Ada: Zombilerin Düğünü…

Zombi filmlerinden hiç haz etmem, şu hayatta dönüp bir kere bile hevesle izlediğim bir zombi filmi hatırlamam.Hatta vampir filmleri ne kadar cazip geliyorsa bana, zombi filmleri de bir o kadar saçma geliyor.Neden zihnim olmayacak bir şeyi kabul ederken, zombi gibi bir şeyin kurgu bile olsa samçalığını gözümün içine sokup duruyor bilmiyorum ama bir kere ailecek izlediğimiz zombi filmi dışında başka bir filmini izlediğimi de hatırlamam.Bende durum böyleyken, düşüncelerime ve beğenime ters düşecek şekilde daha şu filmin fragmanını gördüğüm anda izlemek için sabırsızlanmıştım..

Aslında kardeşim göndermişti fragmanı, baya gülüp konuşmuştuk hakkında.Sonra geçen gün denk gelince ikinci bir düşünceye fırsat vermeden atladım filmin üstüne.Büyük bir zevk alarak izlediğimi söylemeliyim,tamam oomik yanı çoktu ama komik olması filmin kendisinden dolayı değildi, sadece bir Türk zombi filmi olarak, elemanların verdiği tepkilerin “gerçekçi” olmasından kaynaklanıyordu.Adamların karşısında zombiler var, bunların üstüne atlayıp teker teker yiyorlar, sokaklarda kovalıyorlar; bunlar da hem koşup hem de bizim verebileceğimiz tepkileri fırlatıyorlar sağa sola..

Misal, olayı kamerasına çeken kardeşimiz, üstüne zombinin teki abandığında, onu bir güzel savurup, eline alıyor taşı, adamı bir güzel oyun dışı ediyor; sonrasında verdiği yorumda “ne sandın sen beni, Üsküdar çocuğuyum ben” diyerek kahkasını atıyor.Bir de baş roldeki adam, “bunca yıllık insanlık tarihinde kıyamet beni mi buldu” diyerek bir isyan ediyor ki, öyle bir durumda tam da bizlik bir tepki.Bunca insan neden zombiye dönüştü diye tartıştıkları kısımda da kendilerine göre öyle bir teorileri var ki, valla çok güldürdüler beni; en iddalısı da sahte kömür gazının onları bu hale getirdiği tezi.

Nasıl güldüm, eğlendim anlatamam..Tama bundan sonra her gördüğüm zombi filmini izlerim demiyorum ama en azından Türk yapımı filmleri kaçırmam diyebiliyorum; ki bunu söylemek bile nasıl gurur veriyor bana anlatamam.Merak edenler buradan izleyebilirler, tavsiye edilir.

9 comments

  1. Gülmeye öyle çok ihtiyacım vardıki, sayfanı açmakla her zaman iyi ettiğimi bir kez daha anlamış oldum 🙂

    Çok sevdim valla 🙂

  2. @ öyküzen

    Ne demek arkadaşım..Ben en çokda ellerinde çay bardakları zombileri öldürmek için lan yaparken ki muhabbetlerini sevdim..Bir de çocuk ne diyordu; “benim kız arkadaşımı yediler..” Nasıl güldüm Yarabbim..

  3. “Hatta vampir filmleri ne kadar cazip geliyorsa bana, zombi filmleri de bir o kadar saçma geliyor.Neden zihnim olmayacak bir şeyi kabul ederken, zombi gibi bir şeyin kurgu bile olsa samçalığını gözümün içine sokup duruyor bilmiyorum”

    demişsin hemen cevap vereyim: zombilerin estetik, aristokratik hiçbir yanları yok 😛 ölümlülerin naifliği, kırılganlığı üzerine şiirsel diyaloglara da girmiyorlar aralarında. Bu ve buna benzer karşılaştırmalar uzar da gider. Vampir temasına zaafı olan biri olarak her an vampir temasının savunmasını yapmaya hazırım 😀

    Sonuna kadar izlediğim tek bir zombi filmi bile yok ama bu filmi ben de merak etmiştim, hele ki kendini ciddiye alan bir film ise epey güldürür diye düşünmüüştüm ama daha sıra ona gelmedi. (Doctor Who ve Mentalist bölümlerini ancak yetiştiriyorum bu sıralar, House bile bekliyor bi köşede) Türk usulü zombi görmek için bir göz atacağım bir ara.

  4. @ ena

    O zaman seninle aynı düşüncelerdeyiz, vampir temalarının her zaman başımın üstünde yeri vardır; ama mümkünse onlara da bir kaç yıllık bir ara vermek gerekiyor ki, ancak eski heyecanımı kazanabileyim; zira her taraf vampir doldu son yıllarda..Bende bu zombi filmine başlamadan önce “acaba” demiştim ama izlemekle iyi etmişim..Tamam her yerde güldürmüyor belki ama tam bizlik tepkiler veriyor adamlar; belki de daha esprili bir dilde..

    Bu arada Ena, hızına yetişebilene aşk olsun, o nasıl bir dizi yetiştirme furyasıdır, kıskamamak elde değil…

  5. Katılıyorum, özellikle Twilight ve etkileri bir sönsün hele bir süre. Vampir teması yazmak incelik ister, öyle her önüne gelen yazmasın bir zahmet (kusura kalma Meyer abla 😀 )

    Bu yetiştiremeyen halim XD düzenli olarak indirip, izleyemediğim için birikmiş Legend of the Seeker (Herkul, Xena yapımcılarının işi. lazım arada bundan da) ve Castle (tamamen popcorn etkisi için) ne zaman sıra gelecek belirsiz bir halde duruyor. Böyle yazınca çok göründü benim gözüme de 😀

  6. @ öyküzen

    Ona bende koptum, adamların peşlerinde zombiler onlar maçı düşünüyor; erkek aklımı diyelim, ne diyelim 😀

  7. sanırım bizimkiler bide biz bi zombi filmi yapalımda farkımız ortaya çıksın demişler.. zombi filmlerini bende hiç sevmem hep aynıdır anlamsızca insan yerler. maksadın ne yani niye yiyosun…neyse korku filminden konu açılmışken şu son zamanlarda ismini çokça duyduğum izleme sakın inme iner ölürsün dedikleri film ‘paranormal activity’ bunu izleyip izlemediğini merak ediyorum ben daha izlemedim sanırım biraz geç kaldım film 2007 yapımıymış heralde tam bilemiyorum eğer izlemediysen sende izle bende izlicem bakalım gerçekten inme iniyomu..bloguna bakarım 2 hafta boyunca güncellenmezse anlarımki ofori ye bişeyler olmuş… olmasın tabi

  8. @ rey

    Allah iyiliğini versin Rey; 2 hafta boyunca bir şeyler yazmazsam bende kendimden korkarım zaten; ama takip edilmek güzel duygu valla, böyle olunca mutlu oluyorum.Paranormal’i izledim ama yarım yamalak bir izleme oldu..Bir nöbet gecesi doktorlar falan hep birlikte izlemiştik ama hep birlikte korktuğumuzdan atladık çoğu yeri.Ben zaten tırsak bünye, hemen kapattım gözlerimi..İnme falan inmiyor ama insan gece yatağına yatınca gerçekten de “uyusam mı” acaba diye manyakça bir fikirle savaşıyor..Ben pek korku filmlerinin erbabı değilim, hatta o konuda oldukça çömezim, yorumlarım ne kadar sağlıklı olur bilemiyorum..

Bir Cevap Yazın

