Rüyada sıkışmak…

Dün gece çok garip bir rüya gördüm..Kendi yatağım yerine oturma odasında yatayım dedim, televizyon izlerim, arada sızar kalırım mantığıyla – birde annem yasakladığı için cazip göründü- topladım yastığı yorganı, açtım koltuğu yatıverdim.Sağa dön, sola dön; cık olmuyor, uyuyamıyorum..Birde sıkıntı bastı üstüme, dedim olmayacak ben en iyisi tekrardan kendi yatağıma gideyim.Yine topladım yastığı yorganı, gidiyorum kendi odama doğru..Annemlerin odasının önünden geçiyorum bu arada, kapı da açık, şöyle bir baktım bizimkilerin yatağı boş, üstüne üstük yatakta açılmamış toplu..

Allah dedim, ben bunları yatmaya giderken gördüm, hatta iyi geceler bile diledim, gecenin bir körü nereye gitti bunlar; diye düşünürken bir şeylerin ters gittiği namına şiddetli bir düşünce sardı beni..İlerleyemiyorum da, elimde yorgan kaldım kapının önünde, anlamaya çalışıyorum bir şeyleri; o anda ışık yandı..Tamam dedim “ben rüya görüyorum”..Rüyada olduğumun farkındayım, tabi haliyle rahatsız edici bir durum, bende bu belirsizlikte rahatsız olacağıma uyanayım bari dedim.Ama demekle olmuyor, ne kadar kendimi zorlasam da bir türlü uyanamadım..

Sonra o ara yine bilinç kaymış galiba, bu seferde sabah olmuş ben yatağımı toplayacağım; yine oturma odasındayım bu arada..Tam böyle yorgana yelteniyorum katlamak için, sonra yine gözüme bir şey takıldı, yatağın üstüne de çarşaf niyetine yorgan sermişim; bir üstte bir altta olmak üzere toplamda iki yorgan var.Bu sefer daha erken fark ettim ama; eyvah dedim bende bir yorgan vardı ben yine rüya görüyorum ve üstelik ilk fark ettiğimde de uyanamamıştım.Bu sefer beni bir korku sardı tabi, ya hiç uyanamazsam diye..Farkındayım gerçek olmadığının ve gerçekliğe dönemiyorum başlıklı korku filmi gibi görünmeye başladı o an gözüme..

Nasıl kendimi zorladıysam bir anda pat diye uyanıverdim nihayetinde..Uzun yıllardır başıma gelmemişti, rüyada olduğumun farkına varmak..İlk defa anladığımda, uyanmak istemedim, hatta manyak gibi rüyamda yokuş aşağı koşup “bu bir rüya” diye bağırdığımı hatırlarım.İkincisinde köyde kardeşimle beni katil kovalıyormuş, artık onda da nasıl anladıysam birden kaçarken duruverdim, ya dedim bu biraz saçma ama, herhalde rüya görüyorum diye kendimi mıncıklamıştım..Arada sırada farkında olmak güzel ama istediğim kısmında rahatlıkla uyanabilmek şartıyla..

17 thoughts on “Rüyada sıkışmak…

  1. bana da sıkça oluyor böyle acayip şeyler. rüya gördüğümü anlamanın dışında uyanamama da oldu, hatta daha korkutucu şekilde.
    ben de yatakta akşam üstü uyuyakaldım, uyandım baktım yatakta uzanıyorum. oda aynı, güneşin yavaşça batarken oluşturduğu renkten, gölgelere kadar. tabi ayağa kalkmaya çalışıp bir türlü kalkamayınca aslında uyanmadığımı anladım. sonra çırpınmaya başladım. sanki bir yanım ayaklanmış gidiyor, diğer yanım hala yatakta, ne kadar uğraşsam da ikisini bir araya getiremiyorum, hatta ayaklanan yanım ilerleyip ilerleyip başladığı yere geri dönüyor. en sonunda dua okumaya bile başlamıştım uyanmak için. gerçekten berbat bir tecrübeydi ve pek çok kez başıma geldi. bazıları astral seyahat diyor ama ben fiziksel olduğuna inanıyorum. çünkü hep sırtüstü, düz bir şekilde yattığımda oluyor. muhtemelen bir açıklaması vardır. belki seninki de öyle bi şeydir.

