Manga diyarı…

O kadar mangalardan bahsediyoruz, ama bu mangaları nerden okuyacağız, nasıl okuyacağız hiç bahsetmedim.Gerçi manga okumaya başlayan kişiler için bunları açıklayan dünya kadar yazı ve bilumum site var çevrede ama benim başım kel mi hesabı bende bir iki yazı yazayım, el atayım bu işe dedim.Okumak için tercih ettiğim sitelerden başlayarak konuya girelim.Genelde online okumayı tercih etsem de, hali hazırda bilgisayarda kayıtlı bir iki manga bulunması insanı mutlu ediyor yine de.Online veren siteler dünya kadar, ama ben genelde mangafox’u tercih ediyorum.Diğerleri arasında bence açık farkla en ön sırada yer alır.Siteye girdiğinizde; istediğiniz türde mangayı aratıp bulabilir; sadece bir mangakanın ismiyle onun diğer bütün mangalarına ulaşabilirsiniz..

Bunun dışında, eğer indirmek isterseniz, yine aynı şekilde hem arşivi hem de arama kolaylığı sunması açısından mangatraders tek geçebileceğim sitedir.Diğer sitelerde olduğu gibi sadece link vermiyor indirmek adına; tıklayıp direk rar dosyası şeklinde indirebiliyorsunuz kolaylıkla..Bu iki site dışında, az önce de dediğim gibi dünya kadar site var ama şimdiye kadar ne aradıysam bu ikisinde kolaylıkla bulabildim; başka bir yere bakınmama gerek kalmadı.Mangafox için üyelik gerekmiyor ama mangatraders basit bir üyelik sonrası bütün linklerini kullanıcıya açıyor..

Bayılıyorum şu manga okuma işine; özellikle netim kesildiğinde, evde elektrikler gittiğinde bilgisayarda okunmayı bekleyen mangalar olduğunu bilmek çok iyi oluyor..Ne zaman okumaya başladım bende bilmiyorum ama hala uzun vadede okumaya devam edeceğimi biliyorum.Bir de myanimelist var; okuma imkanı sunmuyor ama manga ve anime konusunda bilgi sunmak; kişisel beğeni sayfaları oluşturmak, gruplar kurmak adına herkesin bir göz atması gereken on numara bir site..Şimdilik aklıma gelenler bu kadar, umarım işe yarar bilgiler verebilmişimdir.

17 thoughts on “Manga diyarı…

  1. Manga okumak için en sık kullandığım site One Manga ( http://www.onemanga.com ). Mangafox’a da arada bakıyorum ama şu sıralar takip ettiğim mangaların önemli bölümü sona erdiği için, Full Metal Alchemist, Zombie Loan ve Vampire Knight’ı One Manga’dan takip ediyorum.

    Şu sıralar Amerikan dizilerine kaptırdım kendimi, anime ve manga serilerine nerdeyse hiç vakit ayırmıyorum. Bir ara bu açıpı kapatmak lazım.

  2. @ ena

    Bende ilk manga okumaya başladığım zamanlarda one mangadan çıkmazdım ama bir süre ara verdim.Sonradan ne bileyim kesmedi orası beni; mangafoxa kapağı bir attım; şimdi çıkmak bilmiyorum.

    Bende Amerikan dizilerine takılıyorum valla, dizi konusunda uzak doğuyu terk ettim gibi bir şey oldu; ama bunlar da o kadar heyecanlı ilerliyor ki elimde olmuyor izlememek..Hele bir Dexter, Supernatural derken kaybediyorum kendimi oralarda..

  3. ben animeyi mangaya tercih ederim ama anime bitince vampire knight la bende manga okumaya başladım mangafox tan takip ediyordum şimdi manga tradersten indiriyorum .finaller bitsin kendimi mangaya vericem .bu arada herkes amerikan dizilerine döndü galiba ben de kore yapımlarını bırakıp how ı met.. ve big bang a vb… döndüm :=)

  4. Uzakdoğu’ya genel olarak biraz ara vermişiz anlaşılan. mentalist, house, castle gibi bir kombinasyon yaptım dizilerde, dexter’a bulaşmamak için elimden geleni yapıyorum. Doctor Who yeni sezonuna nisanda başlayana kadar kendimi oyalamak için takıldım bir iki diziye, duramıyorum artık 😀

  5. @ winpohu

    Kore dizilerine bir hevesdi demek istemiyorum ama zaten pek fazla da kore dizisi izlemişliğim yoktu.Yine de haksızlık etmek istemiyorum güzel bir şey olduğunda her daim izlemeye hazırım..Mangalar ise, bilmiyorum bundan ne zaman sıkılacağım; şimdilik gözümün nuru kıvamındalar..Hadi bitir finalleri de sen de dön mangalara..

