İlk 30 dizi listem…

Bugünlerde hangi tarafa başımı çevirsem herkes ilk 10 dizi veya sinema listelerini sıralıyor; bende de tabi var bir kıskançlık huyu hiç eksik kalır mıyım, kaç zamandır üşenerek ertelediğim bu eylemi sonunda gerçekleştirebildim.Eksikler muhakkak vardır ama anlatmak istediklerim aşağı yukarı bu şekilde..

1. The X Files

Bu efsane hakkında artık söylenecek hiçbir şey kalmamıştır herhalde, izlemeyen varsa türün en büyük önderlerinden olan bu diziyi kaçırmasın derim ben..

2.Mad Men

Hem bir dönem dizisi olması hem de sıradan dizilerden kendini ayıran bir anlatım biçimine sahip olmasıyla her bölüm bizi kendine hayran bırakan bir dizi. Zaten izleyince onca ödülü de boşuna almamış demeden edemiyor insan. Her yıl ödül alsa Mad Men için sevinirim, böyle bir rakibi olduğu için diğer diziler için de üzülürüm, o derece.

3.Breaking Bad

Dönemin en karanlık dizisi bu belki de. Yine inanılmaz etkileyici bir yapısı var, karakterlerin geçirdiği değişimler çok büyük olmasına rağmen çok doğal. Karakterler demişken oyuncular son zamanların en göz dolduran performanslarına sahip. Yeni sezon için sallamıyorsam 13 ay beklemeye bile değecek bir dizi bu.

4.Dexter

Dexter hakkında yazdığım yazıların haddi hesabı olmadığı için siteyi takip edenler Dexter sevgimi çok iyi biliyordur eminim. Hele de bir de sezon finaline gün sayarken her tarafta elimde Dexter pankartlarıyla dolaşmama ramak kaldı. İzleyin, izlettirin efendim.

5.The Oz

Üst üste izlediğinde bünyeleri mahveden, insanı entikacı, kavgacı bir kişilik içine sürükleyen ama yine de vazgeçilmezler arasında kendine sağlam bir yer edinebilen “manyak” bir dizi.Hapishane dizisi dediklerinde zikredeceğim ilk isim Oz olurken, izlediğim o hafta beni mahvettiğini, toparlanmam için en az 1 ay gerektiğini de belirtmeden geçemeyeceğim.

6.Misfits

İçinde süper olmayan “süper kahramanlar”, bin bir çeşit karakterler, gülmekten yerlere yatıran muhabbetler, renkler, müzikler, utanç verici anlar; enler sıralansa bütün enleri toplayacak övgüler; Nathan, Simon, Alisha, Kelly ve Curtis..Densiz bir şimşek, baş belası yetenekler ; bir dizi için insan daha başka neler isteyebilir ki..

7.Supernatural

Winchester kardeşlerin iblisler, vampirler, birbirinden enteresan doğa üstü yaratıklarla dolu maceraları diyerek başlayan dizinin cennet, cehennem, melekler ve şeytanların kıyamet savaşları diyerek boyut değiştiren, milleti peşinden sürükleyen son hali, herhalde uzun zaman zihinlerde yer edinecektir..Hele bir Dean vardır ki, yanında Castiel yorumuyla tadından yenmez.Sam’den şu an itibariyle bahsedemiyorum, belki daha sonra..

8.Fringe

Beni en çok şaşırtan dizilerden biri Fringe. Diziyi izlemeye başladığımda konusu gereği ilk sezon boyunca hep başka dizilerle kıyasladım durdum. Ama bölümler ilerledikçe tükürdüğümü yaladığımı utanmadan söyleyebilirim. Dizi öyle bir boyuta geldi ki, içinde bulunduğu türden güzelce sıyrılıp her bölüm bizi derin bir bilim kurgu filmi izlemişiz gibi ekran başında bırakıyor.

9.Angel

Aslında listeleme yaparken Buffy’i de eklemek gerek biliyorum, zira o olmasaydı Angel diye bir dizi olmazdı.Ama her ne kadar bu dizinin varlığı için ona minnettar olsam da, Angel’ı kıyaslama da her daim daha ön sıraya yerleştiririm.Gençlik yıllarımı çalan dizidir, vampir dediğinde aklıma gelen ilk imaj hala onunkidir; diğer parlak vampirlere “tü kaka” diyerek bakmama sebep olur.Sonuçta harika bir ekibi vardı, iyi ki izlemişiz azizim..

