlerden korkar hale gelmemiz gerekiyor muydu..

Olmadı işte; tamam kabul ediyorum muhteşem bir pazarlama atağı, yeni bir ivme, ne kadar şikayet edersem edeyim sinir bozucu bir heyecan ama böyle olması, bütün dengeleri alt üst etmesi mahvetti bizi.Ben şimdi Castiel’e nasıl bir gözle bakayım, dün gurula laf ettirmediğim sahiplendiğim karaktere bugün yaptıkları ve yapacakları için ne diyebilirim, onu nasıl savunabilirim.Elimizden en sevdiğimiz karakteri aldılar ve onu kafayı güçle bozmuş bir ego patlamasına çevirdiler.Sözleri “bir tek ben varım, kabul edin veya ölün ” derken bakışlarında hala doğruluk payı aramak izleyene nasıl bir işkencedir.Artık dizide savaşacak kimse kalmadı diye neden içlerinden biri düşman diğerleri hala “doğru” ekip diye bölünmek zorunda ki.

Balthazar’ı öldürdüğünde anlamıştım her şeyin geri dönüşsüz şekilde değiştiğini, gücü alıp kamera kendinden emin gözlere odaklandığında değil.İşin acı tarafı onu güç bu hale getirdi diyemememiz, zira gücü almadan arkadaşını öldürdü.Görmezden gelebilir veya daha sonrası için uygun cezalar bulabilirdi, ama Balthazar’ı öldürüp Sam’in duvarlarını yıktı.Yine de konduramıyorum, daha iki bölüm öncesinde aldığı karar için ikilemde kalan, yalvaran o değilmiş gibi geçirdiği bu muhteşem dönüşüm şaşırtıyor beni.Belki de kendimi avutuyorum, sanki parmaklarım yazarken bunları yapan aslında Castiel değil demeye getiriyor llafı ve bende inanmak için yer arıyorum.Yeni düzenden daha şimdiden nefret ettim; Dean ve Castiel karşı karşıya öyle mi..Bunca zaman yan yana bile olmakta zorlanan ikili, şimdi düşman oldular.Ve ben neden isyan etmeyecek mişim ki.Bütün memnuniyetsizliğimi sonuna kadar hak ediyorlar.Bu iş bir Evil Castiel saçmalığına doğru ilerliyor.

Sinirliyim ve muhtemelen bundan dolayı sonradan “neden yazmışım ki” diyeceğim şeyler karalıyorum ama bu da benim yerli yersiz edilmiş bir tepkim olsun.Tamam cezp ediyor, şimdiye kadar kurduğum cümlelerin hiç birinde “bir daha izlemem” gibi bir ifade, onu bıraktım bir ima bile olmadı.Olmazda zaten, ama gidişat içimi acıtıyor.Bunca kötü varken neden Castiel.Olur da bir gün kendine gelirse, yaptıklarından pişman olursa asla eski Castiel gibi olamayacak.Peki diğerleri dediğimiz “Dean” onu kabul edebilecek mi..Yazdıkça sinirleniyorum azizim ama son olarak yazmam gereken bir şey varsa da o da bu diziyi yapanlara bir “Helal olsun” cümlesi kurmak olacaktır; Supernatural’de deprem oldu, yeri göğü inlettiler.

9 comments

  1. dedim ofori kesin yazar bunu .işte burada 🙂
    bizde kardeşimle şoklardayız .hayır olamaz çığlıkları ile izlendi bölüm .madem kötü adam gerekiyordu bulsaydınız başka adam mı kalmadı neden cass dedik ama bir gerçek var ki böylesi daha vurucu oluyor.ikilemde kaldık .cass e kızamayan bir tarafım ve cass düzelse bile yaptıkları için onu affedemeyecek bir tarafım var. sam olayında böyle hissetmedim.oysa cass de dean gibi ihanete uğramış hissediyorum.daha gücü almadan sam ve bathazar yaptıkları cass in güç yüzünden değil çok öncesinde o masumiyetini kaybettiğini gösterdi. bu yolun dönüşü yok ama cass gibi supernatural için mihenk taşı olan bir karakter nasıl karşı tarafta yer alır yada cass in olmadığı bir taraf benim için doğru mudur 🙂 ben cass in o şaşkın ,masum halini istiyorum.neden bunu neden yaptılar .dean cass karşı karşıya gelince kim kazansın isteyeceğim bilmiyorum 😦