  6. @ ena

    Aaa valla arkadaşım, Dexter’a bir bulaşırsan kolay kolay kurtulamayacağının garantisini verebilirim.Doctor Who için ilk sezon izledim ama devamını getiremedim daha.Bu diziyi daha çok kardeşim varken izliyoruz; onu bekliyorum bir yerde..

    Bu arada senden manga önerileri beklerim, haberin olsun..

  7. Kore dizileri heves değil aslında seviyorum izlemeyi ama onları 2 günde bitirmek gibi bir kötü huyum var .zaman olmadığı için 20 dk. amerikan dizileri ile takılıyorum.nede olsa amerikan dizilerini de seviyorum bol vakit bulunca dönücem :=) manhwa yorumundan sonra finalleri bekliyemedim .I want you yu okudum ,full house ı okuyorum totally captivated i de indirdim elimin altında :=)

  8. Pek manga okumuyorum ben anime tercih edenlerdenim. Ancak okuduğum bir manga varki ondan vazgeçemiyorum oda Nana duydunuz mu izlediniz mi okudunuz mu bilmiyorum ama yazawa ai bir numaralı insan benim için süper bir kadın 😉 Ama caanım mangam 83 de kaldı 21. sayfada en heycanlı yerinde…. 😦 okumayan izlemeyen varsa izlesin okusun sonuna kadar tavsiye ediyorum 😉

  9. @ winpohu

    Seni tutana aşk olsun o zaman; bu ne hız demek istemiyorum, zira allah nazardan saklasın..Şu finallerin bitse de doya doya okusan.Bende Totally’i yeni baştan okuyacağım bu akşam, için kıpır kıpır valla.Amerikan dizilerini yeri gedliğinde her ne kadar eleştirsek de sonuçta dönüp dolaşıp yine onları izlerken buluyoruz kendimizi; iyi işler yapıyorlar ne yapalım, vazgeçmek kolay değil..

    Fullhouse’ı bende okumak istiyordum, sen benden hızlı çıktın valla, kısmet belki bende bir gün okurum..

  10. @ sermin

    Manga okuyup da Nana’yı duymayan varsa zaten o kişi manga okumuyordur bana göre 🙂 Şimdi bakma böyle konuştığuma, bende daha hiç okumuş değilim.Şimdiye kadar çok duydum onu, hakkında çok şey okudum ama daha ne kendisini okumuşluğum ne de animesini izlemişliğim vardır.Hep bir gün mutlaka okuyacağım diyordum, belki yakın gelecekte bende başlarım okumaya..

  11. Mutlaka zaman yaratıp okumalısın;) Ama benden sana uyarı deli gibi bağlanıyosun karakterlere. Birde Ai tayzenin öyle kötu ama bir okadar da güzel bir yönü var ki mangalarındaki giyimi kuşamı, hal ve davranışları, Karakterlerinin konuşma tarzını bile içine işliyor… Yani okuduktan sonra kendindeki küçük ama sana bir okadar tanıdık gelen fakat bir türlü nerden geldiğini anlayamadığın alışkanlıklar,davranışlar veya istekler ortaya çıkarsa bilki neden Nana bilki Yazawa Ai lenmişsin:)

  12. Shoujo, comedy, romance sevenlere bide kısa olsun öz olsun diyenlere(one shot) iki tane manga öneresim geldi. İlkiside aynı mangakadan biri “KOI” diğeri ise “SENAKA NO OTOKO”(His Back, Back View of a Man) İki mangada kısa öykülerden oluşuyor ve benim en çok sevdiğim kısmını anlatıyor aşkın. İki kıişi arasındaki kıvılcımın oluşumundan bahsediyor. Benim hoşuma gitti unutmadan söyleyeyim dedim.

    Koi’yi burdan http://www.mangafox.com/manga/koi_matsumoto_tomo/

    Senaka no Otoko’yu burdan http://www.mangafox.com/manga/senaka_no_otoko/

    İzleyebilirsiniz. Mangakanın diğer mangalarına bakma şansım henüz olmadı ama onlara bakınca yine beğendiklerimi yazarım. İşte bunuda sizinle paylaşmak istedim 🙂

  13. @ sermin

    Yarın başlasam mı acaba Nana’ya..Aslında indirdiğim mangaları daha çabuk okuyorum ben; hani elimin altında hesabı, su gibi akıp gidiyor bölümler..Valla bir heyecanladım şimdi, o kadar güzel bahsetmişsin ki Nana’dan, bir ben kalmışım okumayan gibi hissediyorum..En yakın zamanda okuyup karına çıkmayan ofori olmasın emi :))

    Bu arada önerdiğin mangaları okudum; çok güzellerdi yaa..Onlardan da bahsetmek istemiştim güncellemelerde ama valla şimdi görünce aklıma geldi.,,.Her daim manga önerisine açığım arkadaşım, senden gelen öneriler zaten ayrı bir güzel oluyor..

