Spartacus: Blood and Sand…

Spartacus: Blood and Sand…

Böyle bir diziyi izleyeceğimi, her gün yeni bölüm gelmiş mi diye bakınıp duracağımı söyleselerdi bana; hayatta inanmazdım; hatta biraz da –huyum kurusun- işi inada bindirip özellikle izlemekten kaçınırdım.Şu resimlere bir bakın; asıl dizinin ismine bir bakın; kan ve toprak diye bir şey; her tarafı yara bere içinde adamlar..Öylesine bir merakla başladım; ama bırakamıyorum azizim; her bölümde yüreğim güm güm ediyor; iğreniyorum, korkuyorum, bakamıyorum ama heyecanıma da engel olamıyorum.

Öyle bölüm dediysem de fazla bir şey değil; daha 1. sezon 5. bölümdeyiz..Fırından yeni çıkmış taptaze bir dizi; her hafta beni karın ağrıları içinde bekletecek gibi görünüyor şimdiden.Gladyatörleri anlatan, Antik Roma’da köle olmanın incelikleri konu başlıklı bir dizi.Ama yok böyle bir dizi; öyle açıkça izleyin diye öneremiyorum bile..Her yer kan, öyle bir dövüş sahneleri var ki, bakamıyorum açıkça.Merak da ediyorum, ama o anlarda suratımın ne şekillere girip çıktığını görmek bile istemem.Hani adamlar bir araya gelmişler; bir dizi yapacağız, gladyatörler savaşacak; bunu bir hikayenin içinde azcık da dramla süsleyip ortaya atacağız; yine de bunu yaparken her şeyi – ama her şeyi- göstereceğiz demişler sanki..

Dizi hakkında google amcaya başvurduğunuzda izleyen herkesin aynı şeyi söylediğini fark edebilirsiniz; oldukça cesur ve iddalı bir dizi.Tamam kan olayını bir kenara bırakıyorum, bir diğer taraftan da işin içine cinsellikte sokmuşlar, “ höh” diyerek kalıyorsunuz çoğu yerde.Adamlar zaten plajda gibi geziniyorlar ortada; kimse üstüne bir şeyler almayı aklına getirmiyor..İzleyen masum kişi, “ben nereye düştüm” gibisinden bir tepki verebilir ilk etapta; haklıdır da, buna diyecek hiçbir sözüm olamaz.Zaten o sahnelerden sonra diziye farklı bir şeymiş gözüyle bakıyorsunuz…

Öyle böyle derken daha konudan hiç bahsetmedik sanırım.Şimdi Spartacus denilen bir adam var; kendisi aslında Trakya kökenli olup bir savaş olayında Roma’lılar tarafından kandırılıp karısı elinden alınmış ve kendisi öldürülmek üzere arenalara, gladyatörlerin arasına atılmış..Herkes ölmesini beklerken üstüne gelen 4 gladyatörü gözü dönmüş bir şekilde alt ediyor ve hayatta kalmayı başarıyor..Sonrasında bir gladyatör yetiştiricisi tarafından satın alınıyor.Aslında şimdi o ne biçim bir laf oldu; “gladyatör yetiştiricisi..” Sanki adam at yetiştiriyor; neyse işte siz beni anladınız.Adam güçlü bir figür, babası bu konuda ün yapmış, ülkenin önde gelen gladyatör sahipleri arasında..Ama son günlerde ciddi mali krizlerin eşiğinde.

Spartacus belki onu bu dertten kurtarır diye çabalıyor; kölelerine iyi davranan, iyi bir koca.Ama bu masum imajın altında nasıl bir katil yattığını izleyip görmek kanımı dondurdu resmen; karısı bile tanımıyor bence adamı.Gelelim karısına, kendisini hepimiz “Zeyna” olarak biliriz; ama bu sefer oldukça feminem bir rolde, ben hala bu kişinin Zeyna’yı oynayan kadınla aynı kişi olduğuna inanamıyorum..Gerisi entrika, hayatta kalma mücadelesi; arada gizlenmiş bir iki kaçamak bakışlar, bolca dövüş, adrenalin, korku, heyecan derken; asıl mesele bolca kan..”Ben ki böyle yapımlardan hayatta haz etmem” derdim daha düne kadar, şimdi ne hallerdeyim; yeni bölümler ir an önce yayınlansın diye dua ediyorum resmen..Evet böylece bir dizi daha hayatıma girmiş oldu..

Merak edenler buradan seyredebilirler; yine de sonradan gelip kimse “bu neydi şimdi” demesin, zira evet “biliyorum..”

6 thoughts on “Spartacus: Blood and Sand…

  1. Ofori yanlış hatırlamıyorsam bunu filmide vardı değilmi hatta ER dizisinde hırvat doktoru canlandıran adam oynuyordu. Bayada uzun bir filmdi ki TNT 3 hafta verdi filmi ya da film tadında mini bir dizi idi tam hatırlamıyrum. Ama Spartacus süper bir hikayedir…

  2. Aşırı beğenmesem de bölüm çıktığı zaman indiriyorum. Fırsat olduğunda da izliyorum.
    300vari arka plan, cesur sahneler, gerçekçi dövüşler ve ilginç kan efektiyle dikkat çekiyor…

  3. @ sermin

    Valla arkadaşım vardı galiba öyle bir film; bende ismini hatırlıyorum, reklamlarını hatırlıyorum ama filmi izlemediğim için bilmiyorum..böyle tarz dizileri seversen bir bak derim muhakkak, her taraf kan gölü mübarek.Elfen Lied diye bir anime var, en son onda böyle hissetmiştim; ama o daha beterdi.En azından burada adamların bir amacı var..

  4. @ SirEvo

    Bende şimdilik kaptırdım bakalım heyecanına, nereye kadar götürecek beni.Bari temposunu düşürmese ; böyle dolu dolu devam ediyoruz.Spartacus manyağı, havası söndükten sonra nasıl birden kahraman oldu öyle..Bu adam çok şeyler yapacakmış gibi görünüyor.Ama ne hikmetse her şeyi karısı için yapan adamın karısına gıcık olmuş vaziyetteyim; sevemiyorum kadını bir türlü..

  5. Evet Elfen Lied ‘ı bilirim anime dünyasında kült saydığım bir animedir 🙂 Ben onun vahşetine aşık olmuştum bana çok masumhane geliyordu nedense 🙂 Psikopatım galiba ama tek düze bakamıyorum ben bu olaylara. Diziyede mutlaka bakarım bir ara, severim böyle şelyeri işte. Spartaküste neler neler başaracak gerçek hikayeye dayanır kanımca, yani öyle ise yapacaklarını birde böyle izlemek isterim hani 😉

  6. @ sermin

    Anam Elfen Lied’i bende izlemiştim ama bitirene kadar canım çıkmıştı resmen..Bana fazla geliyor böyle kanlı canlı sahneler; onun için bu diziyi bu kadar sevmiş olmam şaşırttı beni..Bakalım, şimdilik çok heyecanlı gidiyor; karakterlerin de her an ölüp gideceği bir gerçeklik sunuyor dizi, kimseye de kolay kolay bağlanamıyorsun hal böyle olunca..Yeni bölümü bekliyorum sabırsızlıkla..

Bir Cevap Yazın

