Müzikler..

Bunusevdim, çok güzel bir mim fırlatmış bana, hayatımızın film müziklerini şöyle bir gözden geçirmek adına.Doğrusunu söylemek gerekirse dün akşamdan beri düşünüp duruyorum; ben genellikle müzikleri film izlerken sevip çok beğenmediğim takdirde indirip yeniden dinlemem.Ama bilgisayarımı karıştırınca “neleri indirmişim” diyerek en sevdiğim tema müziklerini kendini belli edivermiş oldu..Müziksiz film, biraz boynu bükük kalabileceği gibi, müzik özellikle bir filmi “film” de yapabiliyor..İlk etapta aklıma gelen film müziği benim Kore sinemasına geçiş yapmamı sağlayan Bin Jip’teki Gafsa’dır..

Zaten bütün film sessizlik içinde geçerken, birden bu güzel sesi duyup filme bir kez daha bağlanmamış insan bulmak zor olsa gerek..Bu müziği kaç defa indirdim bilmiyorum, ama ne zaman açıp dinlesem bizim evde de bir sessizlik hüküm sürüyor o andan itibaren.Babamın laf etmediği nadir müziklerdendir kendisi.Bir Natacha Atlas varmış bu dünyada, herkes bilir bir biz bilmezmişiz onu öğrendik; zira ses resmen huzur vaad ediyor insana..

Sonra ergen yıllarımın filmi; hala birisi ters bir laf etse üzerine çullanacakmışım gibi koruyucu bir his veren Leon filminin Shape of my Heart şarkısı var..Bu da Sting’i tanımamızı, onun şarkılarına adım atmamızı sağlayan bir müzikti..Filmin daha sonra soundtrack’ını indirip çoğunu dinledik – hala da dinliyoruz- ama bir bu şarkı bir de “Whats your name Angel” diye bir şarkısı var, o ikisi hala göz bebeğimdir..O heyecanın içine tam tadına uygun bir kıvamda sesler katıyor ki, filmle bir bütün oluyor artık bu şarkılar..

Ve Crazy filminin bütün müzikleri, Patsy Cline ve Charles Aznavour olmak üzere bütün bir yaz kesintisiz dinlediğimiz yegane soundtrack bu filme ait olsa gerek.Özellikle “Emmenez-moi” şarkısı varki, kaç senedir dinlerim ve hala bıkmadan kaç sene dinleyeceğim bilemem..Şarkının sözleri nedir, ne diyor bu adam bilemem, ama garip bbir şekilde sevip sahipleniyorum işte..Dinlerken insana bir özgürlük hissi veriyor, kır zincirlerini felsefesinden çağrılar yapıyor sanki; yerleştirildiği filme ışık tutarcasına..

Daha saysak dünya kadar çıkar, çıkacağına da eminim ama şimdilik bu kadar diyelim ve bende topu mavi’ye atayım, hadi kolay gelsin..

3 thoughts on “Müzikler..

  1. Ah gafsa ah.
    Bu parça için söylenecek bir çok şey olmasına rağmen şahsen ağzımı açamıyorum. Hele son sözleri kalbimde delik açar resmen. (geçirmezler kapısından olmayan evimizin) Ya nasıl bir şarkıdır bu böyle. Bu şarkının farkına vardırdığı, dinleme şansı verdiği için Kim Ki duk amcaya nasıl minnettarım anlatamam dost ya. Ve gariptir ki filmi de çok sevdiğimden midir yoksa şarkının öyle bir ortam yarattığından mıdır bilmem seninde dediğin gibi bir sessizlik çöker her dinleyişimde. Etraf gürültülü olsada sanki kimseden ses çıkmıyordur.

    Shape of my heart’ın ise lise zamanlarımda özellikle yeri büyüktür. Nadide eserlerden 😉

  2. @ sermin

    Zaten olayın ironik kısmı bu, Natacha Atlas gibi bir kadını bir Kore filminde keşfediyoruz, sanatın çeşitliliği nasıl bir imkan veriyor ama..Diğer şarkıları da güzel ama bir kere bunu duymuşuz, sevmişiz ya bu şarkısının yanına hiç birisi yaklaşamıyor..Ekşi sözlükte okumuştum galiba, biri bu şarkı için “yağmurlu bir günde hüzün yapmak için dinlenebilecek bir şarkı” demişti, ona da katılmamak elde değil..

  3. Benim bu üçlüdeki favorim “Shape of My Heart” oldu ama düşününce Last Waltz’le aynı türden bir etki yapmışlardı. İki filmin sonunda da zaten apışıp kalmış bünye bir umut ararken ilk bulduğu güzel şeye saldırır ve onu yüceltir. Teorim bu, hahah.
    Bir de mim aslında “Hayatının fon müzikleri” olacak film değil. Ben tesadüfen hep film müzikleri seçmişim, sen yazınca farkettim 🙂
    Gerçi bu haliyle de seninki olur da, mavi mimi yanıtlayacak ya, onun haberi olsun diye 🙂

Bir Yanıt Bırakın

