Camelot’tan esintiler…

En son Camelot hakkında bir şeyler yazdığımda dizi tanıtımı kıvamında heyecan dolu cümleler kurmuştum.Şimdi ise – gerçi fazla ilerlemedik ama- dizinin 4. bölümünü izlemenin ardında yeniden biraz bahsetmenin zamanı geldi.Erkenden konuşup eleştirmemek gerek belki de, ama şimdilik kendimi bu konuda özgür bırakıyorum, ve yaşadığım hayal kırıklığının anlık olacağını ümit ediyorum.Arthur, yaşının  getirdiği o ergen havası ve şimdiye kadar sıradan bir köleyken birden bire kral olmanın getirdiği ayrıcalık ve güç hissiyle davranışlarında beni sinir etmeye başladı yavaş yavaş..Şahsımın yaşı ilerledikçe dizilerdeki bu ergen davranış şekilleri eskisi kadar tolere edilmiyor gözümde..

Ne yapıyor peki bu adam; hiç tahmin edemeyeceği şekilde kral olmuşken, onu büyüten yetiştiren ve şimdiye kadar ailesi bildiği anne ve babası gözü önünde öldürülmüşken, tam bir bilinmezliğin ortasında üstüne büyük bir sorumluluk yüklenmişken adam kalkmış Gwen diyerek ortalarda aşk acısı çekiyor.Kıza zaten sinir oluyorum, o başlı başına ayrı bir güncelleme konusu  olur, bir de Arthur’un bu zevzek davranışları diziyi çekilmez hale getirebiliyor.4 bölüm izlemişken nerdeyse sonraki bölümü izleyeceğimden şüphe duymaya başladım.

Ve Morgan, diziyi heyecan açısından yerinde tutan bir o var bir de yeri geldiğinde Merlin.Onlar bile, bazen o kadar sıradan konuşmalar içine giriyorlar ki, Camelot ismi taşıyan bir diziye yakışmıyor o replikler.Ben herhalde çok büyük beklentiler içine girmişim, yazdıkça fark ediyorum ne kadar şikayet biriktirdiğimi.Ama olması gereken bu olmalı; ortada şöyle bir iki büyük cümleler dönmeli, izleyici olarak olayın ruhuna girmeli, hemen o havya bürünmeliyiz.Ama elde bu kadar malzeme varken bunu değerlendiremiyorlar ya , işte o zaman sinir olmaktan başka bir şey gelmiyor elimden..

Tabi beğendiğim bir iki şey de yok değil, onlardan bahsetmezsem haksızlık etmiş olurum.Merlin’in gücünü kullanmamak için kendiyle savaş vermesi, nadir de olsa gücünü kullandığında olayı sıradanlıktan kurtarıp heyecan katıyor diziye.Tabi sonrasında yaşadığı pişmanlık duygusu için ne düşüneceğimizi bilemez hale geliyoruz.Sihrini kullanıp olaylar kötüye gittiğinde bunu diğerlerine efsane şeklinde anlatması yok mu, işte şimdiye kadar en beğendiğim sahne o olmuştur.İnsana “efsaneler böyle doğuyor” hissi yaşatıyor.Şimdilik eleştiri dolu bir yazı oldu, belki ilerde daha güzel yazılarla bahsederim bu diziden.

4 comments

  1. Arthur ve Merlin etrafında dönen efsaneyi genelde hiç sevemedim. Hatır gönül için izlediğim bir iki versiyonu oldu bu güne kadar. Takip ettiğim dizilerin tatile girdiği dönemde, ofori’nin blogunda yazılardan aklımda kalan Merlin’i başından başlayıp yeni bir şans vereyim demiştim. Yazın misafir olduğum yerde iki bölümüne maruz kalmıştım ve pek gülmüştüm ejderha efektinin ucuzluğuna ve Arthur ve Merlin olarak seçtikleri oyuncuların….eee…efsanedeki versiyonlarının uyandırdığı izlenimden fersahlarca uzak oluşuna. Ak sakallı bilge Merlin nerde, otoriter karizmatik Arthur nerde? Ki dizinin tam da bu özelliği ikinci bir şans verip izlemeye başladığımda diziye tek kelimeyle bayılmamı sağladı. (Uzuun uzun niye bu kadar bayıldığımı anlatmak çok çekici gelse de şu anda, burası konusu değil).

