Lost’a veda…

( Lost’u neden seviyoruz sorusuna yanıt olsun diye seçilmiş bir resimdir, bakalım kendimi de kandırabilecek miyim..)

Lost hakkında söyleyecek hiçbir şey bulamıyorum artık; sezon finalini izledikten sonra ne beğendim diyebiliyorum, ne de beğenmedim..Beğendim dersem içimdeki hoşnutsuzluğa rağmen kendimi kandırmış olurum; ama ola ki beğenmediğimi itiraf edersem bu sefer de 6 senem boş yere heba olmuş muhabbetine bir eleman daha eklenmiş olur böylece..Sadece boş bakışlar atan kısımdayım; belki de bende “arada kaldım” geçişi bekliyorum, daha beni uyandıracak bir etkiyle karşılaşmamış olacağım, finale dair tepkimi ortaya koyamıyorum..

İlk izlemeye başladığım zamanları da hatırlıyorum, arka arkaya yemeden içmeden heyecanla seyrettiğimiz o ilk sezonlar..Diğerleri dediklerimiz kim, bunlar nasıl yaşayacak bu adada, arada sırada görünen o kara duman, adadaki kutup ayıları, ellerinde silahlarla bizimkileri tehdit eden diğer insanlar, kafayı sıyırmış bebeğini arayan bir kadın; ve heyecanla sadece “izleyen” ben..Ne günlerdi; ve işte o günleri düşününce her ne kadar olayın bağlandığı noktayı sevmesem de, diziyi genel olarak düşünüp bir kenara atamıyorum.İyisiyle kötüsüyle, resmen 6 sene geçti.Ve bu dizi, ne olursa olsun kendini hala izlettirebildi.

Çoğu yerine “hala” anlayamasam da, belki de anlamak istemesem de, hatta düşündükçe sinir olduğum olayların sayısı sevdiklerimi açık ara farkla geçebilse de, her daim bir bağlaçla diziyi iyi bir tarafa çekmeye çalışıyorum hala.Çoğu karakterine sinir olup, görmeye bile dayanamadığım yerler olmuştur ama bu dizide böyle bir şeydi işte; ne olursa olsun son noktaya kadar – ve onca beklentiye rağmen- bizi alıp son noktasına götürebildi..Beklentilerimizin cevabını aldık mı, pek sanmıyorum.Ama artık iyiyi veya kötüyü tartışmanın manası da yok galiba..

Sadece, ben Lost’u sevdim diyebiliyorum; bütün cevabı verilmemiş sorularına, anlamsız bağlama girişimlerine, oradan oraya adayı dolaşıp yine aynı noktada son buluşumuza rağmen ben bu diziyi sevdim, “seviyorum”.. Acımasız eleştirme kültürü yoktur bende, belki de onun için ne olursa olsun diyerek hep iyi bir tarafını görmeye çalışıp, bunca seneyi güzel bir şeyler izleyerek geçirdiğimizi kabul etme yoluna gidiyorum.Lost, bir heyecan dalgasıyla başlayıp, yine o heyecan dalgası içinde son buldu.

Özler miyim, şöyle dizi namına hayatımda boşluk hisseder miyim bilemiyorum; ama geriye dönüp düşündüğümde, o ilk heyecanları yaşatması adına hala tavsiye edebileceğim yegane dizilerden biridir.Lost’un tadı bir başkaydı azizim..

4 thoughts on “Lost’a veda…

  1. O beş sezon için değerdi herşey
    ancak böyle olmamalıydı
    sanırım hala sinirliyim
    sakinleşince cool bir yazı döşeyeceğim
    şu an bu sinirle güzel blogunun seviyesini düşürmek istemiyorum 😀

  2. @ mavi

    Hehehe, istediğin gibi konuşabilirsin arkadaşım.Bende sinirlendim ama ne bileyim, güzel yanları da vardı diye kendimi avutmaya çalışıyorum.Yine de finalin saçma olduğunu ağzımdan kaçırmak istemiyorum, bak kaçırdım mı ? Hayır.. 🙂

  3. Gerçekten bir garipti.
    Amaç buydu düşünüyorum artık ne bileyim.
    İlk izlediğimde gece adaya vbi gittim geldim ortamı düzeltmeye. Bi baktım rüya imiş 😀
    Soruların cebaplanmamasına takılmadım ben zaten. Bu LOST diyordum hep. Efsane bu ve efsaneye yakışır şekilde bitirecek. Tabi ki bazı sırlar kalacak ama en azından ne olduğunu anlayacağım. Dizi bittiğinde kime ne oldu bilecektik. Şu an ben hiç birşey bilmiyorum 😀 kendi çapımda yürüttüğüm fikirler var ama bir taraftanda tutarsız kalıyorlar.
    Ya da bi bakıyorum başka biri tamamen alakasız bir şey anlamış
    yine karıştırıp gittiler anlayacağın 😀
    yakışır ne diyeyim

  4. Bu dizi bu finali haketmiyordu bence… Final sahnesinde kilisede Jack’in babasıyla konuştuğu camın önü hele çok komik geldi bana… Herşeyi fizikle açıklarlarlar diye düşünürken bu şekilde bitirdiler…

    İlk başlardaki heyecanımızın yüzü suyu hürmetine bağışlıyorum lostun finalini (:

Bir Cevap Yazın

