My Own Private Idaho…

Hep bir şekilde karşıma çıkan, izlemem için bilerek önüme getirilmiş bir film sanki.Bir sabah nöbet çıkışı uyumadan önce kardeşimin bilgisayarındaki filmlere bakarken çıktı karşıma; uykusuzluğuma rağmen dayanamayıp izledim ve şimdiye kadar nasıl anlatacağımı bilemediğim için hep bir köşede yazılmak için bekledi.Bugün bir kere daha şansımızı denemenin zamanı geldi.Biri zengin babasından ve baskısından kurtulmak için, diğeri gerçekten ihtiyacı olduğu için sokaklarda kendi bedenlerini kullanarak para kazanan iki gencin hikayesi bu film.Keanu Reeves’ın gençlik yıllarında yer aldığı en marjinal film bu olsa gerek.Rol arkadaşı River Phoenix ise filmden bir kaç sene sonra yüksek dozda uyuşturucudan dolayı ölü bulunuyor.Sanki film gerçeklikle bağlantı kuruyor gibi; zengin olan kimillerine göre standartı yüksek bir yaşama yelken açarken, hastalıklı ve fakir olanı kendi acısında hiçliğe yelken açıyor..

Çocukluğundan beri sahip olduğu lanet gibi bir hastalığı var, narkolepsiydi sanırım ismi.Günün herhangi bir vaktinde, herhangi bir yerde; ister bir ev ister sokak ortası olsun, ister gece ister gün ortası olsun hiç farketmez, olduğu yerde birden uykuya dalıyor ana karakterimiz ve uyanana kadar başına gelebileceklerin hesabını görmek seyirci olarak bize düşüyor.O uyanana kadar endişe içinde beklemeye ne dersiniz.Sonra bir gün yeni bir arkadaş ediniyor sektörden; zenginlik içinde yaşamış, herşey bir parmak şıklatmasına bakarak yetişmiş ve şimdi sadece bir baş kaldırı hareketi olarak sokaklarda yaşamayı tercih etmiş olan bu adamla birlikte devam ediyor hikayesine..

Gün geçtikçe ona bağlanıyor, sahiplenmek istiyor olmuyor.Sanki hayatında hep bir şeyler eksik kalması gerekiyormuş gibi bir türlü tam olamıyor.Annesini bulmak için yollara düşüyor, yanında arkadaşıyla umut ararken sonunda elinde kalan tek şey umutsuzluğu oluyor.Anlattığım gibi dram yüklü ilerlemiyor film, ama bende bu duyguları uyandırıyor, belki de onun bakış açısından seyretmek için kendimi şartladığım için acı bir ses tonu çıkıyor benden.Sokaklarda yaşayanlara, yaşamını sokaktan sağlayanlara farklı bir bakış açısı için; ve tabi bir de oyuncuları için izlenmesi gereken filmlerden.Olurda denk düşerseniz, bir de siz göz gezdirin.Yıllar önce çekilmiş bu filmi ben kaç sene farkla seyrettim, hala da beklerdim ya böyle birden önüme çıkmasaydı..Bir de fotoğraf karesi gibi geçen sahneleri yok mu; ben anlamam bu işlerden ama sanatsal diyorlar onlar için.

Benden bu kadar, merak uyandırmak için yeteri kadar reklam yaptım sanırım..

2 thoughts on “My Own Private Idaho…

  1. river sinema dünyasının acı kayıplarından biri, bu filmi ne zaman görsem ilk aklıma gelen bu oluyor.
    elimde masraftan kaçmayıp:) aldığım dvdsi var ama hazır hissetmedim galiba henüz kendimi, yakın zamanda izlenecek ama gerekli gazı aldım^^

  2. @kimbap

    Bende filmi izledikten sonra öğrendim öldüğünü, tabi o zamana kadar böyle bir adam varmış, pek de güzelmiş nerden bilelim.Çok üzüldüm ama, az önce wiki’den okudum öldüğü akşam yaşadıklarını, daha bir kötü oldum..Yazık olmuş valla.Bir de Keanu şöhret oldu gitti, o öldü; acı yaa..

    Filmi mutlaka izle, kendi içinde marjinal bir film..

Bir Yanıt Bırakın