    Sonra yine bu blogda Camelot dizisinden bahis geçince heyecanlandım bir anda. Efsaneyi pek çekici bulmuyorum ama Merlin’in kredisi bol olunca, türdeşlerine de olumlu bakıyorum. Dizi tanıtımını izlediğim anda kredi hızla düştü tabi. Efsaneye daha sadık kalarak çektiklerini tanıtıma eklemeleri beklentilerimi düşürdü. Bir ara izlemeyi düşünüyorum. Ne de olsa Merlin’in dönüşüne koca bir yıl var.

  2. @ ena

    Merlin’i ilk izlediğim zamanlarda bana da öyle oldu, yadırgadım, beğenmedim ve bolca eleştirdim.Ama işin zevki sonradan belli ediyor kendini, belki de artık alıştığımız için sadece güzel taraflarını görebiliyoruzdur.Ben mesela o şapşal Merlin’in arada sırada yaptığı o büyük konuşmaları seviyorum, onun büyüdüğünü görmeyi, arka planda ne acılar çektiğini görmeyi dizinin mihenk taşları sayıyorum artık.Ve tabi ikisi arasındaki arkadaşlığı da..

    Ama her ne kadar kıyaslama içine girmemek için kendimi zorlasam da Camelot, aynı tadı veremedi bana, tabi daha 4 bölümü yayınlanmış bir dizi için erken konuşuyorum ancak gidişat pek aydınlık görünmedi bana.En sıkıcı yerleri başta mı seyrediyoruz acaba; bir Gwen Arhur muhabbeti yaptıklar ki sorma gitsin.Yeminle ileri sararak izledim, o kadar “bayıldım” yani..

    Zaten epik dizilerde aşk meşk mevzuları beni yeteri kadar geriyor, bir de böyle vıcık vıcık olunca izlemek bana eziyet oluyor.Hadi bakalım, umarım diğer bölümlerde düzelir azcık yoksa terk ederim gider..

  3. Ben bu diziyi bırakırım arkadaş ki hiç yapmadığım iştir. Bu ne yahu? Ne yapıyor bunlar? Amaç nedir? Ne dönüyor orda? Tamam bi iki bölüm hak verdik. Karakterleri tanıdık,ettik ama artık bir şeyler verin bize değil mi? Boş boş izliyorum resmen 4 bölümdür bir halt olduğu da yok. Arthur zaten bir ilginç. Morgan desen deli tavuk gibi dönüyor ortalıkta. Aşk dizisi gibi olmuş diyeceğim o da yok doğru dürüst. Ona verip diğeriyle evlenen aşk mı olur? Merlin’i canlandıran elemanı sevdiğimden izliyordum diziyi o da bir The King tutturmuş gidiyor. Anladık King yani yiyecekler sanki King’ini.
    Ayyy çok sinirliyim umarım bir an önce savaş mı ne halt başlıyorsa başlar da bende bir sonraki bölümü heyecanla beklerim.

  4. @ mavi

    Bennde seninle birlikte sinirlendim bir daha; sanki yorumun o sönmüş sinirlerimi alevlendirdi.O kadar beklentilerim vardı ki bu diziye dair, hepsi uçup gitti.O Arthur’un ergen halleri, hele kızın peşinde dolanan horoz duruşları, Allah’ım dayanamıyorum artık.Bu diziyi izleyen insanların neden böyle beklentiler içinde olduklarını düşünürler ya; azcık da o bahsedilen “onur” namına uygun davranışlar sergileyen, “yürü be adamım” diyeceğimiz karakterler olsa ortada, bak o zaman hiç vazgeçer miyim o diziden..

Bir Cevap Yazın

