The Boat That Rocked…

Yazmak için sırada bekleyen o kadar çok film varki, hangisine başlayacağımı bilemediğim için olsa gerek, hiç birine başlamamış buluyorum kendimi.Önceden izlediğim bir şeyin arkasından hemen yorumunu yazardım; heyecanlı zamanlarımızdı o anlar.Şimdilerde ise, öyle bir esinti gelecekte oturup iki kelam edeceğiz.Mesela bu filmi izleyeli herhalde bir ay olmuştur; çok beğendiğimi hatta film bittikten sonra deli gibi yüksek sesle müzikler dinlediğimi hatırlarım.İşte insan üzerinde öyle bir etki yaratıyor, ne bileyim bir marjinallik, farklılığa yöneltiyor insanı.Rock teknesi İngiltere’de korsan olarak yayın yapan ve gerçekten de denizin ortasında, bir teknede – tıpkı gerçek korsanlar misali- 24 saat kesintisiz Rock çalan bir istasyon.

Ki o dönemin şartlarında yasal olarak günde belki sadece bir kaç saat ile sınırlı Rock yayını.Bir de korsan olmanın getirdiği rahatlıkla olsa gerek, bizim elemanlar konuşmalarında oldukça rahat, pek öyle sansür koyayım “çocukların ve gençlerin ruhsal gelişimi” diye bir kaygı içinde değiller.Hal böyle olunca ülkede dinlenme paylarının yasal radyoları bir hayli sollaması gayet beklenir bir sonuç.Bizde de öyle bir yayın olsa, sırf meraktan dolayı dinlemeye başlarız, Rock olsun olmasın fark etmez.Film, içlerinde yemeklerini yapması için tuttukları tek bir kadın olan, geri kalan herkesin erkek olduğu bu ev ve çalışma mekanı kılığındaki gemide geçiyor.Gemiye annesinin cezalandırması sonucu gönderiln genç Carl’la birlikte bizde bu acayip mekanı ve insanlarını tanımaya başlıyoruz..

Yayın yapan elemanlar; birbirinden uçuk, ne söyleyecekleri, ne yapacakları belli olmayan kişiler.Ne kadar farrklı olursa olsunlar tek amaçları “dinlenmek”..Bir de film içinde aralıklı olarak onları dinleyen çeşit çeşit insanları ve tepkilerini gösteriyorlar ki, bece bu en güzeliydi.İnsanlar resmen onları dinlemekten ve onlarla birlikte eğlenmekten zevk alıyor.Bu kaadr güzelliğin ortasında mutlaka mevcut durumu yok etmek isteyen düşmanlarında olması gerek; o da hükümet oluyor.Korsan radyoyu kapatmak için türlü türlü bahaneler arayan yetkililer, onların sonu gelene kadar durmaya niyetli değil.

Bu film neden izlenir; güzel müzikler dinlemek istiyorsanız, dönem filmlerini, o atmosferi, konuşamları,giysileri merak ediyorsanız; rekabet ve arkadaşlığı aynı kotada görmek istiyorsanız ve tabi muhteşem bir finalde olsun diyorsanız benim işaret edeceğim film kesinlikle bu olacaktır.Oyunculardanda bahsetmek isterdim ama bende pek öyle oyuncu ismi aklında tutma kültürü olmadığı için sadece sağlam bir kadrosu var diyerek kandırmaya çalışsam acaba inanır mısınız.Öyle bir radyo olsa; insanları sadece sesinden ve o sese renk katan kişiliğinden dolayı sevsek ve bir yerde “korsan” olduğu için gizli asilik hareketlerinde olsak; ne heyecanlı olurdu.Filmin güzelliği bu işte, izleyin izlettirin diyen klasik cümlemle bitiriyorum yazıyı..

4 comments

  1. Blogunda görünce izlemeye karar verdim. Ve dün nihayet izledim. Uzun zamandır hiçbir filmden böylesine zevk almamıştım. Çok eğlenceliydi, çok doğaldı. Özellikle Quentin (böyle yazılıyor galiba) çok karizma adamdı. Bir de budalayı çok sevdim. Bloguna yazdığın için çok teşekkür ederim yoksa büyük ihtimalle sadece görüp geçerdim. Sayende yine baş yapıt diyebileceğim bir film izlemiş oldum.

  2. @shaw

    Asıl ben çok teşekkür ederim yorumun için.Bana da kardeşim izletmişti, böyle kıyıda köşede kalmış ama muhteşem filmleri iyi biliyor.Bir de ne bileyim herkesin bilmediği, popüler olmayan filmleri izlemek daha güzel oluyor sanki.Popülerleri bizde izliyoruz , bunlar bizim bildiğimiz sahiplendiğimiz filmler oluyor genelde..

  3. Al benden de o kadar. Başkalarına da sanki kendim yapmışım, başarmışım gibi gururla anlatıyorum. O izleyip gelince de kendini beğenmiş bir şekilde ben söylemiştim havasına girmek daha bir güzel oluyor.

Bir Cevap Yazın

