Dirty Dancing…

Bu filmi hatırlayanınız var mı..Benim çocukluğumun, bilmiyorum belki de genç kızlık zamanlarımın filmlerinden biridir.Tabi o zamanlarda bilgisayar nerde, televizyonda ne varsa onu izlerdik.Ve o dönem bu tarz filmlere bolca yer verirlerdi.Bu filmi iki kere izledim herhalde; ama nasıl heyecanla izlerdim..Tam böyle dönemine uygun hormonlara hitap eden bir film ne de olsa..Zengin kız ailesiyle birlikte tatili geçirmek için büyük bir otele gelir ve burada dans ederek gösteri yapan havalı gence abayı yakar..

Hikayeyi herkes biliyordur; ne de olsa bu filmden sonra dans temalı ve de içine aşkın bolca yedirildiği dünya kadar film çekilmiştir..Ama o dönem ilk filmlerden biri olması nedeniyle ekrana yapışık izlerdik..Çocuk; çok havalı, yakışıklı ve herkesi kendine hayran bırakacak şekilde dans ediyor.bir gün dans partneri hastalanınca kendisine eşlik etmek için bizim kız gönüllü oluyor.Ama kız tek bir dans hareketi bile bilmiyor.En baştan ona dans etmeyi öğretirken, bunlar kaçınılmazı da yaşıyorlar tabi; birbirlerine aşık oluyorlar..

Özellikle şu yukarda tutma kısmını öğretirken, suda sahneleri var ya (bakınız resme) en hayran olduğum yerlerden bir tanesidir.Tamam o dönemleri geçtik, artık öyle çığlıklar falan atmıyoruz ve her ne kadar –sözde- olgun olduğumuzu söylesek de, eskiye dair bu tür görüntüleri gördüğümde bende hala değişen bir şey olmadığını hissediyorum..Dirty Dance, o dönem için ve belki de hala bu dönem için benim vazgeçilmezlerim arasındadır.Ne de olsa klasik bir film..

12 comments

  1. Vay vay vay bu film benimde ergenismus zamanlarıma denk geliyordu sanırsam hayal meyal hatırlıyorum izlediğimi ama şöyle sinyaller yolladım beynimede pek br şey kalmamış hafızamda. Ne yalan söyleyeyim Ben bu tür filmleri seviyorum ne kadar aynı tarzda film olursa hepsini severek izlerim. Bu filmide tekrar bir izlemek gerek yani. İyiki paylaşmıssın. Hemen bakınırım ben 😉

  2. ayyyy bu benimde cocuklugumun filmi 🙂
    basroldeki kizin bu filmden sonra burnunu yaptirdigi icin hic birdaha film
    teklifi almadigini duymusmuydun? Yüzü cok fazla degistigi icin kimse onu artik taniyamamis 😮

  3. @ sermin

    Allah iyiliğini versin Sermin; “ergenismus” haa..Valla çok güldürdün beni, ama oldukça doğru bir tespit.İzleyeli baya zaman geçti üstünden benim de aklımda nasıl kalmış şaşırıyorum.Demek ki büyük bir hevesle izlemişim, iyi sonradan özenip dansçı falan olmamışım 🙂

  4. @ semmi

    Aa bak ben bunu bilmiyordum, ilk defa senden duydum.Bende diyorum bu kadının başka filmi yok mu kardeşim diye; şaşırdım valla..Aslında güzel kız neden burnunu yaptırma gereği duymuş ki..

  5. Vay canına bende böyle birşeyi ilk kez duyuyorum. Ama olabilir. Bir zamanlar holivud karar alımıştı. Doğallıktan yanayız demişti. Bu estetikli oyuncuları yönetmenler yapımcılar seçmez olmuştu. Hatta ozamanlar eski oyuncuların patlama yaptığı bir dönemdi Michelle Pfeiffer yükselirken nichole kidman düşüşlere geçmişti. Keza modacılarda öyle köprülü burnu olan mankenleri gözümüze gözümüze sokmuşlardı. Ama bir oyuncunun burnunu yaptırmasından sonra bir daha film teklifinin gelmemesi çok üzücü olmuş

  6. önce bende inanamadim sonra google’dan resimlerine baktim ve taniyamadim resmen, bence burnu disinda bir kac sey daha degistirdi ama ….

  7. @ sermin

    Ya ben bunları ilk defa duyuyorum valla; o zama bu garibim arada heba olmuş desene.O dönem göz ardı edilip şimdi el üstünde tutulan onlarca insan vardır; bu da kaybolup gitti galiba..Yine de ben bu kızı severdim- bu filmden olsa gerek- nasıl tutardım onun tarafını, esas oğlan bunu sevsin diye bakınıp dururdum.Yazık olmuş o zaman..Bu arada Semmi’nin kulağı ne kadar delikmiş, herşeyden haberi var 🙂

  8. @ semmi

    O resimleri bize de gösterir misin arkadaşım, valla merak ettim ne hale gelmiş; o kadar konuşuyoruz hakkında, daha bir resmine açıp bakmadım..

  9. Evet evet bende görmek istiyorum o fotoğrafları. Bakalım nasıl bir evrim geçirmişte millet tanıyamamış bile, işinden olmuş kızcağız 😀

  10. hmm peki buraya nasil resim göndercem ben? Google’dan görsellere girip Jennifer Grey yazarsaniz cikmasi lazim

    mesela su resime bakin

  11. Aslında kötü olmamaış ancak kadın sıradan oluvermiş. Eski hali daha karakteristikmiş. Bende olsam su bile vermezdim muahaha 😀 Şaka bir yana kocaman bir değişim ya!

  12. @ semmi

    Bulduğun için çok saol arkadaşım; vakka çok değişmiş kadın yaa.O eski haliyle daha güzel duruyor; tamma burnu biraz eğik ama bu bile ona has bir güzellik katmış.diğer hali ise sanki “herkesle aynı” gibi; o havası ortadan kalkmış gibi.

    Sermin dediklerine katılıyorum valla..

Bir Cevap Yazın

