2012 gelir geçer…

Aslında hiç izlemeye niyetim yoktu; tamamen şartlar o şekilde gelişti diyebilirim..Film izlerken tercihim hiçbir zaman felaket filmlerinden olmadı; ne kadar aksiyon içerikli olursa olsun adı “felaket” olunca sonucun iç açıcı olması beklenemiyor.2012 o kadar çok konuşuldu; bana o kadar çok “git ve izle” denilen bir film oldu ki; izledikten sonra bile düşüncelerimi değiştirmeyi başaramadı.Zaten az çok herkesin bu filme karşı bir eleştirisi oldu zamanında; ama görsel efektleri mevzu bahis olduğunda çoğunluk sadece saygısını belirtmeyi de bildi; şimdi aynen benimde yapacağım gibi..

Konudan bahsetmeye gerek yok; zira sağır sultan bile duymuştur şimdiye kadar.Maya’lar bir kehanette bulunur; 2012’de dünyanın kullanma süresi sona erecek ve kıyamet yaşanacaktır.Filmde bunun bilimsel açıklamaları en afilisinden en basitine kadar yapılmakta zaten, bilim adamları ayaklanmış;önüne geçilmeyecek bu durum karşısından sonrasında yapılacakları konuşmaya başlamışlar bile.Dünyanın bütün enginlerine bu durum açıklandıktan sonra kişi başına yüklüce bir para karşılığında onlara kıyamet günü için hazırlanacak gemilerde bilet satışlarına el altından başlanıyor..

Bu arada, kendi halinde başarılı olamamış bir yazar olan ana kahramanımız; eski eşi ve iki küçük çocuğuyla bu durumu öğrendikten sonra onları kurtarmak için canını dişine takmakla meşgul.Şimdi dünya kadar klişe vardı demeyeceğim, zira evet vardı ama bu zamana kadar Amerikan sineması izleyen bünyeler için bu durum o kadar da şaşırtıcı olmasa gerek.Fedakar baba, ailesini kurtardığı gibi ; bu konuda ayrı bir mevzu tabi, adam onca tehlikeyi inadına atlatıyor valla; o kadar insancık ölüp giderken o bütün ailesini kurtarıyor..Ne diyorduk, o ailesini kurtarırken otoritelerin ve zenginlerin yaşamayı hak ettiği dünya saniyeler ilerledikçe yerin dibine gömülmeye devam ediyor..

Aslında güzel bir filmdi; ama ben neden hoşnutsuzluk içindeyim işte onu tam kelimelere dökemiyorum.Görsellik açısından tek bir kötü laf edersem çarpılayım diyecek kadar etkilendim o sahnelerden; ama bilmiyorum hikayenin gidişatı mı rahatsız etti beni, yoksa klişe diyarına hoş geldiniz muhabbetti mi..Kıyamet kopar; insanlar bir değil tam 7 tane Nuh’un gemisi inşa ederler; bütün zenginler içine doluşur, son anda birileri vicdana gelip tek bir gemiye işçileri falan da alır; arka planda parçalanmış bir ailenin yaşam mücadelesi – dudakta uçuk çıkartacak şekilde heyecanlı geçer- kötü adam – eski eşin sevgilisi, çocukların yeni gözdesi üvey baba- ölür; ve bütün gemiler belirledikleri kara parçasına doğru yola çıkarlar.

Ama bütün bu belki de “haksız” eleştirilerin yanında haklı birkaç övgüye de yer vermek gerek;zira söylemezsem vicdanım rahat olmaz..Bütün o kıyamet sahnelerini izlerken; evler yıkılır, şehirler çöker, her yer alev alevdir; ben bir garip insancık “korkarım”..Kıyamet; hepimizin korktuğu şey, al işte sana küçük bir prototipi.Velhasıl, her ne kadar biraz sataşmış olsam da filme; güzeldi bir şekilde..En izlemem diyen insan bile bir kere göz atmalı, sonra konuşmalı..

