Lift King Kong – Kingkongeul Deulda…

Hazır Emir sitenin açık olduğunu haber verdi, öğrendiğim gibi dadandım sayfalarına.Dünya kadar film eklendiği gibi, bu filmlerin hiç birinden haberim bile yok.Hani önce görsem, izlemesem bile en azından konusunu okumuş olsam eyvallah, ama bu son günlerde bu konudaki cehaletim beni bile şaşkınlığa düşürüyor.Kendimi özellikle Kore filmleri konusunda oldukça geri kalmış görüyorum, bu açığı kapatmak adına önceden gördüğüm, izlemek için aklımın bir köşesine not döşediğim bu filmle açılış yapmış bulunuyorum..Öncelikle filmin gerçek bir hikayeyi konu aldığını bende bilmiyordum; filmin başında verilen bilgi sayesinde daha ciddi bir gözle izlemeye başladık filmi..

Film, olimpiyatlarda yarışma anında geçirdiği bir sakatlıktan dolayı 3. olup bütün kariyeri sonlanan eski bir haltercinin hikayesini anlatıyor.Bizim halterle ilgimiz sadece Naim Süleymanoğlu ile sınırlı olduğundan; bu film bu spor için özellikle ne güçlüklerle uğraşıldığının bir öyküsünü sunuyor belki de.Bizim adam, sakatlanınca halteri bırakmak zorunda kalıyor; işin kötü yanı rahatsızlığı sadece bir daha kullanamayacağı kolu ile sınırlı değil, kalbinde de onu ölüme götürebilecek bir sorunu var.Hayattan bıkmış, öylesine yaşamını devam ettirirken eski koçunun da zorlamasıyla küçük bir köyde bir orta okulda öğretmenlik yapmaya başlıyor.

Okul, spora çok önem verdiğinden; tenis ve atıcılık dışında bir de halter takımı oluşturulmasına karar veriliyor ve bizimki hiç istemediği bir şeyi yapmak zorunda kalıyor; bu kız okulunda bırakın onlara öğretmeyi, onlarla konuşmaya bile dayanamadığı kızlardan bir takım oluşturacak ve onları yarışmalara sokacak.Bir rüzgar savurdu beni, takılıp gidiyorum peşinden diyerek başlıyor bu işe.Özellikle 60 kg üstünde bütün kızlar toplanıyor, oldukça enteresan eleme yöntemlerinin ardından 6 kişilik bir halter takımı oluşturuluyor.Seçilen her bir kızın kendi sorunları var; hiç birinin hayatı yaşlarıyla paralellik oluşturacak şekilde toz pembe değil.Bizim adam, kızları yakından tanıdıkça, onlara “halter için kilo almanız lazım” diyerek bolca yemekler pişirdikçe sadece öğrenci-koç ilişkisinden çıkıp bir yerde abi-kardeş ve de baba-kız ilişkisine geçiyorlar..

Bütün filmde dönüp tekrar düşündüğümüzde aklımızda kalacak tek şey bu olsa gerek; aralarında ki ilişki çok güzeldi.Amerikan filmlerinde koçlarına hayranlıkla bakan öğrenci profillerini çok görmüşüzdür ama böylesini ben hiç görmedim diyebilirim.Kızlar başarılı oluyor hem çok başarılı ama bu durum bizimkilere yarar sağlayacağına onlara zarar vermeye başlıyor.Daha fazla anlatmak istemiyorum zira işin büyüsü kaçabilir.Halter, ne zor spormuş, ne vefasız şeymiş, ne çok emek gerektirirmiş onu öğreniyoruz.Bu arada diğer sporlarla kıyaslandığında halterin ne kadar ezik kaldığının çok güzel eleştirileri yapılıyor..

Son sahnelerde ağlamamak için kendimi zor tuttum; zira bütün aile aynı odada oturuyoruz, bizimkilere ayıp olsun istedim, yoksa başka sebebi yok gerçekten..Velhasıl, hoş filmdi, güzel filmdi.Sıradan bir çizgi içinde bütün duygular o denli yerinde verilmiş ki, film bittiğinde tam bir “olmuş bu” havası hissediyorsunuz file karşı.Bir bakın derim, güzel vakit geçireceksiniz, buradan izleyebilirsiniz..

Reklamlar

3 thoughts on “Lift King Kong – Kingkongeul Deulda…

  1. oy oy bir kore filmi, yorum yapmaz mıyım ben buna şimdi :d hiç duymadıydım bu filmi, ah yaz gelse de sıralasam hepsini, ocak ayında yaz hayali kuruyorum yaa, sonum hayrolsun :d

  2. @ ruzigar

    Ya ne zaman bitecek arkadaşım senin bu okul çilen, inşallah son demler sıkıntılı geçmez.Bende uzun zamanır şzlemiyordum kore filmi; dün bir heves zleyeyim dedim filmin ortasında tam 2 kere bilgisayarım kendi kendine kapandı.Bozulma alarmları veriyor olabilir ama , hadi hayırlısı..Bu filmi cidden tavsiye ederim; posterleri sıradan bir filmmiş gibi izlenim verebilir ama içerik düşündüğümüzden daha farklı ve daha zengin çıkıyor..

  3. hımm okul çilesi bitmez :d bitmesin diye uğraşıyorum zaten :d hımm inşallah bir gün izlerim bunu merak ettim zira :d

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s