Camelot…

“We’re going to build a land full of hope and honour, where fear is extinguished, to which people will flock from far and wide, seeking out our beacon of light.”

Daha yeni, daha çok taze.Nasıl devam eder bilmiyorum, belki ilk bölümde gösterdiği etkiyi şiddetini arttırarak devam ettirir, belki bir iki bölüm sonra sönüp gider.Ama şimdilik, ilk bölümün ardından beğendiğimi söyleyebilirim.Merlin’i izlerken bazen kardeşime baskı yapıyordum gel sende izle diye, o da “ben Camelot’u bekliyorum” diye geçiştiriyordu beni.O zaman öğrendim böyle bir dizi yapılacağını, geçenlerde alt yazısınında çıktığını görünce artık zamanıdır dedik ve izledik.İlk başta Merlin’de gördüğümüz bütün o hikaye kurgusunu unutma gerek, zira bu dizinin daha orjinale yakın bir olay örgüsü olduğundan bahsediliyor.En azından Merlin, genç değil, aksine orta yaşlı ve yeri geldiğinde oldukça katı ve rahatsız edici bir insan.

Üzülerek söylüyorum ki, ona ayrı bir karizma katmasına rağmen biraz kel oluyor.Uther, hain kızı Morgan tarafından zehirlenerek öldürüldüğünde, Merlin küçük bir köy evini ziyaret ediyor.Herkesten hatta kendinden bile varlığı saklanmış, kralın bilinmeyen oğlu Arthur’u bulup yeni kral yapmak için bütün o gizemiyle hikayeyi başlatmış oluyor.Arthur, daha dün kralın oğlu olduğunu öğrenmiş, bunun dışında kızların peşinde koşmak gibi bir hobisi olan sıradan bir köy çocuğu.Kendisini seven bir anne ve onu her şeyden koruyan bir babası, canından çok sevdiği bir erkek kardeşi olduğunu sanırken, bir gün evlerine ne olduğu belirsiz, tehlikeli bir adam geliyor ve ona “sen kral olacaksın, hazırlan gidiyoruz” diyor.Daha ne olduğunu anlamadan kendini yollarda bulan Arthur için, bizimle birlikte eşkil edeceği macerası başlamış oluyor.

Tabi bu arada oldukça şeytani duran üvey kız kardeşi Morgan, babasının en güçlü düşmanı ile iş birliği yapmış, deyim yerindeyse ülkeye çoktan peşkeş çekmiş, kendi krallığını kurmakla meşgul.Ama, işler başka bir varisin ortaya çıktığı haberiyle karışıyor.İlk bölümün hikayesi aşağı yukarı böyle ve devamında, Arthur’un bir kral olarak kabullenilmesi, belki heyecan arayan genç bir adamdan gerçek bir kral haline dönüşmesi, kendini ve ne istediğini bulması, düşmanlarını bertaraf etmesi şeklinde de devam edecek.Sıradan bir ilerleyiş gibi görünse de, heyecan içinde her bölüm arkasından baktıracağı kesin.Özellikle o tekinsiz duruşlu Merlin’i çok sevdim; sanki bütün cevaplar onda, olanları ve olacakları o biliyor ve yönlendiriyor gibi.Asıl önemlisi ne istediğinin farkında ve buna ulaşmak için pek de etik kuralları takacak gibi durmuyor.

Arthur ise, şimdilik bu hikayenin ergen ve hiç bir şeyden haberi olmayan karakteri; o daha büyüyecek ve kendi sancılarında büyük bir kral olacak.Morgan ise şimdiden beni korkutmaya başladı, kötü karakteri bile yeri geldiğinde azmi konusunda takdir etmek gerekir ki, sanırım onun için bu duyguları hissedeceğiz.Şimdilik çok etkiledi, hadi bakalım seyri nasıl olacak.Umarım her bölüm aynı heyecanı yaşatabilir.Bir diziye daha başlamış olmanın verdiği sarhoşluk hissiyle hayırlı olsun diyelim..

6 comments

  1. Hayatımda bir ilk yaparak eş zamanlı olarak başladığım bir dizi oldu. İster istemez karşılaştırdım. Peh bu mu Merlin? Bu ne hal len Arthur diye diye izledim ama sevdim açıkçası. Daha ilk bölüm gerçi ne olur bilinmez. Bildiğim tek gerçek her bölüm sonunda yeni bölüm beklemenin sancılarını çekerken kendime küfredeceğim. 😀

  2. @ mavi

    İnsan ister istemez kıyaslamaya giriyor valla, ama biri pembe bulutları diğeri kara bulutlar hissi veriyor bana.Merlin’in yerini hiç bir şeye değişemem tabi, yeni bölümler gelsin diye ölüyorum hala.Ama yine de içimdeki ses bu diziyi de beğenerek seyredeceğimi fısıldıyor.Yine de aynı dönemde, aynı içerikli dizilerin olması, izleyen açısından da heyecan verici.Bakalım nasıl gidecek bu dizi…

  3. bu dizi nerden çıktı ya noluyo hiç anlamadım.. merlini ara sıra izliyorum ama sürekli takip ettiğim bir dizi değil.. neden aynı içerikli dizi çekmişler ki??

  4. @ nilü

    Valla bende bilemiyorum ama kesinlikle her iki diziyi de izleyenler bir kıyaslama içine girecektir.Yine de ikisi de konu itibariyle aynı olsa da, işleyiş gerçekten çok farklı.Ayrı bir tat bırakacaktır.

Bir Cevap Yazın

