El Secreto de Sus Ojos…

Uzun zamandır izlemek için nerdeyse hiç bir çaba harcamadığım, bir de yüzsüzce izlemek istediğimi belirttiğim bu “şahane” film, sonunda ağlarıma düşmüş, benim tarafımdan bir güzel sindrilmiş oldu.Sağda solda okuduğum yorumlardan kaliteli ve etkileyici bir yapıya sahip olduğunu biliyordum ama okumak ayrı bir şey, izlemek tamamen ayrı bir şey.Ödüllü filmler, her zaman her kesime hitap etmez belki ama bu filmi seyredip de hala beğenmedim diyebilen varsa sinema kültürümüz açısından oldukça büyük bir çelişki yaşamış oluruz..

Hikaye emekli bir yargı memurunun anılarını yazmak için kalemi eline almasıyla başlıyor.Zamanda bir ileri bir geri giderken, ağır aksak ilerleyen bir tempoya sahip izlenimini sunarken; her zamanki gibi vurucu bir bitişle noktayı koyuyor hikayesine.Ama bir filmi güzel diye adlandıracağımız şey, her daim sonun etkileyiciliği değildir belki de, o sona hazırlayan süreçtir, seyirciyi peşinden sürükleyip o noktaya getiren anlatımıdır.Bu uzun cümleden kendimce anlatmaya çalıştığım şey, filmin bütünüyle alkışı hat ettiği olabilir, ama sanki hala anlatamıyorum, eksik ifadelerde boğuluyorum gibi geliyor.

Zamanında genç bir kadın, evinde tecavüze uğramış ve dövülerek öldürülmüş bulunur.Aslında o göreve hiç bakmak istemeyen yargı memurunu, çoktan soğumuş bakışlarıyla olduğu yere mıhlar ve herkes için belki de farkında olmadığı bir süreç başlatır.Adam, bu işin çözülmesi, gerçek katilin yakalanıp cezasını alması için elinden geleni yapar.Ancak ne yazıktır ki kendisi ne bir polistir büyük imkanları olsun, ne de etkili bir otoritedir; göz göre göre yapılan yanlışları, hataları ve bilinçli hasır altı etmeleri engellesin.Yine de bu koşullar altında kadının kocasından aldığı cesaret ve ilerleme şevkiyle katilin peşinde içkici arkadaşıyla bir kovalamacaya başlar..

Ama “kovalanmaca” diyorsam da, kelime anlamını tam olarak karşıladığını söyleyemem.Ağır aksak bir adalet sisteminde, kör gözlerle ilerleyen bir adamın öyküsü bu.Ama anlattığı şey sadece hayatını oluşturan kendi anıları değil, o anılarda yazdığı her bir kişinin hayatı.Az veya çok, bir hikayeyi oluşturan herkesin yansımaları.İnsana düz bir anlatımla bile, ne derece vurucu bir film yapabildiklerini gösteriyor.Biliyorum film hakkında pek bir şey anlatmadım aslında, ama işin aslı izleyip kendi büyüsünü yakalamakta.Uzun zamandıır bir film hakkında bu kadar tatmin olduğumu hatırlamam.Daha ne denir ki, mutlaka bulun ve izleyin…

2 thoughts on “El Secreto de Sus Ojos…

  1. Ne oldu? Neden üstü çizili bu postun sözlerini geri mi alıyorsun 🙂 Bence iyiydi ben de izledim filmi ama daha iyi anlamak için bir kez daha izleyeceğim.

  2. @ la fea
    Valla bende anlamadım arkadaşım, şimdi kullandığım bilgisayardan bakınca normal görünüyor ama hastanedeki bilgisayardan bakınca üstü çizili hepsinin.Benim ayarlarda mı bir “ayar” var bilmiyorum, bakalım düzeltmeye çalışacağım..

    Ve film, süper gerçekten; ben böylesini beklemiyordum.Sessiz sakin derdini anlatıp sonunda büyük vuran filmlerden, herkes izlesin istiyorum ama bencil tarafım bize özel kalsın diyor bu film..

Bir Cevap Yazın

