Dostana…

Bollywood’a sonunda bende adım atmış bulunuyorum; gerçi benim bu adımlarım bir ileri iki geri şeklinde oluyor ama olduğu yere kadar işte diyerek kaptırıyorum kendimi.Bugün o kadar güzel bir film izledim ki, şu an onun vermiş olduğu suni mutluluk ve eğlence havasında parmaklarım klavye ile arkadaş oluyor.Gerçi konusu artık “sıradan” ve tanıdık gelebilir bir çoklarına, ama bunu bir Hint filminde görmek ve birde onların yorumlarıyla izlemek ayrı bir zevk veriyormuş insana.Hatta inanır mısınız bilemem ama, ben ki şarkılı danslı sahnelerde ileri sararım filmleri, burada baştan sona yerimde sallanarak izledim hepsini..

Şimdi elimizde iki yakışıklı erkek var; biri fotoğrafçı, diğeri hemşire..İkisi de çapkın, ikisi de gününü gün eden cinsten, bir ortak özellikleri daha var ki bütün filmin çıkış noktasını oluşturuyor bu durumları; ikisi de kiralık ev arıyor..Nihayetinde buluyorlar ama evde tek bir kız kaldığından ve kiracı olarak bayan arkadaş tercih edildiğinden daha konuşmalarına fırsat bile sunulmadan kapı dışarı ediliyorlar..Bunlar da kafa kafaya verip gay numarası yaparak eve yerleşme kararı alıyorlar ve bendenizde yanımda kuzenimle gülmeye başlıyorum o dakikadan itibaren..Tabi evdeki kız onların gözünde – kabul ediyorum benim gözümde de – tam bir afet, zamanla kız için birbirlerine girmeleri kaçınılmaz oluyor..

Ama ondan önce beni güldüren o kadar çok olay oldu ki nerden başlasam bilemiyorum..Ha unutmadan birde film Hindistan’da değil Amerika’da geçiyor.Bunlar oturma izni alabilmek için yetkililere de gay numarası çekince haliyle birde onları denetlemek için görevlendirilen memurla da uğraşmak zorunda kalıyorlar..En büyük eğlence birinin annesi kapıya dayandığında kendini gösteriyor; çok sesli gülüyorum diye az daha odadan kovacaklardı beni o sahnelerde..Filmi anlatmak kolay, bu konuda sayfalar dolusu yazabilirim üşenmeden ama izlemek isteyenlerin hevesini de kaçırmak istemem fazla bilgi vererek..130 küsür dakika, yani izle izle bitmeyen cinsten; ve içinde o kadar çok şey var ki..

En başından; arkadaşlık, sonra bu üçlünün bir şekilde aile olması, kıskançlık, hain plan ve entrikalar, gözü yaşlı çocuklar ve muhteşem bir final.Bir de bu kadar beğenmemin sebebi yanımda kuzenimin de bulunması olabilir; iki kişi daha zevkli oluyor izlemesi.Esprilerinden ve tadından yenmez gibi duran alt yazı çevirisinden bahsetmeden geçmek de çok ama çok büyük ayıp olur.Birde bir Hint filminde böyle bir konunun amaç başka dahi olsa işlenmesi, insanın filmi izlerken bakış açısını da etkiliyor.Beylerin oyunculuklarını ayakta alkışladık, hanım kızımızın da güzelliğini diyelim..Düşündükçe hala gülüyorum, ve şurada beni okuyan birileri varsa lütfen bana güvenip izlesin ve gülsünler istiyorum..

Şarkılarının tınıları hala kulaklarımda; oğlunun gay olduğunu öğrenen annenin şarkısında ise gülmekten gözümden yaşlar geldi.Bu saatten sonra artık bende bir Bollywood neferiyim, herkese hayırlı olsun.Filmi buradan izleyebilirsiniz..

8 thoughts on “Dostana…

  1. Güzel bir yazı 😀 Ben hintfilmi.com sitesinde yazar olmak isteyenlere yazarlık veriyorum. isterseniz aynı yazıyı orada da yayınlayabilirsiniz. düşünürseniz mail adresime mesaj atabilirsiniz ya da aşağıdan bana ulaşabilirsiniz.

    http://hintfilmi.com/iletisim

  2. @ ceka

    Asıl ben teşekkür ederim, sitenize bu kadar güzel bir filmni eklediğiniz için..Uyudum uyandım hala gülüyorum; benimde sizden bir isteğim olacak o zaman..,Şöyle güzellerinden, komiklerinden film tavsiyesi beklerim..Kendimi Türkiye’den Bollywood’a fırlatılmış gibi hissediyoruım..

  3. ofori demişse var bir bildiği diyerek bollywood sinemasına da geçiş yapacağım farklı kültürlerden değişik filmler izlemek istiyorum artık :=) sağol yazıların çok güzel …

  4. @ winpohu

    Kesinlikle izlemeni öneririm arkadaşım; bende pek yakın değilim Bollywood’a..Lisedeyken deli gibi izlerdik filmlerini, ama uzun zamandır izlemiyordum..Bu filmle çok şey kaçırmışım gibi hissettim, kesin izle; gülmekten yerlere yatacaksın..

  5. Ofori ben sana Bollywood filmleri tavsiye ederim.
    Uzakdoğu’dan sonra en çok Bollywood filmlerini seviyorum.
    Dostana çok eğlenceli bir filmdi.
    Şarkıları özellikle.
    Desi Girl’ü izleyip az mı oynadım 🙂
    ;Sam’in annesi bombaydı.
    Ve favori repliğim:

    Anne Sam ve Kunal’a bakarak:
    – Boy Boy çocuklarınız olsun.

    1 kaç saniye geçtikten sonra:
    – Bu dediğimi unutun.

    Aha! süperdi yahu 🙂

    Ben de şimdi bu yorumu yazarken Dayya Dayya Dayya Re’yi dinliyorum 🙂

  6. @ lee

    Çok saol arkadaşım yaa, hatırlatıp tekrar güldürdün bizi..Valla şu repliği okuyup şurada yine iki dakika güldüm, rahataladım..O nasıl bir filmdi öyle; annenin büyü yapmaya çalıştığı sahnede çok güzeldi, gülmekten yerlere yapışacaktım..Birde en son sahne nasıldı; nasıl bakıştılar ama..Zavallı küçük çocuğun da kanına girmeye çalıştılar 🙂 Ben özellikle Sam’i oynayan aktörü çok beğendim, çok hoşuma gitti oyunculuğu..Ee tabi bir de meslektaşım; hemşire olunca etek muhabbetinde bende kendimi tutamadım..

    Tavsiyelerini bekliyorum(z); kuzenimle izlemek için sabırsızlanıyoruz..

  7. sonunda izledim çok komikti herkes izlemeli eğlenceli zaman geçirmek için birebir .en çok da soyunma odası sahnesinde koptum :=)

  8. @ winpohu

    Heheh, o sahneler gerçekten çok komikti, bende en çok annesinin geldiği sahnede güldüm.Kadın şok üstüne şok geçirdi resmen.Neydi o şarkı; “oğlun gelin arabasına binecek..” Çok alem bir film valla, keşke böyle çok olsa da izlesek..

Bir Cevap Yazın

