Little Big Soldier…

Bu filmin güncellemesini ikinci defa yazıyorum şu an; ilki talihsiz bir şekilde bir süre önce çöken bilgisayarımla birlikte yok olup gitti, hayır bir de o kadar özenmiştim.- Aslında bu kısım yalan, pek de özenmemiştim-.Neyse işte, bilgisayarım çöktü, bir ara nete giremedim, bilgisayarın içinde olan her şeyim bu süreçte yok oldu.Şimdi içi boş bir bilgisayarla baş başa kaldım; onu sil baştan doldurmanın zevki de başka olacak sanırım.Gelelim asıl meseleye; bu filmi bu aksaklıklar saolsun nerdeyse iki hafta önce izledim ama şimdi hakkında bir yazı yazabiliyorum.

Filmin baş rolünde Jackie Chan amcamız varmış, ki ben ilk izlemeye başladığımda bunuu bilmiyordum.Hatta bir kaç sahne geçti, baş roldeki adamlar saçlarını yüzünden geriye doğru bir attı, bende o zaman yeşil ışık yanabildi.Bir ara kaldım; ben bu adamı biliyorum diye.Sen git koskocaman, çocukluğumuzun dövüş ustası, yegane insanı tanıma..Nasıl utandım kendimden, nasıl kınadım kendimi anlatamam..Aslında postere biraz yakından bakıldığında gayet de rahat bir şekilde kendini belli ediyor adam, ama işte göz var, “göz” var..

Çin’in daha Çin olmadığı, tam bir bütünlüğün sağlanamayıp eyaletlerin birbirleri ile üstünlük için savaştığı yıllarda, bir savaş sahnesiyle başlıyor film.Alandaki bütün askerler ölmüş, yaşayan sadece iki kişi kalmış.Biri bizim yaşlı sıradan askerimiz, diğeri de karşı ordunun genç komutanı.Bizimki bütün kardeşleri savaşta ölünce artık memelektine dönüp, çiftçilikle uğraşmanın zamanı geldiğini düşünüyor; bir de koca orduda hayatta kalan bir tek kendisi olunca bu düşünce daha cazip görünüyor insanın gözüne..

Tam da bu düşüncelerle savaş alanını dolanırken bu komutanın yaşadığını görüyor ve ileride kuracağı çiftliği için gereken parayı bu komutanı teslim ederek alacağı ödül parasıyla elde edeceğini düşünüyor ve bizimkini bağlayıp at arabasının arkasına atıp yollara düşüyor.Şimdi baş rolde Jackie Chan olacakta bu film eğlenceli geçmeyecek; sırf bu düşünceyle bile izlemeye başladığımda gülmekten yerlere yattım.Çok eğlenceli ve heyecanlı bir yolculuk geçirdiklerini söyleyebilirim..

Bu süreçte, eğlecenin yanı sıra özellikle sonlara doğru dramda kendini belli ediyor; son sahnede fena halde hüzünlendim valla.Uzun zamandır böyle tebessüm ettiren bir film seyretmemiş olacağım herhalde,gözümde ayrı bir değer kazandı; mutlaka izlemenizi tavsiye ederim, çok eğlenceli.Buradan seyredebilirsiniz..

Bir Yanıt Bırakın

