Son hava bükücü…

Nickledon’nun Avatar’ını bilmeyen yoktur sanırım; hepimiz cnbc-e sayesinde öğrendik bu seriyi..O zamanlarda her Pazar sabahı ailecek izlerdik, sonra kanal tekrarlara başlayınca e bir türlü yeni bölüm gelmeyince bizde çareyi nette aramış, son bölümleri bulup büyük bir heyecanla izlemiştik kardeşlerimle..Şimdi ise, o canım serinin nasıl “filmini çekeceğiz” diyerek çöpe atıldığından bahsetmek istiyorum.Dün sinemaya gidince baktık en izlenecek gibi bir bu duruyor; gittik filmine..Ki aslında bu filme gitmeyi hiç düşünmüyorduk, ne de olsa saolsun sinema dergileri film hakkında yeteri kadar “izlemeye değmez” kıvamında eleştiri yazılarıyla döşenmişti..

Neyse öyle böyle derken başladık izlemeye.Nerden başlasam buna nasıl isyan etsem bilemedim.Hatta bu filmi izledikten sonra söylenebilecek en doğru şey, “bunu hemen unutalım ve yeniden çevrimi olursa onu izleyelim.” Gerçi bu da pek mantıklı görünmüyor şu anda, ne de olsa daha serinin iki filmi çekilecek de bunlar da gösterilecekte, biz o zamanlara herhalde ölmez kalırsak yaşlı nineler oluruz..Oyuncu seçimleri çoğu yerde eleştirilmiş, haklı bir şekilde ve bende bu eleştirilere katılmadan edemiyorum maalesef..Sonuçta belli karakterler var ortada; hani kitaptan uyarlama yapmıyorsun ki kafana göre birilerini seçebilesin.Çizgi formu karşında; hiçbir şey olmasa bile en azından ten renkleri uysun adamların..

Bütün iyiler beyaz, bütün kötülerde esmer tenli; ne kadar farklı bir hikaye..Çocuğun kel olması dışında bizim Ang’le bir benzerliğini görmedik zaten.Neyse bunlar gereksiz konular, daha gerekli konuysa hikayenin işleniş tarzı.Hadi ben bütün bölümleri izledim biliyorum ne nedir, ne değildir, ama sıfır giden elaman için nasıl bir sunumdur o öyle..Filmi yaparken sadece bilenler izleyecek gibi mi düşündüler acaba, her şey o kadar hızlı o kadar geçiştirme telaşı içindeydi ki doğru dürüst ne izlediğimi bile anlayamadım..Tabi bu sırada yanımda oturan kardeşimle “bu ne şimdi yaa” bakışı içinde olmaktan filmi de doğru düzgün izleyemedik..

Şimdi büyük hüsranlar içindeyim ya ne desem boş gibi geliyor, bu yapılacak iş miydi şimdi..Bir de yaptıklara şeye film diyorlar, gururla vizyona sürüyorlar..Çeviri yapan arkadaşlarda saolsun bizim “Eng” gitti “Ang” diye telaffuz edildi..Ne zaman bunu duysam sinirlerim ayağa kalktı yemin ediyorum..Ne desem boş, keşke hiç yapılmasaydı diyebileceğim bir film..

4 thoughts on “Son hava bükücü…

  1. Patel’e Zuko rolünü verdiklerinden beri bu film çekilmeye başlamadan bitmişti gözümde. Patel’den şahane bir Sokka olacağını düşünen gruptanım ben. Zuko için, yüzünü kaplayan yara izine rağmen yakışıklı (opsiyonel :P) ve karizmatik (zorunlu, tercihen yüksek dozda :P), ve de yüzü tanınmamış bir aktör iyi olurdu. Henüz izlemedim ortaya çıkan sonucu, ama senin yorumuna göre beklentilerimi düşürüp izlemeliyim. Zira,Zuko’nun en önemli özelliği yüzündeki dev yanık izi iken Patel’in yüzünde yumurta kadar bir iz bile görünmüyor koyduğun resimde.

    Neyse ki müjdeli bir haber gelmişti çizgi dizinin yapımcılarından, Avatar’a 4. sezonu yapmaya karar vermişler. Bu sinema filmi fiyaskosunu da hiç olmamış sayarız sezon geldiğinde 😀

  2. Şamalayan adını duyduğumdan beri karşıydım filme. Bu adamın hangi işi doğru ki. Henüz filmi izlemedim ama (bu akşam izlemeyi düşünüyorum) başta karakter seçimleri berbat zaten. Bıraksın diğer filmler filmler yayınlanmasın… bir iyi eleştri duymadım film hakkında…

  3. ben de yorumlarınıza katılıyorum Shayamalan İşaretler’den sonra ne yapsa gözüme girmezdi zaten ama bir de sırf Slumdog Millioner ile bir anda parladı diye alakasız bir şekilde Patel’i bu role koymaları tam şok etkisi yaptı ben de.Ben açıkçası Avatar dünyasını hep Uzakdoğulu olarak düşünmüştüm. Su kabilesi kesnlikle Eski Mo ırkına benzemeliydi biraz ayaz yemiş kırmızı yanaklar hafif çekik gözler Zuko da kesinlikle Uzakdoğulu olmalıydı olamadı Avatar rolündeki küçük veledi hiç saymıyorum bile Ang’n sıcaklığından eser yok neyse uzun lafın kısası olmamış yazık 😦

  4. vay be herkes mi aynı fikirde olur? ben filmi hiç izlemedim,oyuncuları görünce vazgeçtim çünkü. bugün bir açıp bakayım dedim. içimde küçük de olsa bir umut vardı. yazıları ve yorumları okuduktan sonra yine vazgeçtim. Avatar’ı baştan sona birçok kez izlemiş biri olarak bu filmi izlemek zamanı öldürmekle aynı gibi duruyor. özellikle şu oyuncular nedir ya? hadi boşverdim Avatar’ı. bir kere mantığa aykırı. adamlar kutbun o yakıcı soğuğunda yaşıyor, İngiltere’nin dört mevsim yağışlı havasında yaşar gibi bembeyazlar. böyle iş mi olur? kısacası ben izlemeyeceğim başkası da izlemesin. bu film yerine Avatar Korra’ya bir bakın. o da hiç fena değil. tavsiye ederim. 🙂
    (gerçekten hiç olmamış bu ya)

Bir Cevap Yazın

