The King’s Speech…

Oscar’a artık sayılı günler kalmışken, sanki oy verecekler arasında benimde bir koltuğum varmış gibi kendimi son bir nefesle aday filmleri izleme yarışında buldum.Eskisi gibi her filmi izlemeliyim mantığında değilim, zaten istesem de zamanım yok, ama en azından ilgimi çeken hikaye veya oyuncu kadrosu olan filmler varsa, Oscar sabahında ödül alan filmler hakkında en azından az buçuk atıp tutabilmek için seyre başlamak en doğru seçenek gibi göründü.Bu film; gerek konusu çoğunlukla oyuncu kadrosuyla beni kendine çeken ve seyretmeye iten, sonunda çokça beğendiğim bir yapım oldu.Colin Firth desem daha ne desem, bir de yanında Helena Bonham desem yeterli olur sanırım.

1930’lı yıllarda İngiliz kraliyet ailesininin en küçük oğlu olan adını hatırlayamayacağım Dük’ün, aslında sıradan bir insan için sıradan bir sorun olabilecek ama kendisi için hakkında bir film çekilecek kadar ciddi bir problemi var; kendisi kekeme.Bir liderin topluluk önünde kekeleyerek konuşması, onu hem kendi açısından sıkıntıya ve utança düşürür, hem de dinleyen topluluk için güven vaad etmeyen kuvvetli bir imaj sağlar.İşte film bu ana meseleyi halletmek üzerine kurulu.Zaten hiç bir zaman yeterli gelemediği despot bir babaya, eğlenceden ve karşılaştıklarında onu kekemeliğinden dolayı ezen geleceğin muhtemel kralı abisi tarafından çevrelenmişken; arada sırada halkla seslenmek zorunda kalması onun bu stres dolu hayatını daha feci bir hale getiriyor.

Bu sıkıntısında yanında tek destekçisi eşi olurken; o da ülkedeki bütün konuşma bozuklukları uzmanlarının kapısını çalmış, eşinin bu sorununu gidermek için elinden geleni yapıyor.Artık son çare, mahalle arasında küçük bir ofisi olan ve konuşma problemlerini oldukça enteresan yöntemlerle çözmeye çalışan bir adamın kapısını tıklatıyor.Tabi bu durum; krallın küçük oğlunu bu bilinmeyen adamın ofisine ve adamıda hakkında karısına dahi bahsedemeyeceği bir sırra sürüklüyor.Film yılları arkasında bırakan bir sürece sahip.Bir taraftan onların eğitimleri devam ederken, diğer tarafta kraliyet ailesinde olanlar; güç savaşlaı gösteriliyor.Tabi arka planda yaklaşan 2. dünya savaşı da ağırlı olarak kendini hissettirmese de, adından bahsettiriyor.

Film ana mesele olarak kralın konuşma problemi üzerine kurulu.İzlerken belki neden daha ciddi meseleler etrafta dönerken sadece buna yoğunlaşmışlar diye bir eleştiri içine girebilir insan, ama unutulmaması gereken şey filmin daha adından bu meseleye yoğunlaşacakları mesajını vermesi.Belki yer yer komik, hüzünlü, sıkıntılı ve eğlenceli bir film ama işte bunlardan hangisi daha ağırlıklı onu adlandıramıyorum.Ödül alırsa mutlaka sevinirim ancak alamazsa “neden” diye bir soru sormam.Hikaye için bunları söylerken, oyuncular için bütün ödüller onların olsun istiyorum,sadece sevdiğim için değil, hak ettikleri için.Seyredilmmesi gereken arşivlik filmlerden..

2 thoughts on “The King’s Speech…

  1. en merak ettimgim iki filmdenm birisi. black swam ve king speeck.kolin first ödül alsın isterim halla natalie portmanda lakin bunlar hayran istekleri, eleştirmenlere bakarsak kesinlikle almalılar bakalım neler olacak.oscar altın meşin misali yuvarlak son dakikaya kadar belirsizliğini korumakta. yazını okuyunca şöyle düşündüm çok da üzülmemeli, iyileşince illa gider izlerim bekleyebilmeli bir 20 gün daha vizyoında kalırsa tabi. olmadı iyi bir filmi dvd keyfi ile izlerim. ama black swam her duyduğumda gidesim getirsen çok aşırı merak uyunadıran bir yapım benim için.bakalım neler olacak.

  2. @ tarih

    Bende bu filmi çok merak ediyordum, o heyecanla zamanında indirdim ama bu seferde alt yazısı yoktu.Bir 15 gün kadar beklemişimdir alt yazı için, sonunda o da çıkınca hemen indirip izledim.Sen yine çok sabırlısın, ben hemen olsun izleyeyim istiyorum.Deliriyorum resmen, bekleyemiyorum.Tabi bu filmleri sinemada izlemek en güzeli ama o kadar bekleyemem.Bana kalsa hepsi ödül alsın tabi ama iki film arasında kıyaslamaya girersem gönlüm hep Black Swan der..

    Bakalım kimler alacak, mutlaka izlemeni öneririm arkadaşım..

Bir Yanıt Bırakın

