Spartacus her yerde…

” Bir insan ölünce her şeyini kaybeder ama bir köle ölünce sadece acılarını kaybeder. “

Son zamanlarda her yerde Spartacus haberleri duymaya başladım; zaten dizinin cnbc-e’de yayınlanmasıyla bir sevinç dalgası yaşamıştım ama önceye kıyasla dizi hakkındaki haberlerin çoğalması daha çok mutlu etti ben.Ben sevdim ya, bir şekilde herkes sevsin benim gibi beğensin istiyorum.Geçenlerde erkek kardeşim izlemeye başlamış televizyondan, sevindim tabi haliyle.Bu durumumu görünce “tamam hemen şımarma” dedi bana, sanki dizinin yapımcısıyım da bir kişi bir kişidir diyerek onu izlemeye ikna etmişim gibi davrandı bana.Tabi çocuk sergilediğim tavrı gördükten sonra haklı olabilir..

Dizinin ilk sezonu elimde var, çoğaltıp çevremdekilere korsan bir şekilde dağıtıyorum; tabi değerimi bilen var mıdır bilemem.Benden biri de çevremde olsa da bana zorla dizi bölümleri verse keşke; evet egom bu konuda biraz ayağa kalkmış vaziyette.Dizi televizyonda biraz daha hafifletilmiş görüntüleriyle sunuluyor, tamam gene anneyi sağa babayı sola alarak izleyebileceğin bir dizi değil ama en azından orijinalinden biraz daha “insaflı” olduğu söyleniyor; televizyondan izlemedim ne kadar doğruluk payı vardır bilemem..Ben böyle kendi halimde sevinip, dizinin hayran kitlesi artıyor “yaşasın” diyerek sevinç çığlıkları atsam da, kötü haberler  gelmeye devam ediyor insafsızca..

Gerçi bunu duymayan kalmadı; baş rol oyuncumuz kanserle savaşırken durum iyileşeceği yerde kötüleştiği için yeni bölümlerde oyuncu değişikliğine gidilebilirmiş.Eskiden olsa bu işler kolay olurdu belki, ne de olsa izleyici kitlesi şimdiki gibi “organize” değil.Ama şimdi ne bileyim, Andy’nin oynamayacağı bir Spartacus ne kadar “Spartacus” olabilir ki; o duyguyu bizlere ne kadar yaşatabilir ki..Bir tarafım böyle derken diğer tarafım ne olursa olsun hikayenin devam etmesini istiyor.Arada sıkışıp kaldık yani; tabi bunca bencil izleyici konuşmasının yanında adama bir geçmiş olsun; “sağlık olsun” cümlesi de kurmadık ya, onun için bize ayrıca helal olsun..

Sadece en heyecanlı yerlerde gezinirken, tam bir isyanın eşiğindeyken – bir diziyi bu kadar sevmişken- yapılacak ciddi değişiklikler insanın canını sıkmıyor değil.Diziyi izlememiş olanlar ve belki de daha yeni izlemeye başlamış olanlar ilk sezonu bitirdiklerinde ne demek istediğimi anlayacaklar; böyle olmamalıydı diye iç çekip bana hak verecekler, biliyorum..Neyse, işte bu da böyle bir iç boşaltma oldu.Yine lafın özü, seviyoruz bu diziyi..

İconlar buradan alınmıştır..

Bir Cevap Yazın

