Le Jaguar…

Bu tür filmler için çocukluğumun filmleri demeyi tercih ediyorum, zira aklımda öyle yer edip bir yerde benim için değerli olan filmlerden..Jean Reno, zaten vazgeçilmezimdir; birde o dönemlerde böyle güzel filmler izleyince bu yaşımda dahi sevdiğim bir film olarak hatırlanması kaçınılmaz oluyor..Bugün tekrar izledim işte bu filmi, ana öncesine nazaran daha kısa gibi görünmesine rağmen hala aynı heyecan ve sonuç olarak aynı beğeni duyguları içindeyim..Amazon yağmur ormanlarını kurtarmak için Avrupa’yı turlayan bir kabile şefi ve onun tercümanı Paris’te lüks bir otelde adamın tekiyle asansörde karşılaşır..

Adam, borca batmış, kumardan yana şansı gülmediği halde hala aklı fikri bir şekilde kendini bu bataktan kurtarma yolunda olan; özünde iyi olsa da dıştan bir serseri gibi duran bir karakter.Kabilenin bu ruhani liderinin ona karşı nende böyle bir ilgi gösterdiğini anlayabilen yok; bizimkini takip ediyor, peşinden ayrılmıyor hatta zorla bile olsa evine de giriyor.Bir şekilde bu adamla kendini bağlantılı hala getirip, onun “seçilmiş” kişi olduğunu idda ediyor.Tam turunu tamamlamış evine dönecekken birden kalp krizi geçirince; tercümanı – ki Jean Reno oluyor bu- ve serseri ana karakterimiz kendilerini Amazonlarda buluyorlar..

Tabi bizimkinin amacı, yaşlı adamın ruhunu kurtarmak değil; borçlularından kaçıp ülkeyi terk etmek.O da bu fırsatı değerlendiriyor ama kendini bilmediği daha büyük bir belanın içine atıyor..Gerisi bolca macera ve eğlence, daha ne diyebilirim ki..Belki artık izlediğimiz onca film ve konudan sonra bu sıradan gelebilir ama o dönem için benim gözümde “harika” sıfatını hak edecek bir yapımdı.Adamın transa geçtiği sahneler, hala favorim olmaya devam ediyor.Baş roldeki adamın başka bir filmini izlediğimi hatırlamıyorum; hatta onu başka bir yerde dahi gördüğümü hatırlamıyorum.Belki de görmüşümdür bilmiyorum, ama onu böylesi eğlenceli bir filmde hatırlamak yeter de artar bile..

Merak edenler buradan seyredebilirler; sadece tek bir kusuru var, o da yapılan dublajın acayip bir dil olması.Orjinal dilince Fransızca izleseydik daha mutlu olurdum; tabi Türkçe alt yazısı bu kusuru azcık da olsa kapatabiliyor.Tavsiye edilir..

One thought on “Le Jaguar…

  1. Ben Jean Reno nun zaten hiç öyle uyduruk yapımlarda oynadığını görmedim. Bakınız Derinlik Sarhoşluğu, Leon gibi vs. Daha bir çok sayabilirim. Bu filmini hiç görmemiştim ama izlemeye değer olduğunu düşünüyorum. Aslında ne varsa bizim küçüklüğümüze dair olanlarda var. Bana sanki ozamanın filmleri daha bir filmmiş gibi geliyor. Ne görsel efeklerle kafayı bozma ne sex ile ön plana çıkmayı isteme ya da yakışıklı aktör güzel kadın la filme izleyici çekme durumu yoktu gibime geliyor. O yüzdende hep aklımızda kaldılar.

Bir Yanıt Bırakın

