Eyvah Eyvah …

Şu film aleminde bu adam kadar efendi bir karakter olabilir mi acaba.Geçen gün Eyvah Eyvah izledim ve o günden beri herkese anlatıp duruyorum; o kadar beğendim, izlerken o kadar çok güldüm ki anlatamam..Bir başrol bu kadar efendi olabilir mi; adam ne güzel oynamış öyle.Bel altı esprilere girilmeden, oturduğum yerde sadece bir sahne için beş dakika aralıksız güldüğümü hatırlarım..Şimdi efendim, elimizde Hüseyin adlı Çanakkale’li bir karakter var, kendisi düğünlerde çalarak milleti hem eğlendirip hem de para kazanmakta..

Yaşadığı kasabada da herkes tarafından sevilen biri; özellikle onun tıp konusundaki engin bilgilerine sıklıkla baş vuruyorlar.Bu konudaki yorumları da ayrı bir güzel, özellikle “menisküs” olan inek hakkındaki yorumu..Kendisi kasabanın hemşiresine az buçuk abayı yakmış vaziyette; yalnız kızın yanında iki kelimeyi bir araya getirip konuşamıyor bile.Babasını ölmüş biliyor ama bir gün ninesinin ondan sakladığı gerçeği kazara öğreniyor, babasının ondan haberi bile yok..

Böylece elinde sadece bir resim ve eski bir adresle kendini İstanbul’a atıyor..Bütün macera orada başlıyor demeyeceğim, zira macera bu adamın göbek adı, belayı resmen üstüne çekiyor.Ama bu yazı filmin güzelliğini vurgulamanın yanı sıra adamın karakterini vurgulamak içinde yazılmıştır..Hüseyin karakterine o kadar bayıldım ki, durup durup onun repliklerini anlatıyorum millete; tabi filmi izlemeyen ne diyor bu kız, niye kendi kendine gülüyor diyor ama olsun, bayıldım resmen..Google hakkında “ukala makine” deyişi, otobüste peşine takılan amcaya “ördeğini mi kaybettin” yorumu yapışı ve en önemlisi bütün film boyunca –küfür etmesi gerekse bile- efendiliğini bozmayışı..

Eyvah eyvah diyorum bende onun gibi; “Eyvah Eyvah sevdim ben bu karakteri..”

One thought on “Eyvah Eyvah …

  1. ‘bu fasülyaaa yedibucuk liraaa hem kaynasın hem oynasın’ diye az gezmemiştim filmi izledikten sonra evde.olagan üstü sıcak bir havası vardı filmin ve bi o kadar eglenceli.Çok güzel filmdi beee diyerek sonuna getiriyor izleyici.:)

Bir Cevap Yazın

