Çok da Umrumda…

Şubat ayını devirip Mart’a girmişiz bile, günler gerçekten çok hızlı geçiyor..Bu akşam bilgisayarda Pi’nin “Çok da umrumda” şarkısına denk geldim, kardeşim indirip bırakmış galiba.Neyse açıp dinlemeye başladım, sözleri değil ama müzik o kadar tanıdık geldi ki bana; o kadar acı bir tını, dram kokuyor gibi bir yerden.Tanıdık geldi, “biliyorum dedim ben bunu” ama düşün düşün çıkartamadım bir yerden..Bende kardeşime sordum, o da hemen bana bir çakallık yapıp Ekşi sözlükten bakıvermiş..

Hani bir film vardı; Halit Akçatepe ve Tarık Akan’ın oynadığı “Canım kardeşim” filmi.Baya acıklı bir filmdi; gerçekçi ve acıklı ilerleyen Türk filmlerimizden.İşte o filmde vardı bu tını, – varmış yani bende okuyunca hatırladım- sonunda bu tanıdıklığın esrarı kalkmış oldu..Ama bayılıyorum bu müziğe, sanki insanın hayatındaki dramı çekip su üstüne çıkarmak isteyen bir sihir gibi..Konu nerden nereye geldi; en iyisi ben dinlemeyenler için Pi grubunun söylediği şarkıya yönlendireyim.Bir de filmden o müzik eşlik etsin bize..

4 comments

  1. Bu filmin çok farklı bir yeri var bende 🙂 O bilye muhabbeti,televizyon çaldıkları sahne.. Off diyorum. Tekrar hatırlattığınız için teşekkürler 🙂 Şarkı da çok güzel bu arada.

  2. @ izlandik

    Bende sizin blogta okudum o bilye sahnesini tekrardan; valla okurken benim de boğazım düğümlendi..Müziği de öyle güzel yapmışlar ki, dinle ve ağla moduna sokuyor bizi.Hala ve hala etkiliyor beni..

  3. bu fılmı ızledıgımde bayagı kucuktum heralde ,sonunda o kadar cok aglamıstımkı evdekılere makara malzemesı olmustum bı fılm yuzunden yıllarca.ev ahalısınden bırısı televızyonda tekrar yayınıyla falan karsılassa ”gel ıcını dok derdın tasan kalmasın agla rahatla yavrum” dıyıp hala dalga gecerler.ama ben yıne son sahnede caktırmasamda hafıf sallandırırım alt dudagımı ve bugulanır gozlerım.sakayla karıstırıp ıcıme akar bıraz.ama olsun ben bu fılmı sevıyorum ve hatırlattıgın ıcın tesekkur edıyorum. bence herkesın ızlemesı gereken guzel bır fılm

  4. @ elif

    Hehehe, bizim evde de onu erkek kardeşim yapar genellikle.Şimdi bir akşam annem mandalina soyup bize dağıtıyor; bu da küçük yapışmış ekrana film izliyor.annemde bunu es geçmiş, fark etmeden ama; herkeste var bunda yok.Tabi bizimkinde hiç ses yok, sonra bir döndü “Helal olsun Anne, helal olsun..” deyip önüne döndü.Nasıl güldük anlatamam.Küçük Sezer mi izliyordu artık nedir hatırlamıyorum..

    Ama bu filmler bizim çocukluğumuzun filmleri olduğundan, daha fazla etkiliyor bizi…Biz aslında güzel şeyler izleyerek büyüdük valla..

Bir Cevap Yazın