10.It’s always sunny in philadelphia

Şimdiye kadar gördüğüm en absürt dizi olmasının getirdiği rahatlık paha biçilemez.

11.The It Crowd

Listede İngiliz komedisi olmasaydı içim rahat etmezdi. Bu yeri en çok hak eden dizi de benim gözümde It Crowd. 4 sezon 6’şar bölümle kendinizi sınırsız kahkahanın kollarına bırakın (Don Draper görse bu yazdığımı kafamda viski bardağını kırar herhalde)

12.Frasier

Herhalde benim öyle iki tane oğlum olsaydı ancak babalarının gösterdiği o “göz devirme” tepkilerini kullanabilirdim.Hatta bazen o kadar sinir bozucu olabiliyorlar ki, o ikisinin o adamın oğlu olduğuna inanmakta herkes gibi bende zorluk çekiyorum.Sonuçta şarap klübüne katılan, kafayı entellikle bozmuş ayrı bir gezegenden gelen şahıslardan bahsediyoruz; Crane kardeşler..Dışarıdan sinir bozucu dururken, bizim tarafımızdan bakıldığında kendilerini bu denli sevdirmeleri diziyi vazgeçilmez kılan unsur galiba..

13.Seinfeld

Neydi o slogan; “ Hiçbir şey hakkında her şey.” Hal böyle olunca benim oturup onun hakkında bir şeyler anlatmam çok yersiz kalıyor..Bu halde tanımlansa bile çok sezon süren ve çok şey anlatan efsanevi dizi..

14.Terminator the Sarah Connor Chronicles

Filmlerden yola çıkarak devam eden serüven büyük heyecan yaratarak başlayan dizi.Ne heyecanla seyrettirdi kendini; ve yine tam o heyecanın doruğunda çok ama çok erken bir şekilde bitiverdi dizi.Terminatör hayranlarının kesinlikle izlemesi gereken bir yapım.Hala gelecekten gelip insan ırkını yok etmeye çalışan makineler fikrine hastayım; bunun kadar beyinleri yerinden oynatan bir bilim kurgu fikri olabilir mi acaba..

15.Fullmetal Alchemist

Anime deyince Death Note’un tahtını sallayan tek yapım. İki seri halinde, ilki daha mangası bitmeden başladığı için bir yerden sonra mangadan ayrılarak ilerlemiş, ama bu durumdan hiç şikayetim olmadığını da belirtebilirim çünkü ortaya bir efsane çıkmış. İkinci seri ise mangaya sadık bir seri, tabi bu durumdan da şikayetim yok zira aynı temele sahip ortak noktaları olan iki farklı anime var elimizde ve ikisi de birbirinden güzel. İkisini de şiddetle öneririm.

16.Death Note

Death Note izlediğimiz animeler içerisinde bizi delicesine kendine bağlayan ilk yapımdı (küçükken izlediğimiz Sailor Moon ve Candy’yi saymazsak hehe). Zeka, derinlik, adrenalin, duygu karmaşası, kişisel sorgulamalar… Ne ararsanız var bu animede.

17.Carnivale

Televizyon tarihinde izlediğim diziler içerisinde karanlık dizi deyince 3 tane isim gelir aklıma. Biri Breaking Bad, diğeri Carnivale sonuncusu ve en babası da az sonra bahsedeceğim Millennium. Carnivale her ne kadar ikinci sezondan sonra en heyecanlı yerinde iptal edilen dizilerden biri olarak tarihte yerini alsa da kesinlikle vakit kaybı olmayan ve izlemekten en çok zevk aldığım dizilerden biri oldu şu ana kadar. Hatta tez vakit tekrar izleyip anacağım bu güzel diziyi.

18.Millennium

The X Files’ın yapımcısı çok sevgili Chris Carter’ın bence tüm zamanların en ürpertici (belki de küçükken izlediğim için öyle geliyor, bilmiyorum) dizisi benim nazarımda. Zira Chris Carter ismi bile bu diziyi izlemeye yeter de artar bile değil mi?

19.Angels in America

6 bölümlük bir mini dizi. Kadrosu inanılmaz derecede etkileyici. Oyunculuklar şapka çıkarılacak cinsten. Konusu da oldukça ilginç ve etkileyici. Daha geçen 3. sefer izledim ve her seferinde büyük bir zevk ve memnuniyetle kalktım ekran başından. Bu gidişle 4. de yakındır.

