Pride and Prejudice dizi versiyonu…

Kardeşimden aldığım diziler saolsun son günlerde hayatım dizi açısından pek bir verimli geçiyor..Bugün bir oturuşta BBC’nin Aşk ve Gurur versiyonunu bitirdim; zaten toplamda 6 bölüm olunca ve de beğenerek izleyince zamanın nasıl geçtiğini anlamamam kaçınılmaz bir sonuç.Daha önceden de izlemiştim ama böyle bütün halinde değildi ve tabi Türkçe alt yazıyla izlemekle İngilizce dinleyip bir mana yüklemek arasında benim İngilizcem söz konusu olduğunda dünya kadar fark oluyor.

Tamam yapılan son filmini de çok beğendim, hatta öyle ki o dönem önüme çıkan herkese zorla izlettirdiğimi; günlerce Darcy diyerek sayıkladığımızı inkar etmeyeceğim.Ama bunun bir dizi olması sebebiyle kitapta anlatılan her şeyin eksiksiz bir şekilde önümüze sunulması bir yerde diziyi de değerli bir konuma getiriyor gözümde..Ancak değişmeyen tek düşünce; Darcy karakterini kim oynarsa oynasın, adamın “kişiliğine” hayran kalışımız.O mağruru ifade varya, başlangıçta ne kadar kızdırırsa kızdırsın insanı, sonuç itibariyle hep bir hayranlık uyandırıyor peşinden.Ve öyle bir adamın, bizim Lizzy’inin aşkı uğruna harap oluşunu en küçük bir mimikte yakalamak bile izleyene öyle bir zevk veriyor ki tanımlayamam bile..

Birinde gurur, diğerinde önyargı; bu ikisi bir araya gelince öncesinde ortaya çıkan o felaket evlilik teklifinin, son demde sadece bakışlarla dile getirilen bir sevgi ifadesine dönüşebilmesi hala hayret uyandırıyor bende.Diziyi çok beğendim gerçekten; Lizzy’nin o hafiften anlayana laf sokma olayları, kızdığında bile kontrolünü kaybetmeyip yerinde laflar dokundurması; Darcy’nin sessiz uzaktan sevmeleri derken bu kitap uyarlaması beni yine benden alabildi.Nihayetinde güzel olan şey aslıdır diyerek; kitabı bir daha okuma isteğiyle boğuşuyorum şu anda..Ve tabi içten içe çığlık atan tarafım; hala Darcy diye yeri göğü inletiyor..

11 thoughts on “Pride and Prejudice dizi versiyonu…

  1. Ama sen böyle anlatınca izlemek istedim .izleyemeceğim yada bulması mümkün olmayan şeyleri böyle ballandıra ballandıra anlatmasan :=)

  2. benim en çok beğendiğim Aşk ve Gurur versiyonudur zaten ilk izlediğim de budur.Colin Firth hayranlığım bu diziden sonra başlamış ve o günden beri de hiç kaybolmamıştır.hele ki o yüzme sahnesi ayşşşşşşşşşşşş 🙂

  3. @ chibi

    O sahnede saçları ne güzeldi öyle; kahkül gibi öne doğru, bir de bakışı vardı bizim kıza, nasıl içim kaymadı anlatamam..Bakışıyla yine aşkını dile getirdi adam valla, harika bir sahneydi..

  4. Benim de en sevdiğim versiyonu budur. Bir ara indirmeye kalkıştım ama sonra geri kalanını bulamadım falan kaldı öyle. Colin Firth yakıyor o göl sahnesinde. Soyunmadan da seksi olunabiliceğinin en canlı kanıtı. Tv tarihine geçti o sahne çoktan. Bir de o dönemde sanırım Elizabethi canlandıran oyuncuyla beraberlermiş gerçekten 😀

  5. Benim için en favori P&P uyarlaması BBC’nin mini dizi versiyonudur. Dönemin ruhunu dizi versiyonu oyuncuları çok daha iyi yansıtıyor. Keira, seyretmesi hoş bir Liz idi am biraz daha fevri, hafif çalıkuşu’msu, yabanıl bir yanı vardı. Dizi versiyonu Lizzy’si ise duru bir göl yüzeyi gibi sakin, telaşsız, kendinden emin görüntüsü ve tepki duyduğu konularda sakinliğini ne olursa olsun kaybetmemekle beraber keskin bir bıçak gibi sözlerini de esirgemeyen karakteri çok daha güzel yansıtılmış, adını hatırlamadığım aktrisi tebrik ediyorum. Firth ile tutturdukları uyumlu kimya kitaba son derece sadık, başarılı bir uyarlama ortaya çıkarıyor. Dizi versiyonunu övmekle bitiremem herhalde. Firth’ün performansına diyecek bir söz yok, Darcy karakteri hala onun adıyla özdeşleştirilir 😀

    Sonunda dizisini de seyretmiş olmana çok sevindim Ofori, eseri sevenler için kaçırılması yazık olacak bir yapım.

  6. @ la fea

    Hadi canım, bilmiyordum valla.Ama yakışıyorlar; tabi bu haberi oldukça gecikmeli aldığım için, şu anda kendileri için bir şey diyemiyorum.Sen zaten bana o sahneden daha önce bahsetmiştin, ben de izlerken orada sen aklıma geldin..Dediğin kadar var gerçekten arkadaşım, muhteşemdi..

  7. @ Ena

    Oturup şurada Lizzy karakterlerinin analizini yapmaya kalkışsam insna senin kadar güzel yapamazdım; tam da düşündüklerimi dile getirmişsin.Lizzy’inin o yüzünde gülümsemesi bozulmadan milleti topa tuttuğu sahnelere ayrı bir hayran kaldım..Darcy desen, onun bir bakışı yeter zaten; şimdi bu kadar uyumlu başka bir çift daha olabilir mi..

  8. Colin ya en iyi Darcy şüphesiz Briget Jones’un Günlüğü’nün yazarını bile öyle büyülemiş ki kadın karakterine Darcy adını vermiş film uyarlamasında da mutlaka Colin’in oynamasını istemiş o rolü of yeniden izleyesim geldi :))))

  9. @ chibi

    Hadi yaa, ben bilmiyordum bunu; bak daha neler öğreneceğiz sayenizde..Adam yakışıklı ama, nerde oynasa, hangi rolü oynasa yakışır; ki artık can-ı gönülden destekliyoruz kendisini..

  10. çok mutlu ettin beni cnm valla çok makbule geçer mail adresin bende yoktu hemen ekliyorum .senden özenip bende bir blog açacağım galiba :=)

Bir Yanıt Bırakın