  14. Teşekkür ederim. Demek zevklerimiz uyuyor 😉 Bu aralar gakuen alice’e başladım( animesinden sonra devam edecektim güya ama işte her zamanki gibi ertelenenler arasındaydı) ama geç olsun güç olmasın başladık. İşte ben böle uzun soluklu ve aksiyonu bitmeyen bir sürü entrikanın döndüğü mangaları okurken kafamın biraz başka şeylere odaklanması gerekiyor çünkü konsantrasyonumu kaybediyorum ve ve böle zamanlarda one shot’lar süper oluyor. İşte son olarak bunlarla karşılaştım çok hoşuma gittiler özelliklede “His Back” dedim bende paylaşmak güzel şey 😉

    Nana’yıda bakalım nasıl bulacaksın. Özelikle çizimleri çok güzel. Hikayesi çok hayattan. Belki en başlarda biraz uzak gelebilir ama bir o kadar yakın hissedeceksin kendini her bir karaktere. Hatta öle benimsiceksin ki yaşandıkları olaylara sende göz yaşı dökeceksin bir telefon edesin gelecek ya da atlayıp bir vasıtaya yanlarına gidesin. Sevinçlerine sen de ortak olup onlar gibi zıplayıp duracaksın. Öyle chapterlar olacak ki günlerce kendine gelemeyeceksin. Ahhh çok özlemişim Nana’yı!!! Animesinide izlersen eğer belki benim gibi mp3’e atıp parçalarını en silinmezlerin yapacaksın 😉 Kısacası başlayınca bir solukta bitirmek isteyeceksin o nedenle arkadaşım zamanını iyi ayarla 😀 (duygusala bağladım valla)

  15. @ sermin

    Ayy öyle bir bahsediyorsun ki, indirmeye başladım sayende mangayı..Bak bu konuda çok açık konuşacağım, herhalde senden iyi reklam yapan bulunmaz manga konularında..Şu yorumunu okuduktan sonra, içimde bir heyecan sanki okumaya başlamışım da en heyecanlı yerde kalmışım gibi hissettim..

    Bende mangaların güzel olunca uzunlarını seviyorum ama hikaye pek sarmayınca ve illa da sonunu görmek istiyorsam hala kısa olanları tercihim oluyor.One shot’ların içinden çok güzel mangalar çıkabiliyor; keşke şunun uzun versiyonunu çizseler diye bakınıyoruz sonradan..Kaç gündür manga okumuyordum, böyle bir istek getirdin bana tekrardan; bakalım sermin seninle sonumuz ne olacak..Biz bu gidişle okunmayan manga bırakmayız seninle 😛

  16. Evet ya kesinlikle okunmayan bırakmayacağız gibime geliyor benimde. Ama bunda senin payında var hani 🙂 . Bence birbirimizi iyi fişekliyoruz 😉 Birgün kapımızda “sensei ne olur birşeyler söyle nasıl olmuş bu manga. Neler eksik, Neler fazla” falan diye gelirlerse şaşırmamak lazım 😀

    Bide çok garipsedim sende öyle bir duygu uyandırmış çünkü gerçekten en heycanlı yerinde kaldı manga, demek o hissettiğim duyguyu yansıtabilmişim. Bende okumaya devam ettiğim mutlaka bir iki tane uzun soluklu bulunduruyorum, her yeni çevrilen chapterda çok seviniyorum (mutluluk nedenlerimden). Ama dediğim gibi bunlar uzun soluklu olunca hikayede uzatıldıkça uzatılıyor ve bıkkınlık yapabiliyor bünyelerde. Ozamanlarda da tamamlanmış ve kısa mangalar çok güzel oluyor. Ve evet seninde dediğin gibi one shotlarda çok güzel hikayeler olabiliyor ve “neden devamı yok ya bunun” dediklerim çok oluyor. Ancak biz onlarıda öle seviyoruz damakta muhteşem bir tat bırakıyorlar dimi …. 🙂

Bir Cevap Yazın

