Flat;you asked for it…

Böyle masum mangalara bayılıyorum; hani okursun da sadece bir köşeye atıp “evet ben bunu okumuştum” diyerek ezip geçemezsin böylelerini; ne zaman denk gelsen bir daha, bir daha okumak için yanıp tutuşursun.İlk seferinde olan biteni öğrenmek için hızlıca okuyup geçtiğin yerleri; sonradan yavaş yavaş, hiçbir konuşmayı atlamadan okumaya çalışırsın.Kimseyle paylaşamaya kıyamayacağın mangalardır bunlar; ama bir yandan da herkes senin gibi sevsin onu, hakkını teslim etsin istersin..Bu manga daha bitmiş değil; biliyorum tamamlanmamış mangalar çeviri gruplarının inisiyatifinde olduklarından en nefret edilenlerdir bana göre; ama yine de iyiler, belki de “iyi” olmanın gereği böyle çektiriyorlar okuyanlara..

Uzun süre manga okuyan insanlarda; “ben bu konuyu biliyorum, böyle onlarca manga” şeklinde yakınmalar ortaya çıkabilir, ki bunlar olağan belirtiler.Bu mangada diğer benzer mangalarda görebileceğiniz bir konuya sahip; sorumsuz genç yakın akrabalarından birinin küçük çocuğuna bakmak zorunda kalır ve şaşırtıcı derece de birbirlerine bağlanırlar.Başlarına dünya kadar olay gelir, ama sonunda sorumluluğu ve sevgiyi öğrenirler.Bu konudan kaç tane manga yapmışlardır valla bilmiyorum; ama bu benim okuduğum 3. manga oluyor..Yine de hepsinden ayrı ayrı zevk almıştım; konu güzel olunca; bir de etkileyici bir şekilde işlenince peşinden koşturuyor azizim..

Flat; çizimleri açısından da ayrı bir yerde duruyor benim için..Liseye giden sorumsuz bir genç var elimizde; sınıfta kaldı kalacak ama onun için bu tür şeyler dert edilecek kadar büyük mevzular değil; onun hayatta ilgisini çekebilecek tek şey “tatlılar” o kadar.Öyle ki okulda tek sevdiği ders bu hamur işlerini falan yaptıkları mutfak dersleri –gerçi onun adı daha farklı bir şeydi ama-Bir gün eve geldiğinde, kapının önünde hiç tanımadığı bir çocuk görüyor, sonradan öğreniyor ki bu çocuk onun en son bebekken gördüğü kuzeni..Çocuk çok tatlı bir şey ama; sessiz sakin, kendi başının çaresine bakan, kimsyee sorun yaratmayan; hatta sorun yarattığını düşündüğü an anında depresyona girebilecek bir karakter..Hayatta böyle çocuk göremezsiniz, o derece sakin ve kendi içinde dert yumağı yani..

Ailesi gündüzleri çalışacağı için; bizimki boş zamanlarında kuzeniyle ilgilenecek –miş- O da sonradan öğreniyor bunu tabi; biraz da annesinin korkusuna karşı da çıkamıyor.İlk defa baş başa kaldıklarında ben bu çocukla nasıl baş edeceğim diye düşünürken; bizim çocuk bir köşede sessizce oturup resim çizmeye vermiş kendini..Yani anlayacağınız; burada uğraşılması gereken çocuk “liseli” gencimiz oluyor bir yerde.Başta birbirlerini tanımayan bu ikili, zamanla birbirlerine alışıyor ve bizimki nasıl yaptığını anlamadan çocuğu kendine bağlıyor bir şekilde.Ama nasıl bir görseniz; çocuk bunun peşinde pervane; nasıl hayran gözlerle bakıyor, hatta bu durum aile içi kıskançlıklara neden olmuyor da değil..Bu manga sırf o çocuğun tepkilerini görmek için bile okunur.

Daha bitmemiş ama zaten belli bir hikaye örgüsü içinde değil; her bölüm yeni bir macera var, onları okuyoruz.Bu açıdan yeni bölüm nerde diye çığlıklar atarak süründürmez adamı, ama yeni bölüm yayınlandığını gördüğümüz an bizi de mutlu etmekten geri kalmaz.Çok şirin bir şey, bir bakın derim.Buradan okuyabilirsiniz..

Reklamlar

4 thoughts on “Flat;you asked for it…

  1. o ne güzel bir çocuktur öyle yaw her eve lazım .manga olması benim için iyi değil zira sevemedim bilgisayar başında manga okumayı (okunan şey elde tutulmalı ve kağıttan olmalı bana göre:D) ama öyle güzel anlatmışsın ki aklım çelindi çelinecek animesini yaparlarsa kesin izleyeceğim:)

  2. @ chibi

    valla animesi yapılırsa iilk izleyecekler arasında bende varım; artık izleyip bunun muhabbetini de ederiz beraber..

  3. @ chibi

    Aaa hiç duymam mı; hatta sana bir itiraf benim ilk okuduğum mangalar arasında yer alır o manga.Daha sonra animesinin br kaç bölümünü de izledim; ama o günlerde ben daha çok mangacıydım, animelere pek yüz vermezdim..O yüzden devamını getirip bitirmedim animeyi..Ancak mangası kadar tatlı bir şey olduğunu söyleyebilirim; bir bak istersen.Senden tanıtımını okuyup belki bizde gaza geliriz..

    https://ofori.wordpress.com/2008/09/26/aishiteruze-baby-sevimli-mi-sevimli/

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s