Sixteen Candles…

Bir dönem saolsun cnbc-e Amerikan gençlik filmleri veriyordu; haklarını teslim etmek lazım zevkle de izlerdik.Ama öyle şimdi ki gibi bizi gıcık eden tarzda filmler değil; 80’lerin gençlik filmleri.Herkesin biraz daha masum olduğu dönemlerden.O zamanlardan kalma bir filmden bahsedeceğim şimdi, geçenlerde resmini görünce aklıma geldi, zamanında o kadar çok sevmiştim ki ne yazık bir daha izleme olanağı bulamadım..Belki de aranızda bu filmi izleyenlerin sayısı çoktur ama ben daha hiçbir şeyden bahsetmeden, yazının başında ble izlemeyenlere mutlaka öneriyorum..

Öyle diğerlerinden farklı bir konusu yok; hatta üstüne çekilen onca filmden sonra oldukça sıradan ama yine de güzel ya; en azından benim gözümde..Esas kızımız liseye gidiyor ve 16. doğum gününe az bir süre kalmış.Filmin adından da anlaşılacağı üzere hikaye onun 16. yaş gününe odaklanmış, kızımızın etrafında dönüp duruyor.Kendisi okulun en popüler çocuğuna aşık ama çocuk biraz itici.Tip olarak popülaritesini hak ediyor ama ilk başlarda karakter olarak biraz itiyor izleyeni kendinden.Sonradan kendisini tanıdıkça sevmeye başlıyoruz, orası ayrı mesele..


Kızın bir de yakın bir arkadaşı var; ezik bir erkek karakter gibi görünmesine rağmen filmde bizi oldukça eğlendirdi.Lisenin popüler çocuğu, aykırı ama sevimli kızı ve en çok itilip kakılmaya müsait çocuğu bir araya gelip güzel bir film çıkartıyorlar ortaya.Devam olarak ne anlatsam bilemedim zira dediğim gibi odukça bilindik bir hikayede ilerliyor bütün film; ama yine de bir o kadar farklı ki bunu nasıl ifade edeceğimi bilemez haldeyim şu an..Kızla çocuğun aşkı hakkında yorum yapmıyorum zira benim gözlerim devamlı olarak ezik çocuğu takip etmekteydi; onun olduğu sahnelerde o kadar eğlendim ki anlatamam..

Davet edilmedikleri bir partiye katılıp adamın evinin altına üstüne getiriyor; kendi gibi olan arkadaşlarını toplayıp onlarla birlikte bu “üst” sınıfın arasında kendine yer edinmeye çalışıyor.Ve oldukça da başarılı bu arada.Kızımız ise, biraz depresif olmakla birlikte çok güzel bir 16. yaş günü hediyesi alıyor bence..Birde değişim öğrencisi var bizim kızın evinde kalan; al sana bir gülme faktörü daha.Üstünden nerdeyse 3 sene geçmiştir bunu izleyeli; onun için ayrıntılar hala kayıp bende.Bu yazı bu filmi görüp de beni de haberdar edin tarzına geçiş yapsa daha iyi olur; online izleme linki de olur indirme linki de..Çok ama çok makbule geçer..

Güzel filmdir vesselam, mutlaka izleyin derim..

9 thoughts on “Sixteen Candles…

  1. ofori maşaallah yazdın mı tam yazıyorsun 🙂
    hangi birini okuyacağımı şaşırdım.. yine izlenecekler listemin tavan yaptığı şu sırada bir de senin tavsiyelerin eklenince ne yapacağımı şaşırıyorum.. beğeneceğimden şüphem yok; ilk fırsatta izleyeceğim, böyle konuları binlerce kez izleyebilien bir yapıya sahibim ne de olsa 🙂

  2. @ nilü

    Birbirimizi az çok tanıyoruz arkadaşım ve bu filmi özellikle beğeneceğini düşünüyorum..Böyle bahsettiğim bir film daha vardı , kahvaltı klübü diye bi şey..Denk gelirsen mutlaka ama mıutlaka bakmanı tavsiye ederim; bayılacaksın..Bende bunları veren bir yer bulsam artık dadanırım, çıkmam içinden..

  3. @ nilü

    Süpersin yaa ne diyeyim..Share bus’a bende üyeyim ama bakmak hiç aklıma gelmemişti; bu filmle birlikte izlemek istediğim onca filmide bulmuş oldum..Çok ama çok teşekkürler..Net biraz yavaş, indirme problemi oluyor kimi günlerde ama bu günlerde iyi gidiyoruz Allah nazardan saklasın, yakın zamanda indireceklerim arasında yer aldı bile..

  4. önemli değil, her zaman 🙂
    bu arada haklısın, netin yavaşlığı gerçekten deli ediyor.. bir de rapid araya karıştımı bazen çıldıracak gibi oluyorum 😉 neyse kolay gelsin..

  5. Ahh bu filmi 80 lerden bir film araken bulmuştum ne sevindim şimdi adını falan öğrenince. Kahvaltı klübüde süper ötesiydi. Benim henüz daha izleyemediğim bir film var ki bulursam mutlaka izleyecem aslında izlemişim gibi geliyor ama tabi hafızam sağolsun ozamanlar baya küçük olduğum için hatırlayamıyorum “Some Kind of Wonderful” Bide 80ler diyince Fame i unutmamak lazım. Ya ben şöyle eskilere gittim de Bilmiyorum izledin mi “Benny & Joon” da yine süpper bir filmdir. 80 değil 90ların filmi ama güzel yani 🙂

  6. @ nilü

    Rapid illa üyelik tutturuyor; tam böyle en can alıcı yerdesin, inse de izlesem diye bakınıyorsun, birden karşına “şu kadar süre bekle” muhabbeti atıyor..Yine de hiç olmamasından iyidir tabi:)

  7. @ sermin

    O dönemin filmleri konusunda çok kısır bir bilgiye sahibim aslında, ne de olsa o zamanlar çocuktuk.Ama arada sırada böyle denk geldiğimizde, ya diyorum ne güzel filmler bunlar böyle.Şimdiki filmler daha teknolojik, daha enteresan ama o zamanların filmlerindeki doğallık yok gerçekten..Bahsettiğin filmleri izlemedim, ama varya şu an için nasıl izleyesim var..

Bir Yanıt Bırakın

