Mulan ~ Ve bir efsane…

Ve sırada Mulan var..Şu yaşıma kadar kaç tane Mulan çizgi filmi, animasyonu izledim bende bilmiyorum ama ilk defa filmini izledim.Aslında filminin yapıldığından bile haberim yoktu; gezinirken çıktı karşıma, bende bir heyecan doldurup kardeşimle izlemeye başladım..Erkek kardeşim saolsun merakladır böyle dönem savaş filmlerine; adamları görünce anında yanaştı yanıma.Mulan’ın hikayesini az çok hepimiz biliriz; bir kız vardır, ailenin tek çocuğudur; savaş zamanı hasta babasının onurunu kurtarmak için erkek kılığına girip savaşa katılır, gerisi de savaş meydanında yaşanalar ve Mulan’ın gerçek aşkını bulması şeklinde devam eder..

Filmde de farklı bir şey görmedik ama şimdiye kadar çizimlerle gördüğümüz karakterlerin kanlı canlı karşımızda olması; o savaş sahnelerinin bütün vahşiliği ve cesaret öyküleriyle karşımızda olması izlerken Mulan hikayesini daha bir gerçekçi hale getiriyor.Mulan; çocukluktan itibaren babası her ne kadar karşı olsa da dövüş sanatlarına meraklı olarak büyümüş, köyün bütün erkek çocuklarını dövmüşlüğü var bu açıdan.Babası eski bir savaş askeri; savaşmanın, ulusunu korumanın her şeyden üstün olduğuna inanmış ve kızına da bu düşüncelerini aşılamış.Avar boyları, diğer boyları da toplayıp Çin topraklarına saldırmak istediğinde, her haneden bir erkek savaşa çağrılıyor..

Mulan’ın babası yaşlı ve hasta olmasına rağmen savaşa katılmak isteyince; bir gece vakti Mulan babasının savaş giysilerini ve kılıcını da alarak yollara düşüyor.Saçını kestirip orduya katılıyor.Orada çocukluk arkadaşıyla karşılaşıp biraz da onun ve arkadaşlarının koruyup kollamasıyla onların arasında savaşmaya başlıyor.Bu sırada Watari adında bir adamla tanışıyor; bir takım olaylardan sonra bizimki Mulan’ın kız olduğunu fark ediyor ama ona kimseye söylemeyeceğine dair söz veriyor..Yeni savaşlar yapıldıkça Mulan ve Watari yeni zaferler kazanıyorlar; dün sadece basit bir askerken bugün bütün orduyu idare eden ulu generaller oluyorlar.

Kimsenin asıl cinsiyetinden haberi olmayan bu genç kız; ordunun komutanı olup, her savaşta yeni bir efsane yaratıyor.Ancak tabi her şey böyle toz pembe bir şekilde devam edemiyor; her ne kadar animasyon filminde böyle devam etse de, film yapmanın cazibesi olsa gerek; bolca dram, üzüntü, hüzün beraberinde geliyor.Mulan; her ne kadar savaş meydanında güçlü bir kişilik çizse de, ne kadar kırılgan olduğunu arkadaşlarının her gün gözünün önünde –onun vermiş olduğu kararlar sonucu- öldüğünü görünce içten içe yıkılmadan edemiyor.Dünya kadar savaş filmi görmüşüzdür şimdiye kadar ama Mulan, onca erkeğin içinde tek kadın olarak haklı bir efsane yazınca; bu film gidişat ne olursa olsun insanın aklında yer edinebiliyor..

Mulan hikayesini birde filmle izlemek isteyenler; bu tarz filmleri sevenler bunu kaçırmasın derim.Savaş sahnelerinde şaha kalkıyorsunuz resmen; ve de sondaki sürprizle haklı bir şaşkınlık içine giriyorsunuz.Önerilir ve de isteyen buradan izleyebilir..

4 thoughts on “Mulan ~ Ve bir efsane…

  1. genel olarak tayvan fılmlerı benı pek tatmın etmesede bu fılmı begendım. ayrıca fılmlerı anlatırken kullandıgın bazı sozcukler gercekten benı etkılıyor bazı fılmlerı sırf senın anlattıklarına dayanarak ızlıyorum hıc sevmedıgım bır tur bıle olsa dahı .gercekten farklı bır bakıs acın oldugunu soyleyebılırım en azından benım ıcın

  2. @ elif

    Aslında bende genelde Tayvan yapımlarını sevmem; onların ne söylemek istediklerini pek anlamıyorum, frekanslarımız uyuşmuyor bir türlü.Ama bu film şaşırtıcı şekilde güzel seyrettirdi kendini; hakkını vererek yapmışlar..

    Ayrıca ben önerdiğim için izlemene çok sevindim; böyle olunca bari diyorum güzel şeyleri tavsiye edeyim 🙂 Şaka bir yana, şu sözlerini okuduktan sonra mutlu olmamak elde değil; ben aslında pek de seçmiyorum izleyeceğim şeyleri, biraz zaman ve istek meselesi; o an gelince önüme ne çıkarsa izliyorum, arada güzel çıkmaları şans oluyor bir yerde..

    Bu filme mutlaka bir göz atmanı tavsiye ederim; çok etkileyici..

  3. Ahhh bu filmi izleyin. Muhteşem bir anlatıma ve bi okadar güzel oyunculara ve oyunculuklara şahit olacaksınız. Filmin durgun ancak bir okadar heycan verici ve sürükleyici yapısı sizi sizden edebilir. Sonuna kadar tavsiye 😉

    Ayrıca şunuda belirtmeliyim ki bu filmi izlemeden önce çok heycanlandım çünkü küçüklüğümün Mulanı örneklik insan güzeller güzeli şirin kızın anlatıldığı animasyonuna hayranlık duyuyordum. O kadar güzel bir anlatımı vardı ki onun, gönlümdeki tahta gayette rızam ile yerleşmiştir. Çıkan kitapları, filmlerini( iki filmi vardır biri 1998 diğeri 2005 yapımı) bir çok kez izlemiş ve okumuşumdur hatta hala okuduğumda zevk alırım. Kısacası efenim mutlaka animasyonlarınıda izleyin buda benden bir tavsiye olsun. Merak edenler için burdan inceleyebilirsiniz….

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Mulan (filmle ilgili bilgi)

    http://www.youtube.com/watch?v=71aTqU52xq8&feature=related (Fragmanı bulabildiğim en düzgün olanı) 1. film ki liveaction da bu filmden

    http://www.youtube.com/watch?v=fhGi1wc1mYM (ispanyolca ama idare eder)

    Şimdi tekrar izleyesim geldi… 🙂

  4. @ sermin

    Bende bu filmle karşılaştığımda şaşırmıştım aslında.Eskiden nerde ne çıkıyor takip ederdim bir ara, ara verdim bakmadım hiç bir şeye.Sonradan film karşıma çıkınca “neden bilmiyordum bu filmi” diye çok hayıflanmıştım.Tam bir süpriz olmıştu benim için, tabi filmin güzelliği de bu duruma eklenince gözmde bambaşka bir yere oturdu bu film..Mulan’ı hiç böyle görmemiştik belki de; duygularını bastırmak zorunda kalan bir Mulan..

    Güzel bir film; acı bir film..Çizgifilmlerde ki gibi yumuşaklıklar yok; bir savaş var, ölenler var, sorumluluk var ve sevdiğini kaybetmenin acısı var..Kadının oyunculuğu süperdi gerçekten..On numara filmler yapıyorlar, asıl önemli olan bu filmlerin farkında olup izlemek sanırım..

Bir Cevap Yazın

