Dexter 5×06 yaktı geçti…

Gün geçmiyor ki yeni bir Dexter yazısıyla hayatıma devam etmeyeyim.Ama kardeşim suç bende değil ki, öyle bir 6. bölüm izledikten sonra suskun bir şekilde kenarda yeni bölümü beklemek insanı ne kadar zorluyor anlatamam.Bu dizi biterse bunun bıraktığı boşluğu nasıl doldururum bilemiyorum ve bu cümleyi ilk defa kuruyorum, yoksa “ aman biterse bitsin banane” dediğim dünya kadar yapım oldu.Ama bu farklı işte; bu bölümde Dexter’in yüz ifadeleri, kurulan her bir cümle beni benden aldı..O kadar çok durdurduk ki diziyi, dur bir daha izleyelim, biraz yavaş çekim gitsin sahneler, burayı bir daha izleyelim cümleleri aldı başını gitti.

Dexter’in bir baba olarak “haklı” kaygıları ve saolsun canımızın içi minik Harrison’un babasını adeta dehşete düşüren eylem ve ilk sözleri.Oyun parkında diğer çocukları tırmalaması, güle güle demek isterken ağzından “die, de” diyen ilk sözlerin çıkması ve babasını şok etmesi.Zaten garibim Dex, havadaki tozdan nem kapıyor oğlu söz konusu olunca, birde Harrison böyle gaz veriyor ya, bayılıyorum o sahnelere.Bu sezonunun Dexter açısından en önemli iki dinamiği Harrison ve Lumen; adamın dengesini alt üst ediyorlar.Söz konusu insan Dexter olunca hayatındaki kontrol gücüne ne kadar takıntılı olduğu ortada.Ve böyle bir adamın, göz göre göre “mesleki” sırlarını bir kadında bu kadar pervasızca ifşa etmesi demek dizide ciddi şeyler oluyor ve baya bir taş yerinden sarsılacak demek..

Ben biraz kızsal takılıyorum olaya; haklı olarak.Şimdiye kadar bu adam, hep birine ihtiyaç duydu, ne kadar yalnız takılmanın en iyisi olduğunu öğütlese de babası, her daim çatışmalarının nedeni de bu oldu.Dexter, onu gerçekten bilen ve bu haliyle kabullenen birini istedi hayatında; bunun Rita olmadığını biliyordu, o sadece bir paravandı o kadar.Lila ise, onun karanlık tarafını seven ama tamamını göremeyen bir gölgeydi o kadar.Lumen; o kadar farklı ki, Dexter ilk defa bu kadar rahat birinin yanında, neden ve niçinleri düşünmüyor.6 bölüm önce Rita’nın öldüğü yerde, Lumen Dexter’ı hayata döndürüyor bilmeden.Bende ne şiirsel yazıyorum yarebbim, şu diziyi bu kadar romantik gözlerle bir ben izliyorum herhalde.

Hal böyle olunca, olurda Lumen’in sonu Dexter’ın elinden gelirse o zaman üzülürüm herhalde.Zira bende ilk defa Dexter’a yaklaşan birini onaylıyorum; Rita gebersin gitsin yeter diyordum vıcıklığından; Lila’yı daha gördüğüm ilk sahnede kara listeye almıştım, Lumen ise hepsinden farklı bir giriş yaptı Dexter’ın yaşantısına.Ayrı bir heyecan azizim, Dexter’ın yanağındaki kanı sildi kadın, daha ne olsun..

Çılgın Dexter hayranından nameler önümüzdeki haftaya kadar bu kadar..

2 thoughts on “Dexter 5×06 yaktı geçti…

  1. Lumen’i sever mi bilmiyorum ama harbi ortak olacakları kesin. Sezon yine aynı bitecekse bir ay gibi kısa bir zaman kaldı önümüzde.

  2. @ mavi

    Bizi de endişelendiren o zaten, ne zaman başladı ki ne zaman bitecek dizi..O kadar heyecanlı ilerliyor ki her bölüm, bu sezonunda bir bitişi olacağına inanmak istemiyorum..Lumen’i sevmese bile, onu hayatında önemli bir noktaya yerleştirdiği ortada; en azından her bölüm onun yeri daha belirgin oluyor.Dexter’ı olduğu gibi kabul edebilen tek insan; seviyoruz kendisini..

Bir Cevap Yazın