  2. Kıyamam 🙂

    Benimde rüyalarla ilgili bi garipliğim var bikaç kişide daha varmış duydum. Diyelimki bi rüya gördüm ama uyandım, rüyaya devam etmeye odaklanıp ona devam ediyorum kaldığım yerden 🙂 bi keresinde hatta rüyama yön bile verdim.çocuğum olmuştu rüyamda ama nasıl yaramaz nasıl huysuz, o sırada uyandım, huysuzdu ama tatlıydı sonuçta benim bebüküm:) neysem yattım tekrar gözümün önüne söz dinleyen annesinin kuzusu bişi getirdim:) uğraştım ama sonu güzeldi. Allahım bi tatlı bi tatlı aynı ben 🙂

    neysem.. rüyalara sıkışmak zor iş benimki de bi garip hani… Ürküyorum kendimden 😀

  3. Benim kardeşim de aynı böyle… Genelde rüyaları polisiye-gerilim tarzında ilerliyor hatta bunları birleştirip bir kitap yapma fikri bile geçti içimden… Benimkiler daha çok fantastik… Harry Potter ve Twilight’a lanet olsun!!!

  4. @ kimbapsushi

    Çok feci bir şeymiş seninki de, düşünmek bile istemiyorum..Dedim yaa, uykuda olduğunu fark edip uyanamamak gibi kötü bir şey yok.Birde sabahına erken kalkıp işe gittim, ama beni görmelisin surat beş karış, nasıl mutsuzum o sabah..Biz böyle tatalı tatlı rüyalar görelim, mutlu mesut uyanalım günümüz aydınlandın işte..

  5. @ öyküzen

    Hehehe, Allah canını almasın..Bende çok istiyorum onu yaşamak, hatta bazen kendimi çok zorladığımda olmuştur güzel bir rüyanın devamı için.Ama olmyınca olmuyor işte bende, çok kıskandım şimdi seni..Birde istediğin gibi uslu bir çocuk yapmışsın haa; düşünsene istediğimiz gibi rüyalar görebilme lüksüne sahip olsak hayat ben güzel geçer o zaman..

  6. @ eymasar

    Boşver arkadaşım, hayatına heyecan katıyorlarmış işte bak; benimkiler nadiren böyle heyecanlı oluyor.Onda da ya çok tırsıyorum, ya da uyanmak için kendimi zorluyorum.Fantastik rüyalara devam..

  7. yatakta uyuyorum uyandıgımı düşünüyorum çünkü etrafı görüyorum aslında görmüyorum son gördügüm şekli hatırlıyorum yani arkadaşım odada bilgisayarın başındaysa o hep orda hiç kımldamıyo öle görüyorum uyanmaya çalıştıgımda ustümde bi baskı hissediyorum karnımda bi agrı ne kadar zorlarsam zorlayım olmuyor artık alıştım bu kasımayla kalkmaya çalışmayla olmuyo o şekilde uyanamıyorum parmagımı oynatıyorum hep öyle oluyo parmagımı oynattıgında çıkcakmışım gibi oluyo sonra elim kımırdıyo ve uyanıyorum yani çok denedim mekik çekergibi direk oturma pozisyonuna gelmeyi ama olmuyor terliyorum kasılıyorum yine olmuyo ben bu şekilde uyanıyorum bana karabasab flan dediler ama bişey görmüyorum sesleri duyuyorum çalan müzigin bi kısmını duyabiliyorum bu bana göre derin uykuda olmuyo kesinlikle uyuma ile uyumama arasında geçişte oluyor dalgınsam sürekli bişeyler düşünüyosam sık oluyo ama yorgunsam hemen uyuyorum zaten dedigim gibi uyuyamadıgım zamanlarda oluyo sende bı uyanma yolu bul kendine ilk başlarda panige kapılıyordum ne oldugunu anlayamıyordum ama şimdi nasıl olsa uyancam birazdan parmagımı oynatcam ve kalkcam diyorum ve genelde hemen kalkmayı deniyorum ustümde bişey var ve ben onu kaldırcam diyorum hep deniyorum olmuyo uyandıgımda karın kaslarım kasılmış ve terlemiş oluyo aslında beyin cerrahına gitmek gerek gerekliymiş tamamen beyinle ilgiliymiş ama gitmedim normal geliyo artık seninkide buna benzer sanırım ama daha uzunu ve sen uyanamamışsın.

  8. Benim gördügüm rüyalar daha bi korkunc. Uyudugumda bir süre sonra bileklerimi sıkıyorlar ve hic bırakmiolar . Farkindayim bunun gercek olmadigina ve uyanamiyorum . Bagriyorum fakat yanimda kuzenim veya ayleden biri yatiyosa sesimi duymuyo . Bazen yatagimi salliolar yere düsecek gibi oluyorum .Bazen üzerimden yorganimi cekiorlar … Agirlik hissediyorum kendi üzerimde ve sonra dua etmeye basladigimda uyaniyorum .. Neler oluyo anlamiom ama cok korkunc bisiy . Bir süre sonra korku basiyo artik geceleri gec saate kadar duruyorum uyuyunca yine böyle bisiy olcak die uyumak istemiyorum ..

