The French Mistake …

Dün akşam izledim ve hemen yazmak istedim ama uykuya esir düşüp bugüne bıraktım yorumumu.Nasıl sevdim, beğendim, gülmekten yerlere yattım anlatamam.Geçen hafta kardeşim bu bölümün tarilerının gösterdiğinde en ergen hallerime girip çığlık atmamak için kendimi zor tutmuştum.Her zaman söylerim, her zaman bu diziyi izleyen “herkes” söyler; bu dizi kadar fandomunun gönlünü çelen, nereye nasıl dokunması gerektiğini bilen başka bir dizi olamaz.Hani hatırlarsınız, bizimkilerin hayatları kitap serisi şeklinde satıldığında, bunların karşısına Sam ve Dean diye çığlık atan bir Becky çıkmıştı, işte o anda duyduğum “evet o kız aslında benim” hazzını asla unutamam.

Sanki dizinin hayranı bir kızı oraya koymuşlar ve tıpkı bizim vereceğimiz tepkileri yaşatmışlardı ona.Gerçi ben delirirdim orası kesin.İşte bu bölümde, sanki o heyecanın üstüne bir kat daha bindirdiler.Bizimkiler altternatif bir yaşamın içine sıkıştıklarında karşılarına çıkan şey, Supernatural adlı biz dizide baş rolü oynadıkları oluyor.Bu nasıl bir fikirdir böyle, yüreğim güm güm etti resmen.Kendileriyle dalga geçebilen, hatta dizileriyle, yaşam tarzlarıyla kafa bulan bir ikili onlar.Her bir sahne muhteşemdi.Ama özellikle en “kahkahaya boğulduklarım” diye bir sıralama yaparsam; Jensen’ın kendi pembe dizi rolleriyle dalga geçtiği o youtube kaynaklı kısım ilk sırada yer alır.

Diziyi gördüğünde o nasıl bir bakıştı öyle, “bu ne iğrenç bir şeydir, şu Jensen denen adamda da hiç mide yokmuş” bakışı değilse ne olayım.Tabi, Jared’in evindeki o resimler yok mu, hele çalışma odasındaki atlı resim, ay Allah’ım nasıl güldüm oaralarda.Tabi bu eğlence anlayışım onların “rol kabiliyetlerini” sergilediği, Misha’nın göz devirip “What The Hell” bakışları atttığı o sahnede büyük bir değişim geçirdi ve gülebilme kabasitemde çığır attı.Dean’in o bakışları neydi, hele Jared kameraya bakmamak için konuşurken tavana bakıyordu ya, orada taş olsa çatlar gülmeye başlardı.Baştan sona enfes bir bölümdü, keşke bir kaç bölüm sıkışıp kalsalardı o evrende..

En acıklı kısım ise, garibim Misha’nın azılı katil melek tarafından bir sokak köşesinnde öldürülüşü oldu.Yani ayda yılda böyle bir bölüm yapıyorlar ve ondan da gidip bizim Misha’yı öldürüyorlar ya, helal olsun onlara.Şimdi yalancı gerçekliği bir kenara bırakalım, diziden bahsedelim.Orada öldürülen Castiel olsaydı Dean aynı soğukkanlı tepkiyi verir miydi acaba, kesin çıldırırdı.Bir de dizinin sonunda vurgulanan en önemli şey; Sam’in her şeyi teperek kardeşini seçip kendi gerçek evrenine dönmek istemesi.Duvar çökebilir, o cehenneme geri dönebilir, her an öldürülebilir ama o yine de bunların hiç birini önemsemeden kardeşiyle geri dönmeyi seçti.

İşte ruhu olan Sam’i sevme nedenimiz; artık eskiye nazaran daha belirgin ifadelerde bulunuyor.Bu adamı ruhunu kaybettiğinde ve sonra geri aldığında ikisi arasındaki farka bakarak ne kadar çok sevdiğimi anlamış oldum.Ben meğerse Sam’i severmişim de haberim yokmuş.Keşke hep böyle bölümler olsa, işte Supernatural’den vazgeçememe nedenimiz bu yaptıkları şeyler, hissettirdiği bağımlılık.İyi ki varsın Supernatural..

9 thoughts on “The French Mistake …

  1. Blog harika olmuş, ellerinize sağlık… Bu arada hakikate Supernatural’in bu bölümü harikaydı. İroni nefis bu dizide 🙂

  2. @ suzannur

    Çok teşekkür ederim, uzun zamandır boşluyorum aslında, yine de beğenilmekten beni çok mutlu etti.French Mistake için farklı manalar var ortada, ama bahsetmeden geçtim.Kendileriyle nasıl dalga geçtiler ama,bu bölüm tam bilgisayar köşesinde her an elinin altında olacak şekilde saklanmalı ve arada sırada sırf mutlu olmak için izlenmeli..

    Keşke hep böyle yapsalar bölümleri, tadından yenmez olur.

