Jane Eyre yeniden…

Bilmiyordum, inanın az önce şu posteri görene kadar dahi haberim olmamıştı bu durumdan.Tabi hemen kardeşime sordum, “sen biliyorsun sandım” demesin mi; sinirlenip anında bir kapı köşesine sıkıştırdım ve bir iki yumruk hareketiyle sinirlerimi boşalttım üstüne.Tabi onun da eli boş durur mu; biliyordun bilmiyordun diye diye iyi çatıştık gecenin bir vakti.Şimdi bir film için kardeşler arası kavgaya değer mi diyebilirsiniz ama söz konusu film Jane Eyre’nin yeniden çevrimiyse yerden göğe kadar hakkım var.Bu eseri ne kadar çok sevdiğim, kitabını abartısız defalarca okuduğum ve dizisini kaç defa izlediğimi bile bilmediğim bir yapım kendisi..

Bende ki abartılı sevgi böyle olunca, posteri gördüğüm andaki sevinç ve “ben neden bilmiyorum” naraları birbirine karışıverdi.Bir de bakıyorum, benim bildiğim böyle bir Jane Eyre yok, kim bu kız, bu poster hangi filmden.Yoksa eskiden böyle bir film vardı da ben nasıl kaçırdım.Bir de alttaki “2011 Mart” yazısını görmeyeyim mi, o an idrak yeteneğim beni bile şaşkınlığa uğrattı.Bu durumun artıları da var tabi, bunca şikayetin arasında.En azından önceden öğrenip film tarihine kadar sabırsızca ortada dolanmamış oldum.Yine de bütün dünya biliyor bir ben bilmiyormuş gibi hissediyorum.

Posteri çok güzel ama, filmi nasıl olur hayal bile edemiyorum.Tamam izleyeceğimiz hikaye örgüsü ortada ama yine de bir heyecan bin umut getiriyor filme dair.Kız da bildiğimiz Jane Eyre profiline göre biraz fazla güzel geldi gözüme, hadi hayırlısı..Gelsin yeni film, yeni heyecanlar..

4 thoughts on “Jane Eyre yeniden…

  1. İlk okuduğumda sonuna kadar soluk almadan bitirmiştim kitabı. Bana hep Çalıkuşu’nu çağrıştırır olay örgüsü tamamen farklı olsa da, atmosferinde benzer bir renk kırıntısı var. Jane Eyre oldukça karanlık ortamı olan bir kitap olarak kalmış aklımda. Belli yerleri bayağı bir gerilim türünü anımsatır hatırladığım zaman. Gözüm üzerinde olsun bu filmin de.

  2. @ Ena

    Kesinlikle katılıyorum, özellikle Jane’in Rochester’la karşılaştığı o ilk sahne var ya, tekinsiz sessiz sedasız bir dağ başında sisler arasında.Ortamın gerici özelliği bir yana, o Rochester’ın ketum halleri yok muydu, kitabı okuduğum yaştaki “ben” için mükemmel bir gizemdi.Bu hayali karakteri nasıl seviyorum anlatamam.Zamanı çabucak gelse de, izlesek bizde..

  3. Dün aldım kitabı inanır mısın? Küçükken okumuştum. Tabi artık büyüdük ve unuttuk. İkinci el aldım ama baya eski çıktı. Saman kağıt mis gibi. Ne ara okurum bilemiyorum ama kitaplıkta durması bile huzur veriyor. Bu sefer hakkını vererek okumalı.

  4. @ mavi

    Nasıl imrendim bak şimdi, o eski basımlardan okumak isterdim bende.Çok seveceksin arkadaşım, hemen oku bence, bende senden gaza gelip bir daha okumaya başlarmışım sonra 😀

Bir Yanıt Bırakın