  9. bu benım de basıma gelıyor lasık bır yıldır aslında kucukkende oluyoduma onlar gercekle ruyayı karıstırıyodum sımdıkı ruyada takılı kalmak gıbı bısey kıme anlatsam ya cıddıye almıyo yada cın yapıo dıyo ama bılımsel bı acıklaması oldugunu dusunuyorum dun gece gordum ve ben saatını hesaplıyorum normalde 20 dk gorurdum bu sefer 1.30 saat uyanamadım once herzamankı gıbı ilk başta ruya goruyordumm sonra gozlerımı actım odamdayım gozlerım acık ama ellerım ayaklarım uyusmuss elımı yavas harekket ettırmeye calısıyorum ama olmuyo sankı taslasmıs gozumu kapatınca gene ruya goruyorum ve ııstedıgım gıbı hareket ettrte bılıyorum ama uyanmakta zorlanıyorum.. aslında cok sık olması benı korkutmaya basladııı kımden yardım alabılırım bılmıyorum.

  10. aynısı banada bugun oldu hemde gündüz uyuyordum basımda dönüyordu zaten yatmadan önce.. bir 20 defa yataktan kalkmısımdır işin ilginç tarafı ben 20 defa yataktan kalktım her kalkışımda rüyadan kurtuldugumu gerçek hayata döndüğümü sanıyordum.. yataktan kalktıgımda bir iki adım attıgımda hemen düşüyordum yeniden yataga giriyordum ilk defa böyle birşey başıma geldi

  11. bugün aynı şeyi bende yaşadım ailem işe gittikten sonra uyudum kimsede anahtar yoktu sonra rüyamda uyandım önce annem evdeymiş odamın girişi misafir odasına bakıyo orda bişeylerle uğraşıyor sonra ablama dönüşüyor bana dokunmuyor ama odama girip çıkıyor tartışıyor benimle derken aklıma kimseye kapıyı açmadığım kimseyde anahtarın olmadığı geliyo ben euzu besmele çekiyorum uyanmaya çalışıyorum olmuyo ihlas okuyorum olmuyor ama ne okuma konuşurken çook yavaş ve yorucu konuşuyorum hareket edemiyorum kimse tutmuyo ama ben kımıldayamıyorum neyse çok uğraştıktan sonra kalkmayı başardım kendimi öldürmek istedim odamın camından atlamak yerine balkondan atlamaya gidiyordum ki binlerce şükür uyandım rüyadan çok korktum

  12. Bana çok fazla olur bu olay. Hatta dün gece 3 defa oldu alıştım artık. Uyandığımda başım ve çenemde ağrı hissediyorum. karabasanla alakalı olduğunu söylüyorlar ama bence farklı bir sebebi var. Uyumadan önce felak ve nas surelerini okuyorum ama gene oluyor demek ki karabasanla ilgisi yok. Gene olursa uyanmaya çalışmak yerine olayları yönlendirmeyi düşünüyorum biraz ürkütücü ama yapmam lazım. Bu arada uyuduğumuz da ruh bedenden ayrılırmış. Ruh geri dönene kadar uyanamıyoruz. Yani uykumuzda istediğimiz yere gidebiliriz hemde rüyada olduğumuzun farkında olarak.

  13. Hayatım boyunca hiç böyle şeyler yaşamadım. Bugüne kadar ve muhtemelen bugünden sonra da gördüğüm rüyaları hiç hatırlayamayacağım. Şimdi okuyan niye bunları yazdı bu diye düşünebilir. Açıklayayım. Baktım, herkesin bir derdi var,bu rüya görme meselesinden.( Herkesin yazdığını okudum ve azıcık ürkmedim değil. )Ne bileyim üstünde konuşulması gerekilen bir konuymuş gibi geldi, üç beş bir şey yazayım dedim. Daha önce de dediğim gibi rüyalarımı hiç hatırlamam, ne kadar çok şöyle anlatacak bir rüyam olsa keşke dedim, bilemezsiniz. Bu günden sonra hayatta demem. Bence bu karmaşık ve sürekliliğini koruyarak devam eden rüyalar, yaşadığınız ya da saplantı haline getirdiğiniz herhangi bir şeyin sonucu olabilir. Hatta bedensel bir problemin, beyin tarafından uyarılması da olabilir. Hafife almamak gerek. Bence üstünde durun ve sebebini araştırın. Gerekirse doktora gidin. Yaşadığınız şey gerçekten korkutucu. Hepinize hayatta başarılar dilerim. Hoşçakalın 🙂 (Ne güzel bir sözcük değil mi? Şu “by by”cıları hiç anlamıyorum.insan birinden ayrılırken onu bir daha görebilmek, konuşabilmek için iyi dileklerini sunmalı.”by by” nedir? Hoşça kal Ofori 🙂 )

