Lost serzenişleri…

Bir tek ben mi sinir oluyorum acaba yoksa benim gibi Lost izlerken sinirden çatlayan insanlarda var mı.İyi dizi, hoş dizi bak bunu kabul ediyorum ama her bölümde sinir bir şekilde oturup öyle takip ediyorum resmen.Senaryosuna bir şey diyeceğim yok; haşa..Ama şu oyuncuları var ya; o karakterler var ya, öldürüyorlar beni.2. sezondan göz devirmeye başladım, artık son sezondayım; sırf olan biteni öğrenmek adına devam ediyorum; yoksa ben bu kadar sinir olacağım, bir de izlemeye devam edeceğim, hayatta olmazdı öyle bir şey..

Bir iki karakter derken başladı, sonradan bulaşıcı hastalık gibi yayıldı bu durum; şimdi bir bakıyorum çoğuna baya baya sinir olmuş vaziyetteyim.Jack’den hiç bahsetmiyorum, adamı düşündükçe sinirlerim ayağa kalkıyor; ne istediğini bilmeyen egoist, “en iyiyi ben bilirim her zaman” edalarında gezinen ama aslında hiçbir halt bilmeyen ama asla bunun farkına varamamış bir karakter..Kate desen; onun olduğu bölümleri gözüm kapalı izlemeyi tercih ediyorum..- bu da dizinin yarısını kapalı izliyorum demek oluyor zaten- Hanım kızımız; Jack’in kız versiyonu; bir salınırım adadaki bütün erkekler peşime düşer, oradan oraya amaçsızca dolanırım ve ben her zaman haklıyım modunda..

Yazdıkça sinirleniyorum valla; ama olmuyor, engelleyemiyorum kendimi.Sırf izlerken çok eleştiri yapıyorum diye kardeşim konuşmamı bile yasaklamıştı.Artık dayanamıyorum arkadaşlar; bu karakterlerden nefret ediyorum.Oysa bak diğer tarafa; bir Sawyer var; diğerlerine göre serseridir, yalancıdır ama en azından burnu büyük değil, kibirden eser yok onda.Adam harbi bir karakter; o da kafasına eseni yapıyor ama bilemiyorum diğerleri kadar çok gözüme batmıyor..Sonra Juliet güzelim, onu düşündükçe sarı ışıklar yükseliyor görüntüsünün çevresinde..Ama yok bu onlarla da alakalı değil aslında; benden kaynaklanıyor.Bir sinir oldum mu isterlerse dünyayı kurtarsınlar, ben de tık empati oluşmuyor.

Öyle ki bir dönem Hurley’e bile sinir olmuştum..Anlayacağınız, Lost beni hem heyecanlandıran hem de sinir eden bir dizi; nefretle sevgi arasında ki o ince çizgide çok şiddetli gidiş gelişler yapıyorum ki bu beni bile korkutuyor.6. sezon başladı ama hala sıfır ilerleme yok..Bu da böyle bir nefret yazısıydı işte..

10 thoughts on “Lost serzenişleri…

  1. ilginç bir yaklaşım ofori,
    ben de tam tersine her zaman jack’ci olmuşumdur.Son sezonun 3 bölümüne bakacak olursak belki haklısın jack hatalar yapmış gibi (gözüküyor) ancak jack tüm sezonlarda grubun yöneticisi oldu.üzgünüm ancak sawyer da çoğu yerde destek yerine köstek oldu (özellikle ilk 2 sezon)
    o yüzden ben hatalar yapmış bile olsa kendini düşünmekten öte grubu düşünmesinden dolayı (sawyer yine çekti gitti) jackin tarafındayım 🙂

  2. Lost’u arkadaş hatırına izlemeye başlamıştım, güzel geldi devam ettim. Sayid gibi bir karakterin nasıl olup da bir Amerikan dizisinde görülebildiğine olan şaşkınlığım vb. sebepler diziyi izlemeye devam etmeme sebep olmuştu. 3. sezona kadar dayandım, o noktadan sonra senaristlerin kedi-fare oyununa daha fazla tahammül edemedim ve bıraktım.

