Shaun of the Dead…

Shaun of the Dead, zombi filmleri arasında istisnasız en komik olanıdır herhalde.İngiliz komedyenlerin el atması mı desem, dalga geçtiklerini göze sokmadan dalga geçebilmeleri mi desem, bilemiyorum ne söylesem.Zombi filmlerini pek sevemiyorum, işin içine komedi girdiğinde dahi o kadar sevecen gelmiyorlar gözüme.Ama bu film, sıradan bir sabaha uyanan iki kafadarın pek de sıradan olmayan günlerini o kadar heyecanla seyrettiriyor ki, arada patlatılan esprilerle sonunun nasıl geldiğini bilememek gayet mümükün bir tepki oluyor.Bu bahsettiğim ikili, -daha yeni öğrendim- ülkelerinde çok ünlüymüş; birlikte yaptıkları dizi ve filmleri sayesinde ooldukça hatırı sayılır bir hayran kitleleri varmış.Sonunda onlardan biri de bizler oluverdik..

Adamın bütün hayatı elektronik bir mağazada satıcı olarak geçerken, çok sevdiği kız arkadaşıyla tek sosyal aktivitesi iş çıkışı uğradıkları aynı mekanda takılmak olurken ve en yakın arkadaşı yanında olmadan tek bir günü dahi geçmemişken; onun bu sıkıcı hayatı bir sabah markete gidip, eve kadar sokakları sallana sallana yürüyüp oturma odasında televizyonu açtığı anda hiç olmayacağı kadar değişmeye başlar.En başından itibaren gülüyoruz gülüyoruz, son sahnesine kadar devam ediyoruz buna.Bütün ülke salgın bir hastalık şeklinde zombiye dönüşmeye başlarken ve tek bir kan teması sağlıklı olanları etkilerken bizim ekip düşüyor yollara; nereye kaçacaklarını, nasıl baş edeceklerini bilmeden..

Tanıdık hikayelerden bilinmeyen tadlar çıkarmayı nasılda biliyorlar.İki kafadar, kız arkadaşı, kız arkadaşının iki ev arkadaşı, bizimkinin annesi ve üvey babası daracık bir arabanın içinde başlıyor kaçmaya, geride kalanların sayısındansa bahsetmek filmi izlemeyi düşünenelere büyük adaletsizlik olur.Komedi filmi arıyorsanız, ama izlerken sade bir uslüp ve mutlak bir heyecan duygusu da sipariş ediyorsanız bu film işaret edeceklerim arasında sağlam bir yer edinir kendine.Nasıl hayatta kalacaklarını bilmiyorlar, nereye gideceklerine dair tek bir fikirleri yok; üstelik ekip içinde muhtemel bir bölünme kendini yer yer belli ediyor.

Ama onların dertleri bu kadar büyük değil; veya gördükleri gözlerine o kadar korkunç gelmiyor belki de.Güldürüyor dedim ama insafsızlar zaman zaman hüzne basmayı da biliyorlar.Zombi filmlerinde karakterlere fazla bağlanmamak gerek, bir de bunu öğretiyorlar.Olaya sadece “zombi” filmi etiketi takmak hata olur,sonuçta bundan sonra bu ikili nerde oynarsa oynasın bunu gözü kapalı izlemek gerek diyorum.Bir film daha bunların oynadığı, ondan da yakın zamanda bahsedeceğim.Denk gelirseniz bu eğllenceli filmi mutlaka seyredin..

4 thoughts on “Shaun of the Dead…

  1. çok çok eğlenmiştim ben bu filmi izlerken ya üstelik film hakkında hiçbir şey bilmediğimden en başta korku sanmıştım o barda kaldıkları sahne sonra arabaya tıkılmaları falan çok matraktı hele sonu beni yere yatırmıştı izlenilesi bir film kesinlikle.

  2. @ chibi

    Bende izlemeye başladığımda çekinmiştim açıkçası, zombilerle dolu bir film ne kadar güzel olabilir ki diyerek.Ama bir filmin bu denli matrak olabileceği de hiç aklıma gelmemişti.Helal olsun onlara dedim sonunda, muhteşemdi..O bardaki şarkı sahnesinde geberdim gülmekten,bir de annesiyle olan sahnede acayip hüzünlendim..

  3. @ la fea

    Arkadaşım, mim çok güzel gerçekten ama cevaplaması o kadar zor ki, beni biraz uğraştıracak.Ama keyifle cevaplayacağım, bak şimdiden bir heyecan bastı beni; saolasın 😀

Bir Yanıt Bırakın