  2. Son dakikaya kadar iyiydi, Cass kendini ilah ilan edene kadar yani… Bu seçimden memnun değilim. İleri gitmenin de ilerisine gittiler. Senaristlerin sevdiği birşey bu sevilen karakteri boğazına kadar pisliğin içine batırmak, anladık. Yenik bir teslimiyet içinde “….peeki, tamam…öyle olsun” diyorum ben. Halbuki ne iyi gidiyordu….o son dakika….son replik…olmadı.

  3. @ winpohu

    Dünden daha sakinim galiba, biraz ateş sönünce tekrar Castiel diye sayıklamaya başlayacağımı biliyordum.Ama bende hala kızgınım, hala kabul etmek istemiyorum onun “kötü” karakterde olacağını.Azcık kendimizi kandırsak ve belki de olmaz desek çok mu bariz yalan söylemiş oluruz.Gücü almadan arkadaşlarını öldürdü, ailem dediği Sam’in duvarlarını yıktı.Ama yine denedi ; Dean ona inansın diye yırttı kendini resmen.Onu bunu bilmem ama yeni sezonda ne düşüneceğini bilemeyen bir izleyici kitlesi oluşturduklarını bilirim.

  4. @ Ena

    Senin kadar üzgünüm bende, olmadı yakışmadı bu gidişat.Castiel’i seviyorum, hatta öyle ki onsuz bir Supernatural bile düşünemez hale geldim.Şimdi ben kendimi kaptırmış giderken onun bu dönüşümüne kahırlanmadan edemiyorum.Herkesi teker teker elden geçirdiler ama Castiel’e bunu yapacaklarını hiç düşünmemiştim.Biraz sakinleşmek gerek belki de, aradan zaman geçince bu düşünceye de -el mahkum- alışırız.

  5. peki ya şimdi ne olacak Cass yok oldu resmen şimdi neyi bekleyeceğiz… :-s

  6. Ya Varya Admin aynı ben ha dean öldü hiç takmadım, sam gitti çokta fifi dedim Cass gitti artık diziyi izlemiyorum 😥
    Geri gelirse ölümüne devam 😀 .

  7. Sevgili @ofori ya buna ne demeli ;
    Cass’in Purgatory’e ruhları geri bırakışı, ardından Bobby’nin kontrol edip öldü dediğinde Dean’in yüzünün hali,
    sonra Cassy tekrar gözlerini açtığında Dean’in gülüşü, söyledikleri…
    Vay arkadaş bu nedir böyle yaw!Gelgitlerle daha da gerdiler adamı.Tek kalan ıslak bir trenckot…Acının, kederin bini bin para…

    Cassy nin yeniden ekranlara geleceği konusunda yazarlar ucu açık konuşuyorlarmış.Fakat Misha’yı çok sevdiklerini ve onunla çalışmaya devam etmeyi kesinlikle istediklerini de ekliyorlarmış.Ben yeniden gelir diyorum(gelmeli :).Leviathan lara karşı savaşacak adam lazım zaten, kaç güçlü melek kaldı ki sonuçta.Kırdı geçirdiler birbirlerini.Çoğunu da Cass öldürdü.

    Şu linkten Castiel hakkında executive producer Sera Gamble ile röportaj okunabilir;

    http://www.tvline.com/2011/10/supernatural-castiel-dead-alive-misha-collins/

Bir Cevap Yazın