6 thoughts on “2012 gelir geçer…

  1. Sende wur dedimmi öldürüosun be arkadaşım 😀 Kaç gündür yazmadın bişi bi yazdın pir yazdın walla 😀

    ** En izlemem diyenlerden biride benim ofori 🙂 Bu tür filmlerden korktuğum için izlemiorum ben. Hiç unutmam daha böle 8. sınıf sularındayım küçücüğüm yanardağın patladığı bi film izlemiştim hangi akla hizmet izlersem. O film yüzünden 3 gün geceleri hep lavların içinde erdiğimi rüyamda görmüştüm. O gündür bu gündür bu tür filmler izleyemiorum. Ki bunuda izlemem. Owww düşününce bile korku kaplıo içimi 🙂

  2. Bence filmın konusu gayet ii di tabi efektler ve gecısler de ii di ama tasarım cok kötü idi biz izledik sonra bir iki arkadas sonunu Nuh’un gemısıne baglamıslar dıye guzel bir benzetme yaptılar hakkaten ole olmustu ama yınede keske ızlemeseydım demedım 🙂

  3. Normalde görselliğe de önem veren biriyimdir; lakin bu filmdeki dandik konu ve ardı arkası kesilmeyen klişeleri aklımda yer eden kısımlar oldu. Açıkçası filmi sevmedim ve ne kadar şahane sahneleri olursa olsun bu film aklımda kötü bir film olarak kalacak.

  4. @fato

    Ben öyleyim biraz valla; bazen öyle bir oluyor ki içimden hiç bir şey yazmak gelmiyor bazen de -aynen bugün olduğu gibi, şeytan dürtüyor beni “senin bir blog var kızım git güncelleme yap” diye dürtüyor beni nazikçe üst üste geliyor böyle arada biriktirdiklerimiz..İyi oluyor ama , bazen üstümüzdeki ölü toprağını atmak gerek.Bend ebaya bir paslanmışım, güncellememe yapana kadar canım çıktı, harflerin yerini biler unutmuşum..

    filme gelirsek; izlememe kararında sonuna kadar haklısın bene; ve şu an sana sarılabilrim.Çünkü bende biraz korktuğumdan ve de çok ça gerildiğimden dolayı izlemiyorum.Tür olarak da hoşuma gitmiyor tabi, ama asıle tken gerilmem..Bu filmi zilerken “töbe Yarabbim böyle mi olacak kıyamet..” diye az içimi korku kaplamadı.Nasıl öldü o kadar insan, bir anda pat diye..

    Tabi ana karakterlerin kurtuluş hikayesine yoğunlaşıyoruz ama arka plan içler acısı.Bizde ana karakter olmadığımız için arada ölenlerle daha fazla empati içine giriyoruz sanırım.Kısaca, aman arkadaşım boşver uzak dur sen bu tür filmlerden, hatta bende seninle birlikte uzak durayım..

  5. @ aysel

    Bu konuda tek y,bir yorum yapacağım;” Hacer’in arkadaşı olarak Aysel senin beynini yıkamaısn o kız.Bak kardeşim diye söylemiyorum, uzak dur ondan, bir abla tavsiyesi bu”..Şaka bir yana; seveni de çok bu filmi, ama yine de bana göre değil be Aysel..Birde çok uzun geldi, izle izle bitmedi bir türlü..Nuh’un gemisi olayı iyiydi ama azcık da orjinal olmak lazım bana göre..Bilmiyorum, orta kıvam geldi bana..

  6. @ DayDreamer

    Ne güzel demişsin; valla benim şurada iki saattir anlatmak istediğim şeyi sen iki cümleyle özetlemişsin..Dediklerine sonuna kadar katılıyorum; çok klişe, çok sıradan kalıyor film..O görsel efektler falan harika, çokca da göz boyuyor ama işte pek de bir farklı hava yaratamıyor diğer filmlerden..

Bir Cevap Yazın

