Koku: Bir Katilin Hikayesi…

Dün gece tekrardan posterleri dolanırken bu filmler teker teker canlandı gözümde.Bunları izlediğim zamanlarda ya blog yazmıyordum ya da bunlardan bahsetmiyordum.Ama şimdi içimde vicdan azabı; böyle güzel filmleri nasıl anlatmam diye kemiriyor beni.Koku filmini izlemeyen yoktur artık herhalde; kardeşimin iteklemesiyle de olsa, sadece posteri için bile izlerdim.Azizim sabahtan beri bakıp duruyorum resme; posterde sanat harikası gibi durmuş..

Filmi izlemem için iki önemli etken vardı tabi; birincisi çok sevdiğimiz Alan Rickam, ikincisi de baş rolde oynayan psikopat koku toplayıcısı Ben Whishaw..Daha filmin kendi güzelliğinden bahsetmeye geçmedim, ama ilk etapta böyle oyuncuların varlığı izlemek için yeterli referansı veriyor insana..Filmin kitabı var bir de; aslında yanlış ifade oldu, film bir kitaptan uyarlama.Çok sevgili kardeşim alıp okumuş ve de herkese okutturmuştu.Filmi ise; baştan sona kendini heyecanla takip ettiren bir özellikte..Fransa’nın şimdiki o güzelim, bakımlı sokakları; tertemiz insanlarının eski zamanlarda nasıl göründüğünü sergileyerek başlıyor film..

Her yer pis, her yerde dayanılmaz bir koku hakim.Böyle bir ortamda doğup, yetimhanede büyüyen garip bir çocuğumuz var; inanılmaz hassas bir koku duyusuna sahip olmasına rağmen kendisine ait bir kokusu yok..Bu film; işte onun “koku” toplama hikayesini ve bunun için işlediği cinayetleri anlatıyor..Görsellik başta biraz can sıksa da, sonrasında harika bir filmle baş başa kaldığınızı anlıyorsunuz..Diğer filmlere nazaran oldukça farklı bir özellikte; kendi farkını kolaylıkla ortaya serebiliyor..

İzleyenler film hakkında ne kadar az konuştuğumu anlamıştır, izlemeyenlere ise işin sürprizini bozmak istemem; sadece izleyin derim o kadar..( küçük bir itiraf; posterinin güzel olması yüzünden bu kadar yazı yazıldı)

Reklamlar

5 thoughts on “Koku: Bir Katilin Hikayesi…

  1. Koku benim için bir dönüm noktası olmuştur nasıl yani diyebilirsin hemen açıklayayım 🙂 Bir katilin hikayesidir ya katillere bakış açım değişmişti. Hani sempati falan değil değişiklik yanlış anlaşılmasın 🙂 Fazla spoiler vermeden söyleleyeyim insanlar yüzünden insanlar birşeyler oluyorlar…Hiç kimse katil olarak doğmuyor… Bu arada doğum sahnesi ve doğumdan sonra olanlar hala ilk izlediğim andaki gibi gözümde canlanmakta. Alan amca her zaman ki gibi oyunculuğunu konuşturuyor filmde. Ve ve poster harbiden süper olmuş ben bunu görmemiştim başka bir tane daha var posteri onu görmüştüm en beğendiğim posterlerden oldu 😉

  2. kitabını okuyup çok beğendiğim ama hala izleyemediğim film kitabı okuyunca niyeyse o kadar izleyesim gelmedi utansam mı?:)

  3. @ sermin

    O doğum sahnesini ben mümkün olduğunca hatırlamkatn kaçınıyorum.Zaten filmi izlerken; adamın büyüdüğü şartları görürken onun işlediği cinayetlere; o kızcağızlara hiç de acıyasım gelmedi.Tamam öyle ölmeyi hak etmediler, sonuçta bedenleri resmen elekten geçirilip süzüldü ama yine de ne bileyim insan izlerken katilin yanında buluveriyor kendini..

    En son sahne; çok ama çok manalıydı..Bütün o emek, bütün kendinde olmayan şeyi toplama güdüsü ve getirdikleri; hepsi bir hiç oldu onun için.Kendi eliyle kendi cezasını vermiş oldu..Ben birde oyuncunun kendisine bayıldığımdan film gözümde bir kat daha değer kazandı.Alan Rickman faktörünü göz ardı etmeden..

  4. @ chibi

    Utanma arkadaşım, bende mesela Veronika ölmek istiyor kitabını okudum, hatta yakın zamanda filmi bile çıktı ama izlemek gelmiyor içimden..Bazı şeylerin bizim gözümüzdeki güzelliğinin bozulmasını istemiyoruz; belki de ondan kaçınıyoruzdur..

  5. @ chibi

    Aslında ben ne zaman filmi çekilmiş bir kitabı okusam ve daha sonrasında filme gitsem büyük hayal kırıklığı yaşıyorum o nedenle kitabını okuduğum bir filme gidemediysem kesinlikle üzülmüyorum. Bence kesinlikle utanma 🙂

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s