20.Modern Family

Üç farklı çekirdek aile bir araya gelir ve ortaya geniş bir aile çıkar.Bu diziyi havada espriler uçmadan güldürebilmesinden dolayı seviyorum, o bilindik sitcom havaları yok ortada.Sanki sıradan aile yaşamlarını gösterirken başlarına gelen “sıradan” olayların mizahını sunuyor gibi.Birde kendileri anlattıkları için tam belgesel kıvamında.Seyrederken eğleniyorum ve şu dizide sevmediğim tek bir karakter dahi yok..

21.Sherlock

Sadece 3 bölümle yeri göğü inletebilir mi bir dizi.Evet konu bilindik, evet olacaklar aşağı yukarı bilinen şeyler ama olay bu değil.Olay oyuncu yorumu ve kattığı o heyecan..Sherlock denince aklıma başka hiçbir şey gelmiyor, sadece bu dizi o kadar.Onun gözünden hiçbir şey kaçmaz, oldukça rahatsız edici bir ego ve küçümser bakışlar..Yanımda olsun istemem ama yeni bölümleri olsa da seyretsek derim..

22.Queer as Folk

Gün gelir de Türkçe alt yazısı çıkar mı bilemem ama o zamanları görmek isterdim.Brian Kinney efsanesi boş yere yakıp yıkmıyor ortalığı.

23.Coupling

US ve UKversiyon derken, hala bu dönem için bile marjinal bir dizi olmaya devam ediyor.Bir yaz zamanı, arka arkaya tüketmiştik bölümlerini, hala ne diziydi ama derim.Bundan 10 yıl sonra yine bir liste yapsak burada yer alır mı bilemem ama an itibariyle hala vazgeçemediklerim arasında..

24.Six Feet Under

Ölülerle konuşan insanlar, gotik bir atmosfer, birbirinden farklı karakterler ve bir cenaze evinde yaşananlar; bu dizi sadece bu yorumla sınırlı olamayacak kadar dolu ve bağlılık yaratıcı..Sevdiğim karakterlerin sayısı parmakla bile sayılmaz ama diziyi seviyorum işte; öyle ters bir etkiye sahip..Şu hayatta izlenmesi gereken dizilerden biri..

25.Damages

Bir yapboz düşünün, çoğu parçayı görüp algılıyorsunuz fakat yerlerine yerleştirmeden bir anlam ifade etmiyor. Bu dizi de öyle bir şey işte, adım adım bütün resmi gösteriyor insana. Başlangıcı biliyorsunuz, sonucu biliyorsunuz ama işlerin o noktaya nasıl geldiğini bilmiyorsunuz. Her bölüm ayrı bir köprü kuruyor finale ve her bölüm başka onlarca teori kurdurtuyor izleyenlere. Kesinlikle çok sağlam bir dizi, herkese öneririm.

26.Malcolm in the Middle

Bir ailenin ortanca çocuğu ne kadar şanssız olabilir ki; eğer annesi tam bir çatlak, babası kendi halinde bir çalışan, abisi evin en asisi, bir diğeri tam bir baş belası ve küçükleri o yaşta bile insanı ürkütecek bir kişiliğe sahipse; karşınızda en marjinal, en kendini kaybetmiş aile izlenmek için bekliyor demektir.Bu diziye olan sevgimi asla anlatamam, bir dönem hayatımızı neşelendirmişti, yine izlesem yine neşelendirir biliyorum azizim..

27.The Big Bang Theory

Sheldon desem, başkasına sinir bozucu ama izleyene gözlere şenlik bir kişilik desem, hala gülüyorum desem, daha ne desem bilemiyorum.İlk çıktığı zaman güldüreceğini biliyordum ama bu kadar seveceğimi tahmin etmemiştim.Anın çekiciliğine kapılıp listede yer veriyor olabilirim ama şimdilik en sevdiklerim arasında..

28.Roswell

Şimdi yayınlansa bu dizi belki izlemem, hadi izledim belki bu kadar sevmem.Ama izlediğim dönemleri düşünüyorum da, o yaş itibariyle baya bir heyecan katmıştı hayatımıza.Aramızda yaşayan uzaylıları anlatan; hatta bu uzaylılar senden benden güzel, az buçuk da olsa arıza insanlar gibi görünüyorlarsa daha cazip gelebilen bu dizi; daha jenerik müziğinde izleyeceklerimizin heyecanıyla kalbimi gümletirdi.Ne diziydi yahu..

