Benny & Joon

Eskiden izlediğim filmleri hatırlayamıyorum artık; en azından “seçerek” izlemeye başladığım dönemden önce olanları.O zamanlarda televizyonda ne varsa izlerdik işte; ve şimdi biraz üzücü bir cümle gibi durabilir ama o döneme ait çok güzel filmleri de bilmeyerek izlemişim.Bu filmi izledikten sonra “hatırladım” geçmişte izlediğimi..Çok tanıdık gelmekle birlikte, sil baştan izlemişim duygusuna kapıldım..Zaten şu adamın oynadığı filmlere karşı anında “ hemen izlemeliyim” moduna giriyorum, bunu görüp de indirmemek elimde değildi.Ki benim gibi “online izleme” insanına bile kendini indirtebildi ya, bu bile onun başarısı..

Belki hatırlayanlar vardır; film kız kardeşini koruyan, ona sahip çıkan abi ile başlıyor..Kendisi araba tamircisi olup, stres anında biraz deliren bir kardeşi var; ve bu kardeş eve gelen her bakıcıya itina ile bir kurp bulup onları evden gönderiyor.Bizim abi de, artık sabrının son noktalarında dolandığı günlerde, doktorun kız kardeşini onun “gibi” olanların kaynaştığı bir yere yatırmasının daha iyi olacağı önerisini sunuyor.Başta abi bunu şiddetle reddetse de, bazen bu fikir aklından geçmiyor da değil.Kız da aslında o kadar da deli bir kişilik değil; sadece sıradan yaşantısının bozulmasını istemiyor ve bütün gün resim yapıp kendi mutluluğunu resmediyor bir yerde..

Durum böyle olunca abi stresini her hafta arkadaşlarıyla düzenlenen kumar masasında atıyor, kumar dediysek de öne sürülen şeyler, “terlik, gözlük” gibi sıradan nesneler.Derken bir akşam bizim kız kardeş abisinin yerinde oturuyor masaya ve bilin bakalım ne kazanıyor; kendi yaşlarında garip bir adam..Masadakilerin birinin kuzeni olan bu adam; şehre daha yeni gelmiş, garip bir kişilik.Okuma yazma konusunda oldukça sıkıntılı ama o kadar yaratıcı ki, onun hareketlerini izleyen birinin ona takdir ile bakmaması elde değil.Tam bir sahne insanı; zaten giymiş olduğu kıyafette bunun bir simgesi olsa gerek.Sevdiği filmlerin bütün repliklerini ezbere biliyor ve bizimkilerin hayatına yeni bir tat katıyor..

Abi başta bu “adamı” eve alma konusunda itirazlarda bulunsa da, bir kere kaybettiğinde sonuçlarına katlanmalısın diyerek ve bir de evde kardeşine bakacak bakıcı bulamadığı için bunu geçici olmak şartıyla kabul ediyor.Ve hayat bu üçü için daha renkli, eğlenceli olmaya başlıyor..Sonrasını anlatmıyorum, ama gerisinin “tatmin edici” olduğunu söylemem gerek.Tamam eski filmler tadında; neyin ne zaman olacağını tahmin edebiliyoruz izlerken ama arada sırada böyle nostaljik duygular içine girip, yine de “farklı” bir şeyler izlemek gerek.O nasıl bir tanım olduysa artık, yazan ben olduğum halde kendim bile anlamadım cümleyi.Yeterince meraklandırdığımı umut ederek, acımasızca tavsiye ediyorum işte..

6 thoughts on “Benny & Joon

  1. Ben johny depp in burdaki karakteri oynayışına bittim harikaydı tv de böyle güzel şeylere denk gelmek de ayrı bi güzel :=)

  2. @ winpohu

    Evet bence de, keşek hep böyle şeyler izlesek televizyonda..Eon sahnelerde kızın odasının camından sarktığı sahne süperdi, nasıl şaşırdım anlatamam; çok güzel bir film işte ya..

  3. öle bir oynamış ki normal mi değil mi anlayamadım hani bir sahnede kızı abisi görebilsin diye hastanede momyyyyyyy diye atılıyor öne ..işte orda bu adam deli değil dedim ..şowlarda ayrı güzeldi :=)

  4. Johny2nin en beğendim rollerinden biridir.bu filmdeki tüm oyunculuklar mükemmldi ama Johny2nindaha sonraki filmleriyle kıyaslama imkanım olduğundan pek çok performsından daha çok beğenirim.Kızı hastanede ziyaret etmeye çalışma mücadelesi en sevdiğim sahnesi bu filmin.

  5. Ah ah bu filmden sonra bende biraz sıyırsam acaba dedim ama zaten sıyırık bir yapıp var dahada sıyırırsam deli gömleği giydirirler bana:) Her filminde olduğu gibi bu filmdede muhteşem bir aktörlük sergiiliyor Johnny Deep. Binlerce kez izlesemde sıkılmam bu filmi izlenekten. Ki heralde zaten şimdiden 3 kez izlemişliğim vardır 🙂

Bir Cevap Yazın

