Qu’ils mangent de la brioche…

Şu filmi ilk defa ne zaman izlediğimi hatırlayamıyorum, ama yine kalabalık bir aile grubu ve ranzanın alt kısmında sıkış pıkış bir mekan gözümde canlandır gibi.Cd’sini ele geçirip, pek de hevesli olmamakla birlikte izlemeye başlamıştık.O zamanlarda böyle “şunu mutlaka bulup izlemeliyim” diye aranıp bakındığımız filmler fazla değildi, yani öyle pek de seçici değildik, bunda da öyle, yüksek ihtimal kapağı hoşuma gitti onun için satın aldım.Herkesin geçtiği o “görüntü önemlidir” dönemlerimden birindeydi galiba, sığ düşüncenin doruk noktasında..

Neyse filmimiz Marie Antoinette denen şahsiyetin hayat hikayesini anlatıyor.Kendisini Fransız Devriminden tanırız; hani şu halka “ekmek bulamazsanız pasta yiyin” diyen kraliçemiz kendisi; bu sözleri yüzünden çocukları dahil bütün kraliyetin kökü kurutulmuştu.İşte bu filmi geçen akşam arkadaşlarla bir daha izledik; gerçi bana kalsa izlemezdim ama ısrar üzerine sesimi çıkarmadım.Film kendisinin Avusturya’dan daha 14 yaşındayken Fransa prensi ile evlenmek üzere yollara düşmesiyle başlıyor.Hiç bilmediği bir ülke ve saray kuralları içinde, buraya uyum sağlama çabaları, kocasıyla iletişim kurma zorlukları derken film ilerliyor..

Sonrasında saray içi entrikalar, bizim hanım kızın çapkınlıkları ve nerdeyse hazineyi tüketecek denli sorumsuz harcamalarıyla, şımarık halleri derken ilerliyor film.Aslında onun bu kişilik değişimini, küçük yaşta sahip olduğu zenginlik ve gücü istediği şekilde kullanması, kimsenin –kocası dahil- ona karşı koyacak gücü olmaması ve gelinene durumun kaçınılmazlığı çok güzel bir şekilde anlatılmış.Hatta filmin sonunda – valla spoiler vermiyorum, zaten mevcut bir hikaye anlatılıyor- halk saray basıp onları öldürmek istediğinde azcık da olsa içim acıdı kendisine..Ki niye acıdıysa..

Gerçi bu lafı söyleyeynin kendisi olduğuna dair sağlam bir kanıt bulunamamış ve hatta bir çok dedikodunun bir araya gelemsiyle olaya kurban gittiği düşünülüyor ama yine de filmde insan azcık da ols abu tavırlarından dolayı kendiisne gıcık olmuyor da değil..Dönem kıyafetleri, saray kuralları derken takdir edilmesi gereken bir çok özelliği de var filmin; kısacası dönem filmlerini seviyorsanız buna da bir göz atın derim; kendi içinde güzel bir film..

One thought on “Qu’ils mangent de la brioche…

  1. Geçenlerde bu filmi televizyonda görmüştüm. Oturup izleyeyim dedim.Yarısına kadar izledikten sonra dayanamadım, filmi bıraktım.(Yarısından fazla da olmuş olabilir) Film güzel olmadığı için değildi yanlış anlaşılmasın.(çok iyi de değildi ama :)Sarayın içindeki o saçma kurallar ve bir yandan da kraliçenin pervasızlığı beni canımdan bezdirdi 🙂 Bir de eklemeliyim, bence filmi biraz daha geniş bir pencereden sunmalılardı. O dönemi ve kraliçenin tavırlarının getirdiği sonu daha iyi kavramak için gerekliydi.

Bir Yanıt Bırakın

