Moon…

İçinde hiçbir şeyi olmayan, uçsuz bucaksız toz ve topraktan başka karanlığa gömülmüş bir gezegende tam 3 yıl boyunca tek başına kalacaksın deseler; yanında sadece programlanmış, seni ihtiyaçlarını karşılamakla görevli bir robot ve yerine getirmen gereken günlük görevler.Bu nasıl cezadır; hapishanede bile yanında konuşacak “insanlar” varken tek başına bir cennette bile insan ızdırap çeker..Moon, tek başına bir adamın şaşırtan ve yer yer kafa karışıklığına neden olan ama sonuç itibariyle üzen hikayesi..

Bilim kurgu filmlerinde ön planda gösterilen insan duyguları değildir; “bilim kurgunun kendisidir..” Ama bu film, önceliklerde yer değişikliği yapıyor. Bizler dünyada tükenen enerji kaynaklarının yerine Ay’dan çıkarılan güçlü bir enerji kaynağının dünyaya iletilmesini sağlayan astronot Sam’in üç yıllık kontratının bitmesini beklerken film bir kaza sonucu öyle bir viraja sapıyor ki ne olduğunu anlayabilmek için robotun sağlam bir açıklama yapmasını bekliyoruz.Çok karışık bir anlatım oldu farkındayım, filmi izlemeyen ben bunu okusam hiçbir şey anlamam.Daha sadeleştirmeye çalışırsak; Sam tam 3 yılını yanında msn ifadeleriyle duygu belirtesi yansıtan programlanmış robotuyla dünyaya geri döneceği günleri sayarak geçirmekte..

Bu arada iletişim sistemi çökmüş olduğundan, sadece kendisine gelen mesajları alabilmekte, dünyaya mesaj gönderemiyor veya onlarla iletişime geçemiyor.Karısı ve kızına kavuşacağı günleri hayal ediyor.Son 2 haftası kala, enerji üreten sistemlerden teki bozulunca onu manuel tamir etmek için üstten ayrılıyor ve burada son zamanlarda gördüğü halüsülasyonlar nedeniyle bir kaza geçiriyor.Sonradan bizde kendisini revirde robotunun yanında buluyoruz; “kaza geçirdin dinlenmen lazım” diyen bir sesle..Ama işler ayaklanıp tekrar işinin başına geçtiğinde ve bozuk sistemin yakınlarında kaza yapan bir aracın içinde başka bir adam bulduğunda renk değiştiriyor.Üstelik bu adam kendisinin tıpatıp benzeri..

İşte bu noktada şöyle bir kalakalmak, ne oluyor, benim atladığım bir şey mi var demek Allah’ın emri zaten..O an kendimi çok sorguladım, dikkatli izlemedim mi filmi, bir şey mi kaçırdım diyerek..Tabi şu an cevabı söylemiyorum, sadece filmin o andan itibaren Sam’in üzerine yoğunlaştığını ve daha kişisel bir hal aldığını söyleyebilirim.Vakti zamanında Solaris diye bir film vardı, başta ona benzettim bu filmi, ne bileyim ikisi de uzayda kalan insanlar temalı olduğundan olsa gerek, ama sonradan aralarında büyük bir fark olduğu görülüyor.Sam’in haline üzülmemek elde değil; filmin başlangıcı, değişen gidişatı derken sonuna kadar heyecanla izliyoruz ama bütün sorularımızın cevabını alabiliyor muyuz, işte bu tartışılır..

Yine de türün meraklıları için güzel bir film, uzun zamandır izlemek istiyordum, sonunda bunu da izlediğim filmler listesine ekleyebildim.Merak edenler buradan seyredebilir..

3 thoughts on “Moon…

  1. Çok eskiden buna benzer bir film izlemiştim aynen böyle başlıyodu ama orda yanındaki robot bozulup adamın peşine düşüyodu falan adını unuttum filmin. Yazını okuyunca o film sandım ama baktım değilmiş.
    Çok ilginçmiş merak ettim şimdi nerden çıktı o adam, film türünde psikolojik var mı? Ona göre bir tahminde bulunacağım hehe:D

  2. @ astrea

    Valla psikolojik türü var mı bilmiyorum ama kesinlikle vardır; biraz da dram, oldu mu sana mis gibi film..Tabi filmi ciddi ciddi inceleyenler baya hatalarını da buldu ama bizim gibi sıradan izleyiciler için görülmeyecek türde..İzle derim arkadaşım 😀

  3. En kısa zamanda izlicem dostum, yoksa meraktan çatlıcam hehe 🙂 Zaten ben filmden zevk alırsam hatalarını görmezden geliyorum. Her filmde bir ton mantık hatası var aslında ama işte hoşumuza gittimi önemsemiyoruz ama. Kargaya yavrusu kuzgun gelir misali 😀

Bir Cevap Yazın