  14. :DDD sizinki nedirki ben bugun 1133 tane rüya gördüm rüya içinde ölüyorum sandım kafayı yiyecektim rüyada 100 200 kere intihar ettim ama uyanamadım en sonunda uyandım ama delirme derecesinde düşünün 1133

  15. uğurcan senin olayın aynısı banada oluyor. eğer uyumaya çalışırken olacaksa geldiğini ve uyumamı beklediğini hissediyorum. anlatılmaz bi duygu. eğer normal bir şekilde uyudum ve normal bir şekilde rüya görüyorsam birden bir ağırlık çöküyor veya etrafımdakiler birden değişiyor. başımın arkasında, bedenimde ağırlık, üzerime çullanıyorlar sanki. kesinlikle karabasan değil. başladığını hissediyorum, kalkmaya çalışıyorum ama olmuyor. hareket ettiğimi zannediyorum. ama imkansız. sanki ruhumu bedenimden alıp başka bir boyuta götürmeye çalışıyorlar. ayaklarımdan çekiyorlar sanki. ruhumun havada duvara kadar gittiğini duvardan geçince geri dönüşün olmadığını hissediyorum. gitmemek için direniyorum. ama ben mücadele ederken kasıklarıma dayanamadığım şiddette baskı uyguluyorlar. kurtulana kadar perişan oluyorum. yıllardır bu böyle ama kimse inanmıyor. sabaha kadar 6-7 ve daha fazla olduğu zamanlar oluyor. uyandığımda baş, çene ve boyun bölgemde ağrılar oluyor. kendime gelene kadar yoğun bir ürperti. herşey birden oluyor. ne olup bittiğini anlayamıyosun.

  16. bende dun defalarca uyuduğumu uyandığımı gördüm ancak uyanmamışım rüyadayım uykumda olduğumu fark ettiğimde korktum ve bir kolonya vardı onu kokladım bir şey duymuştum uykuda koku alma özelliğinizi kayıp edermişsiniz öyle yaptım ve rüya olduğunu anladım uyanmak istedim uyanamadım şuan gözyaşları içinde yazıyorum.Bu sabahta oldu ama 1 kez uyuyup uyandım rüyada ve en son uyandım gerçekte ve her yerim tutuluydu hareket etmek istedim edemedim ve sonunda uyandım açıldım. Sonra tekrar uyudum ve yine oldu bu sefer rüya içinde rüya değilde ağırlık oldu kitlendim yani hareket edemedim.. çok korkuyorum 😦

  17. Bende bu durumdan rahatsız olmaya başladım. Rüyamda bi marketteyim ışıklar yanıp sönüyo ve koridorun sonunda garip şapkalı bi adam var. (Rüyada olduğumu fark ettim tabi çünkü yeni yatmıştım) Uyanmaya çalıştım ama uyanamıyorum panikledim. Ben uyanmaya çalıştıkça sanki biri kafamın iki tarafından bastırıyo, sesim çıkmıyo konuşamıyorum, başımda feci bi ağrı var. Sonra yine dalmışım bu sefer başka bi rüyadayım taburenin üstünde bi çocuk var sol kolumla onu tutuyorum ama o birden düştü ve gerçekten kolumun çekildiğini hissettim rüya olduğunu fark edip uyanmaya çalıştım ama sanki yine biri kafamı eziyomuş gibiydi. Sesim yine çıkmıyo başım ve çenem ağrıyo aynı zamanda. Bu sefer uyandım gerçekten uyandım konuşmaya çalışıyorum ama sadece anlamsız kısık bi ses çıkıyo benden sonra tekrar dalmışım. Bu sefer yatağımdayım kalkıyorum yürüyorum odanın kapısını açıyorum önüm karanlık ve kapıdan çıkamıyorum ben kapıdan çıkmaya çalıştıkça yine başımda ve çenemde bi basınç oluyo sonra başa sarıyo yine yatağımdayım kalkıyorum yürüyorum kapıyı açıyorum yine karanlık. rüyada olduğumu fark ettim uyanmaya çalışıyorum çenem ve başım acayip ağrıyo ve kafamı biri eziyo sanki ve cidden garip bi ağrı hissediyorum, 3. Kez yataktan kalkıp yürüyüp kapıyı açıyorum ve yine karanlık, iyice korkup panikledim ben uyanmaya çalıştıkça başım ve çenem ağrıyo ve yine aynı kafam eziliyomuş hissi. Sonra gerçekten uyandım bi kaç saniye sesim çıkmadı konuşamadım bütün kemiklerim ağrıyodu çenem dişlerim zonkluyodu ve sol kolum uyuşmuştu( önceki rüyada çocuğu tuttuğum kolum) gerçekten uyandığımda rüya mı gerçek mi olduğunu idrak edemedim. Saate baktığımda yatmamın üstünden yarım saat geçmişti.

Bir Cevap Yazın