    Diziyi güzel yapan karakterlerin insani zaaflarıydı aslında (sonradan neler oldu bilmiyorum ama) ama bir noktadan sonra karakterlere karşı ciddi bir yabancılaşmaya sebep oldu bu durum bende. Belki de insani zaaflarını dize getiren kahramanlara fazla alıştık yıllardır… Şimdi durmazsam bu paragrafı çok uzatacağım 😀

    Özetle Lost izlemeyi bıraktım, mutluyum, huzurluyum 😛 Artık sona ermesini dört gözle beklediğim üç yapım var ve bunlar da Naruto, Bleach ve Lost.

  3. bence Jack’in herşeyi ben bilirim edaları kazazedelerin bir lidere olan ihtiyaçlarından kaynaklanıyor yani herkes zaten ona öyle davranıyor düşünmek ya da çaba sarfetmek çoğunun umurunda değil nasıl olsa herşeyi onların yerine Jack düşünüyor bir kaç kişi hariç herkes de bu durumdan memnun.Kate’i ben de hiç sevemedim ama o da oldum olası kimseye güvenmemiş her işini kendisinin yapmaya çalışmasının nedeni bu bence kimseye inanıp güvenememesi.Sawyer herşeye rağmen bence aralarındaki en dürüst insanlardan ben iyiyim yardımseverim demedi hiç bir zaman beni çok güldürüyor bazen Hurley ve Cahrlie ise diğer favorilerim.Karakterlerin insani yönlerini bu kadar derinlemesine göstermesi hoş bir durum bana kalırsa baksan sinir olmana rağmen merakında hala devam ediyor Lost bu işte:) ben son sezona hala başlamadım bu arada bakalım neler olucak….

  4. Lost un içinde bağımlılık yapıcı bir madde olduğunu düşünüyorum 😛 izledikçe izleyesin geliyo ama bir kere bıraktın mı kurtuluyosun bu diziden ama işte o bir kere bırakmayı yapabilmek zor. 😀 bende 3. sezonda bırakmıştım. ilk üç sezonu deli gibi günde 3, 4 bölüm izlemiş sonra birden bırakmıştım. neden mi tabii ki yeni keşfim uzak doğu dizilerinden. Bir bucuk yıl oldu nerdeyse ama hiç lost a devam edeyim demedim demek ki bir kere bırakınca insan soğuyomuş. yada bende merak duygusu yok 😛
    Ben sawyer cıydım, çok doğal biri bence neyse o. Ama daha sonraki sezonlar ne neler etti bilemicem 😀

  5. Aynen sinir ola ola izliyorum. Hayır kötü falan demiyorum ki bu sezon bayağı sıkı bir sezon bekliyor bizi bence, ama bazı alanlarda o kadar çuvallıyorlar ki (ikili ilişkiler ve abidik gubidik karakterizasyon) tahammül etmek zor oluyor resmen. Jack ya da Kate ne zaman ekranda görünse dişlerimi sıktığımı fark ettim, o derece. Nitekim geçen haftaki Kate odaklı bölümle ilgili yazıda verip veriştirmişim kendimi kaybedip 🙂 İlginizi çekerse: http://kedilervekitaplar.blogspot.com/2010/02/lost-63-what-kate-does.html

  6. @ öyküzen

    Bunca zaman diziyi devam ettireceğiz diye tutturmaları, hadi bu bir yana uzun uzadıya aralarıyla hatırlanacak bu dizi zaten.Lost’u nasıl bilirdiniz; “çok uzun tatiller yapan, hiç bir soruya cevap alamadığın, abidik karakterlerle dolu bir dizi” işte denir arkasından..Bu arada sitenize bir göz attım da; gözüm kaldı valla, o ne güzel bir temadır, çok ama çok beğendim..- aman nazarım değmesin-

  7. @ çavlan

    Diş sıkma kısmına katılıyorum, ekiden ağzıma geleni söylerdim onlar ekranda görünmeye başlayınca, sonra baktım çok konuşuyorum, kendi kendime konuşup sinirden geberiyorum, bıraktım artık.Ama göz devirmelerim her daim devam ediyor..Bu insanların daha mantıklı bir kararını görmedim, her ciddi olayın arkasında saçma bir gerekçeleri var..

    Sonuçta hala izliyoruz işte..Yazınızı okudum az önce, o kadar güzel anlatmışsınız ki her bir kelimesine hak vermemek elde değil..Bütün düşüncelerime tercüman olmuşsunuz, elinize sağlık..

Bir Yanıt Bırakın

