V for Vendetta

Üniversite zamanlarında arkadaşlarımı zorla sinemaya sürüklediğim ve yüzlerindeki beğeni ifadeleriyle gururumun okşandığı ama sadece benim sığ görüşlü duygusal yaklaşımım değil, aslen her türlü övgüyü hak den bu muhteşem filmi izlemeyen var mıdır acaba..Geçenlerde çok güzel bir posterini görüp almıştık ve o zamandan beri yeniden izlemek fikri aklımda dolanıp duruyor.Neden sadece bir kere izledim ki, neden yeterli gelecek ki.O zamanki düşünce yapımla şimdi ki bir mi de, ben bu filmden aynı hazzı alacağım..İnsanlar ölür ama fikirler asla ölmez diyen suretsiz bir adamın, “sureti” olan dünyaya baş kaldırışı, özgür olduğunu sanan ama aslında esir hayatlarında sıkışıp kalanların habercisi..

Bu film, bakış açısına göre sıradan bir filmden muhteşem bir baş kaldırış öyküsüne kadar değişik yelpazelerde kendine yer edinebilir..V, diye bir adam çıkar ortaya, var olan “doğru” düzenin bir diğer yüzünü sunar insanlara, belki onlar için değil yaptıkları, belki sadece kendisi için mücadelesi ama ateşler bir şeyleri, harekete geçirir domino taşlarını..Biri birine vurur, bir düşerken diğerini iter ve tek bir dokunuş yeter değişim için..Yüzlere ihtiyaç yoktur, maskenin arkasından gelen sözlerdir önemli olan..Ve For Vendetta; anlatmak istediğinin üzerinde sadece “sıradan” maskesi altında küllenen közleri ateşleyen bir filmdir..

Bu maskenin altında bir yüz var…
Ancak benim değil.
Ne altındaki kaslardan daha “ben”dir o yüz…
Ne de altındaki kemiklerden.
Bu maskenin altında etten daha fazlası var.
Bu maskenin altında bir fikir var!
Ve fikirler kurşun geçirmez!..

8 thoughts on “V for Vendetta

  1. Fikirleri öldüremezsiniz bayım
    ahh ulan ahh
    nasıl güzel bir film.

  2. bir mesaj ancak bu kadar etkileyici bir yolla verilebilirdi ve anarşizmi de kabul edilebilir bir forma sokmayı başarmıştır bu film.
    izledikten sonra uzun süre o maskeye- yada V’ye- aşık bir şekilde dolanmıştım. ne de olsa o maskenin altında bir fikir vardı ve fikirler kurşun geçirmezdi 😀

    izleyin, izletin.

  3. @ mavi

    İzleyen kesim için şanslıyız diyebilirim, hala izlememiş olanlar var.Ne kadar güzel bir şey kaçırdıklarını bir bilseler..

  4. @ kimbapsushi

    Bizde o sese aşık olmuştuk, tabi Natalie Portman’ın güzelliği, oyunculuğu derken film oyuncu seçimiyle de kendini kanıtlamıştı.Bir kere daha izlemek gerek azizim, neden estiyse dün akşam pek bir canım çekti tekrardan..

  5. ben de çok severek izlemiştim .film ne anlatmak istiyorsa onu öyle direk anlatıyor , öyle vurucu anlatıyor ki etkilenmemek elde değil .herkesin izlmesi gereken bir yapım .bu arda ofori seni mimledim :=)

  6. bugün derste senin adın geçti narkotiklerin vücuttaki etkilerinden bahsediyodukki vücutta öfori etkisi yapar dendiğinde aklıma geldin 😀 bi yaziyim dedim dstm uzun zamandır takip edemiyorum etmeye çalışıcam ama…

  7. Seninle tek bir ortak noktamız var bay Creedy, ikimiz de birazdan öleceğiz. Yarın 5 kasım v for vendetta izleme günü:)

  8. “Benim kitabım anarşi ve faşizm ile ilgili. Onların embesil filminin ise ucuz Amerikan solculuğundan başka bir şey yaptığı yok. Kitabım kendi ülkelerinde politik taşlama yapamayacak kadar yüreksiz Amerikalılar tarafından bir Bush-dönemi meseline dönüştürülmüş. Benim kitabımdaki faşistlerin yerine sağ görüşten baskıcı hükümet adamları konulmuş. Amerikan liberal değerleri olan birilerinin engellenmiş, hayal kırıklığına uğratılmış, belki de yetersiz kalmış Amerikan liberal fantezisi yeni muhafazakarlar tarafından yönetilen hükümete karşı. Benim kitabım bununla ilgili değildi.Ayrıca embesilce hatalar var. Bir sürü boşluk var hikayede. Onu bırakın, İngilizlerin kahvaltıda ne yediğini bile araştırmaya tenezzül etmemişler. Filmdeki İngiliz posta servisinin adına FedCo demişler. FedEx’in Amerikan versiyonu diye düşünmüş olmalılar. Ama FedEx kısaltması Federal Express’ten gelir. Amerika federal cumhuriyettir ama İngiltere değil.”

    V for Vendetta(1981-1988)çizgi romanının yazarı Alan Moore

Bir Cevap Yazın

