Where the Wild Things Are…

Geçen Pazar akşamı yeğenim ve kuzenimle oturup seyrettiğimiz bu filmden bahsedelim birazda.Tabi seyretmeden önce tıka basa yediğim için, filmi izlerken beni saran uykuyla az boğuşmadım değil, filmin son yazıları ekrandan akıp giderken bende kendimi uykunun kollarına bırakmışım.Merak ettiğim, ama izlemek için pek bir çaba harcamadığım filmlerdendi; filmi bitirdikten sonra da “neden daha önce izlemedim ki” gibisinden bir yorum yapamıyorum..Olumsuz cümleler kurmayacağım ama yine de hafiften bir memnuniyetsizlik havasında ilerleyebilir bu yazı..

Max, anne babası boşanmış; annesi ve ablasıyla birlikte yaşayan, hayal gücü gereğinden fazla gelişmiş bir çocuk.Çevresinde ki olaylar başkaları için sıradan olurken onun için onu kahredecek kadar hüzün veren veya sinirden gözü hiçbir şeyi görmeyecek hale getirecek kadar kızdıran bir yapıda.Duygularını doruklarda yaşıyor desem daha doğru olur..Bir akşam vakti annesiyle yaptığı kavgada evden kaçıyor ve kendini küçük bir tekneye atıp denizlere açılıyor..Gecenin bir vaktinde, öyle bir adaya ulaşıyor ki, ağaçların arkasından seyrettiği enteresan yaratıklara kulak misafiri oluyor önce.Sonradan bu yaratıkların bir krala ihtiyaçları olduğunu anlayınca; kendisinin büyülü güçleri olan bir kral olduğunu idda edip onların başına geçiyor..

Hayat bizimki için daha güzel olamazdı herhalde; onu seven, onu önemseyen ve dediklerini dinleyen; hatta onun sevgisi için birbirleriyle yarışan büyük hayvan görünümlü yaratıklar var çevresinde..Ama işler tabi ki her zaman güzel gitmiyor, onunda sorumluluk alıp, kızdığında onu bile yemeye çalışacak bu yaratıkları kontrol altında tutması gerekiyor.Film, fantastik bir masal mı yoksa çocuğun kendi iç dünyasında yapmış olduğu bir çekişme mi anlayabilmiş değilim.Belki de anlamamak en iyisi..Yine de filmi izlerken Max’in kendisine benzeyen bu yaratıklarla baş etmenin ne denli güç olduğunu anlaması ve kendi iç hesaplaşmasını yapması fikri hoşuma gidiyor..

Bütün aile, çoluk çocuk hep birlikte izlenecek filmlerden biri; ama herkesin çıkardığı sonuç muhakkak farklı olacaktır; kimi masal görecek, kimi daha gerçekçi olalım diyecek; kimi de bunları hiç düşünmeden sadece eğlenecek o kadar..Şimdi ben bunu izledim ya, kardeşim kesin bu yazıyı gördükten sonra kıskanacaktır beni; nasıl onsuz izledim diye..Onun bensiz seyrettiklerine sayalım o zaman.Merak edenler buradan seyredebilirler..

One thought on “Where the Wild Things Are…

  1. Let the Right One In ile yakın zamanlarda izlemiştim bunu. İzlerken sıkıldığımı elimin sürekli ileri tuşuna basıp durduğunu hatırlıyorum. Akılda kalıcılığı da pek zayıf imiş benim için ki daha fazla yorum yapabilecek birşey gelmiyor bile aklıma. Fantastik bir çocuk filmi için gereksiz kasvetli bulduğumu hatırlıyorum bir tek.

Bir Yanıt Bırakın