29.The Sopranos

Okulu bitirdiğim zamanlarda başladığım ve izledikçe yer yer depresyona girip yer yer heyecandan kendimi kaybettiğim ödüllere doymayan yegane dizidir kendileri.Böyle bir aile kolay kolay insanın karşısına çıkmaz; sonuçta yediden yetmişe bir mafya ailesi.Hele o bölüm sonu çalan şarkılar yok mu, tam on ikiden vurmalık olanlar; rüyalardan bahsetmiyorum bile.Seviyorum işte…

30.Yo Soy Betty La Fea

Sevdiceğim, hayatıma pembe renkler katan; kaç versiyonunu izlediğimi hala sayamadığım bir pembe dizide arayacağım her şeye sahip, en vazgeçilmez dizim desem, neden son sırada yer aldığını hala açıklayamam.Aslında listeyi yaparken aklımda yoktu, zira daha çok Amerikan yapımlarının yer aldığı bir sıralama oldu.Ama yine de bunu eklemeden duramadım, ne olursa olsun Çirkin Betty’im olsun…

10 thoughts on “İlk 30 dizi listem…

  1. liste çok güzel olmuş çoğu benimde listemde olurdu eminim ama bilmediğim bazı diziler varmış sayende öğrendim artık fırsat olursa onları da izlerim .peki film listesi yok mu ?
    iyi yazılar şeker 🙂

  2. e hani Prison Break hani LOST hani ER hani gençlik dizileri hani 😛

  3. La Fea= Çirkin Betty versiyonları seni ve blogunu bulmama sebep olmuştu. Ben de çok severim hala en iyiyi sona sakladım gibi olmuş 🙂

  4. @ winpohu

    Film listesi yapmaya kalksam nasıl bir şey çıkar ortaya bilmiyorum.Ama şu kısa yazı için bile 3 gün uğraştım; gerçi çoğunluk yayınlama kısmında yaşanan aksaklıklardan dolayı oldu..Daha eksik dizilerde vardır; aslında ilk 10 listesi olacaktı ama şunu da ekleyelim bunu da ekleyelim derken oldu 30, yorulmasam 50’de olurdu herhalde:D

  5. @ mavi

    PB hiç aklıma gelmedi, zaten ilk sezon sonrası pek sarmadı geri kalan bölümleri..Lost desen bak işte onu unutmuşum, ki unuttuğuma göre hala sezon finalinin hayal kırıklığını üstümden atamamışımdır.Sen o kadar izle, sonra böyle bir son gör..

    Ama Mavi, dediğim gibi ilk aklıma gelenler bunlar oldu, yoksa daha nice gözlerimizi akıttığımız diziler var..Böyle bakınca ömür dediğin şey ne yazık ki dizi izlemekle geçmiş..

  6. @ la fea

    Bunu yazmazsam kendimden utanırdım herhalde, sonuçta en ama en sevdiğim pembe dizi olur kendileri.Çirkin Betty deyince içim sıcacık oluyor yahu..O zamanlarımızı da hatırlarım, ilk konuşmamız bu dizi üzerineydi..Çirkin Betty sevgisi ölmez diyelim..

  7. @ suna

    Merlin çok geldi aklıma, ama işte ne bileyim bunlar kesin olması gerekenler gibi geldi; hal böyle olunca Merlin biraz daha rüştünü ispat etsin, kesinlikle o da burada yer alacaktır.Sonuçta sezn finalini düşününce hala içim bir hoş olup, heyecandan yerimde duramıyorum..

  8. liste çok çok iyi hatta ilk ikisi ve bir iki tanesi hariç benim listemde de olurdu ayrıca size güzel bir haber vereyim dedim sherlock dizi amerikadaki bir kanal tarafından satın alınmış ve 2. sezonu çekilecekmiş 😉

  9. @ hicap bos

    Teşekkür ederim, bende duydum öyle bir şeyleri.Hatta 2.sezon ilk bölümde Ocak aynında gösterilecekmiş diyorlar galiba, eminde değilim.Ne de olsa üstünden baya bir zaman geçti..

Bir Cevap Yazın