  3. blogun yeni halini çok beğendim 🙂
    gelelim diziye bana da kardeşim bir hafta önceden bölümün özetini gösterdi.sabirsızca bu bölmü bekledim.çok komik bir bölümdü.supernatural işte bu dedirten bölümler yüzünden seviyorum.kahkaha tufanıydı.kendileri ile dalga geçtiler ama çok iyi oynamışlar.
    hele cass durmadan tweet attı 🙂 çok seviyorum cass’i bir da mısha cass olmaktan çıkınca nasıl iyi oynuyor hayran kaldım.
    şakacı sam ile dean ı tv dünyasına hapsetmişti o bölümü hatırlattı bana .çok eğlenceliydi.bana bunlarla gel supernatural 🙂

  4. 😀 Bu bölümü bende izledim ofori 😀 Gerçekten gül gül öldüm 🙂 Özellikle de seninde dediğin o kamera anında. Yok böyle bir rol yeteneği dedim resmen 🙂 Dizinin yeni sezonuna başladığımda ilk 5 bölümde bir donukluk wardı. Sanki eski supernatural yokmuş gibiydi sonradan eski güzel halini aldı 🙂 Bu bölümdede benim sevdiğim supernatural oldu 🙂 Hele castiel i öyle görmek 🙂 Hala gülüyorum 🙂 Supernatural hep böyle kalsın yaw 😀

    Bu arada tema değişmiş 🙂 Hayırlı olsun 🙂

  5. Kahkaha atmaktan bölümü yarıda kesip, bi temiz hava alıp tekrar bilgisayar başına oturduğum bir Supernatural bölümü oldu bu. Jared rolü yapan Sam rolü yapan Jared ? Fandom’a böyle selam çaktıkları bölümlere bayılıyorum. Yönetmenin, ekip üyelerinden birinin bölümle ilgili yaptığı öneriye “Great, you answer the hate mail!” demesi en eğlendiğim repliklerdendi. Bu şekilde fandom’a bir cevap vermiş de oluyorlar, bir yandan da hikayeye çok fazla kaptırmış biz fanlara bunun onlar için her gün yaptıkları bir iş olduğunu, Sam ve Dean’in aslında dizi dışında bir hayatı olan insanlar olduğunu hatırlatmış oluyorlar.
    Bu bölümü yazarken de çekerken de inanılmaz eğlenmiş olduklarını düşündüm izlerken. 6 yıldır oynadıkları karakterlerin, onların gerçek hayatlarına yaptıkları yorumları duymak onların yerinde olsaydım beni çok eğlendirirdi.
    Vee Misha… Bütün bu eğlencenin bedelini ilk ödeyen o oldu senaryoda. Bütün parodiyi, trajediye çevirip duygusal tonu ağırlaştırmak için onu kurban etmeleri acımasızcaydı. Dizinin sonunda tüm karizmasıyla Cass göründü de kapanış güzel oldu.
    Leziz bir bölümdü. Ofori’nin dediği gibi el altında bulundurmak gerek bu bölümü her zaman. Hatta Supernatural seven bir grup insanı bir araya toplayıp 6×15 bölümünü birlikte izlemek gerek. Tam bir parti olurdu bu 😀

  6. @ winpohu

    Temayı beğenmene sevindim, bende tereddütte kaldım aslında değiştirip değiştirmemekte.Zaten dönüp dolaşıp kendimi her daim aynı eski temam da buluyorum.Beyazın sadeliği gibi olmuyor, ama bu da çok hoşuma gitti.Biraz da böyle devam edelim bakalım..

    Diziye gelirsek, bir yerde okudum, bilmiyorum doğru mudur ama Misha’nın attığı tweet mesajlarının aynısını, bizim deli dizi yayınlanırken aynı anda kendi hesabında yayınlamış.Ondan beklerim gerçekten, ama Castiel rolüne büründüğünde, o değişim inanılmazdı.Hep böyle olsa bölümler, bizi zevkten dört köşe etseler, ne güzel olur..

  7. @ fato

    O rol yeteneklerini hatırlatmayacaktın şimdi, Dean’in çatılı kaşları, Sam’in duvara bakışları sırf kameraya bakmayacak diye; en az yönetmen kadar beni benden aldı.Hele Misha’nın “delirmiş bunlar” bakışları yok mu.Dur bir resmini göstereyim, ne zaman baksam gülüyorum azizim..

  8. @ ena

    Yine tam söylemek istediklerimi anlatan leziz bir yorum olmuş, ellerine sağlık.Bu sezonu izlemeye devam etmemiz, belki diğer sezonlara olan bir borçtu, belki de bir şekilde düzeltecekler beklentisiydi.Ve bu düşünceleri sadece tek bir bölümde değiştirebilmeleri, aslında bu diziden ne olursa olsun asla vaz geçemeyeceğimizin bir kanıtı olsa gerek..

  9. 😀 Walla gifi gösterdin yine kahkahalara boğuldum. Hakkaten güzel bölümdü yaa 🙂 Supernatural hep böyle devam etsin valla 🙂

Bir Cevap Yazın

