Toy Story serüveninde son nokta..

Hani seri şeklinde ilerleyen filmler için takipçileri son filme geldiklerinde derler ya “bunlarla büyüdük işte” , bende bu seri için aynı cümleyi sarf edebilirim rahatlıkla.Toy Story ilk filmini gösterdiği zaman 1995 senesiydi; bundan resmen 15 sene öncesine dayanan bir başlangıç ve serinin son filmini izledikten sonra geriye dönüp baktığımda bu kadar senenin ne arada geçip gittiğini anlamıyorum gerçekten..Belki 1-2-3 diyerek başlamadı film, belki biri tutunca diğerleri arkasından geldi ama ben yaşım kaç olursa olsun istikrarlı bir şekilde serinin takipçisi oldum, ve filme vurgulanan şeyin başımıza geldiğine şahit oldum; oyuncakların sahibi Andy gibi bizde büyüdük, sözde “yetişkin” olduk..

Daha izlenen ilk kareden itibaren bu düşünce herkesin aklından geçmiştir; oyuncaklar biz yokken ne yapıyorlar.Woddy ve Buzz’un maceraları diyerek başladı, her filmde ayrı bir heyecan içinde ilerledi.Ve son filme yakışır bir şekilde, sahipleri büyüyen oyuncakların sonu ne olacak sorusuyla güzel bir final yaptı..Hoşuma gidiyor bu filmleri izlemek, kendimi sakin, dingin hissettiriyor; birde toy Story’de insan endişelenecek bir şeyde bulamıyor.Tamam son filmde oyuncaklara ne olacak, şimdi kimin eline düşecekler, bir daha Andy’i görebilecekler mi gibi sorular yeteri kadar endişe vericiydi ama film kendi micazı gereği mutlu sonla bitmek zorundaydı.Hep bir macera, ama sonu içi buruk da olsa muhakkak mutlu son..

Her filmde ana oyuncakların yanı sıra, insan kendi çocukluğundan izler taşıyan bir diğer oyuncaklarla da karşılaşıyor.Hatta dikkatli bakılırsa son filmde kıyıda köşede bir Miyazaki karakteri dahi vardı.Barbi ve Ken’in kattığı o havadan bahsetmek yersiz bile; hele Ken’in kıyafetleri, o muhteşem gardrobu derken tadından yenmez bir hal aldı.Bizimkiler yersiz yurtsuz kalıpta kendilerini korku evi misali bir anaokulunda bulunca, 3. filmin macerası da başlamış oldu.Yine severek, beğenerek izledim ve yakın zamanda üç filmi de ele geçirip bir Toy Story maratonu yaşarız evde artık..

2 thoughts on “Toy Story serüveninde son nokta..

  1. dün Coraline’den sonra ,yaa ben bunu şimdiye dek niye izlemedim diyip oturup izledim. tek kelimeyle bayıldım. Totoro’yu görünce de acayip mutlu oldum. unutmadan Buzz yüzünden gülmekten karnıma krampların girdiğini de söylemeliyim. herkes izlesin , daha ne diyeyim?

  2. @külkedisi

    Totoro bana da büyük bir süpriz olmuştu, çok hoş ve ince bir detay gerçekten..

Bir Cevap Yazın

