The Kidnapping of Minja Jo’s Boyfriend…

Evet, yatıp kalkıp manga okuyorum.Bilgisayar başına oturduğumda, o an için aklıma yapabileceğim başka “akıllıca” bir şey gelmiyor.Bazen sıkılıyorum, hatta gına geliyor ama ne hikmetse kendimi dönüp dolaşıp yine manga okurken buluyorum.Eh durum böyle olunca bana itiraf edip susmaktan başka bir seçenek kalmıyor; “seviyorum manga okumayı”..Her manga türü için aynı derece de sevgi göstermesem de, özellikle shoju’lar –cinsiyetimde göz önüne alınarak- hala tek geçebildiklerim arasında.Dün gezinirken öylesine denk geldiğim bu güzelim manganın azıcık reklamını yapmak istiyorum..

Ben sanırım bu tür mangalarda kadın karakterin şöyle güçlü olanını; bir bakışı veya ne bileyim burada da olduğu gibi bir yumruğu ile dağları devirebilenini seviyorum..Mangalarda daha çok kızlar oğlanların peşinde koşuyor; oğlanlarda az değil ama, öyle bir çiziyorlar ki karizmalarına haran kalmamak elde değil..Bu manga, iki kız lisesi var; ikisinin de birer liderleri; takdir edileceği üzere bu liseler birbirine düşman ve olanak buldukları her an ciddi bir şekilde kavga içine girmeye hazırlar.Aralarında ki sorun daha çok, liderlerin anlaşamazlığından kaynaklanmakta. Birbirlerini sinirlendirmek için her şeyi yapmaya hazırlar.

Bir gün esas kızımız –kendisi lider bu arada- bir kavga sonucu yenilip bir güzel dövülünce bunun intikamını almak için sağ kolunun kendisine verdiği bilgiyle diğer liderin erkek arkadaşı olduğundan şüphelenilen çocuğu kaçırmaya karar veriyor ve işte esas hikaye burada başlıyor..Çocuk kendi lisesinde oldukça popüler; arkasından hayan klüpleri kurulacak kadar milleti peşinden koşturuyor.Ama işte notlar mevzu bahis olduğunda okulun en kötüsü ünvanını da hiç kimseye kaptırmıyor.Biraz saf bir şey; kız ne derse inanıyor yani.Bu “bir takım” kızlar tarafından kaçırılınca, onlara bir türlü gerçekte bir kız arkadaşı olmadığını anlatamıyor.

Yanlış kişinin kaçırıldığını üstüne basa basa söylüyor ama bizim kız Nuh diyor peygamber demiyor..Böylece hikayeye girmiş bulunuyoruz.Güzeldi, hoştu ama eleştireceğim yönleri de vardı.Konu sağa sola çekiştirilip biraz daha uzatabilirdi bence; her şey çok tadında kalmış, hatta biraz tadından eksik kalmış gibi olmuş.Kimileri böyle bir konuyu yüzlerce bölüm, onlarca cilt yaparak sunar önümüze; kimileri de ucundan gösterip konuyu oldu bittiyle kapatır.Dedim ya, en zayıf yanı bu kısalığı olsa gerek.Veya biz çok sevince mi hemen bitsin istemiyoruz, bilemiyorum.Bütün hikayenin yanında birde farklı bir konuya sahip kısa bir hikaye de sunulmuş; o da çok güzeldi gerçekten..

Çizimlerin tatlılığından söz etmeme gerek yok; özellikle erkek karakter çok şeker çizilmiş; ki manganın okunurluğunu arttıran en büyük özeliği bence bu.Sevdim velhasıl, sizde okuyun sizde seveceksiniz eminim.Buradan okuyabilir, buradan da indirebilirsiniz..

10 comments

  1. uffff
    bunu hep yapıyosun ama ya
    merak ettiriyosun ve ben ne kadar yok yaa artık buda tarzım değil desemde senin önerdiğin şeyi yaparken buluyorum kendimi ve gariptir hiç pişman olmadım
    ama bu manga işi
    bilemiyorum yaa
    animeye death notela başladım o yüzden vazgeçemedim
    sanırım mangayada öyle bişeyle başlamam lazım ki seveyim

  2. @ mavi

    O zaman sana, seni kesin ikna edecek bir şeyler bulmak lazım; ımm biraz düşüneyim, seni kesin tavlayacak bir şeyle her an karşına çıkabilirim : )

  3. Hayır Mavi hiç bulaşma 🙂 Bu kız insanı zehirliyor ha ha ha. Bir bakmışsın kendini ‘Ofori izledi-izlenecek- okudu-okunacak’ derken buluyorsun. Kendisi de verilen tavsiyelere uymaz bak bu da var 🙂 Sanki mecbur da ha ha ha. Şakası bir yana bulaşma bebeğim ya da illa bulaşacağım diyorsan bitmiş bir şeyle başla. Benim gibi acı çekme. Genelde beğendiğimiz şeyler benzer oluyor ama şu kızsal-lisesli mangalarına daha el atmadım allahtan. :=)

  4. Anam, denilecek şey mi bu şimdi bana.Ne güzel masum bir zihni tuzağıma düşürmüşüm, ağlarımı yavaş yavaş örüyorum mavinin etrafında, şimdi bu ikaz fişeği hiç olmadı :)) Şaka bir yana Mavi, La Fea’ya bu konuda kulak vermeni bende isterim; bitmiş şeylerle başlamak her zaman daha iyidir..Seni kandıracak bir şeyler arıyorum hala, yakın zamanda döneceğim 😀

  5. Aslında okuduğumda konusu ilginç gelmiyor değil, ama shoujo olduğundan iki sefer düşünmüyor da değilim. Yine de madem kısa bu yorumun üzerine bir şans vermek gerek. 🙂

  6. @ DayDreamer

    O duyguyu bende bilirim, ama sadece çizimleri için okusan bile yeter derim; hikaye yanında tatlı gibi kalıyor..Zaten kısa bir şey okumaya başlamanla bitişi görmen bir oluyor.

  7. Sözümü tutup bugün vakit bulunca mangayı ya da manhwa okumuş bulundum. Zaten daha geniş bir manga kültürüne sahip değilim, ama çizimlerinin şimdiye kadar okuduğum manga ve manhwalardan farklı olduğunu söyleyebilirim. Özellikle başlarda çizimler hoşuma gitse sonralarda bana pek tatmin edici gelmedi.
    Konusu gerçekten çok hoştu. Fakat aynı şeyi anlatım tarzı için diyemeyeceğim, hikayeye yeterince bağlanamadım. Tabii bunda hikayenin kısalığının da etkisi vardı.
    Bu kadar uzun uzun anlattım; ama kısaca çok sevmedim, ama memnun kaldım diyebilirim. Arada baharat niyetine bu türe de yer veririm. 🙂

  8. @ daydreamer

    Zaten başta insanı kandıran da çizimler oluyor; biraz da okumaya devam etmemizin nedeni yine bence onlar.Hikaye dediğin gibi güzel başlasa da, devamı biraz yavan kalıyor bu konuda.Kız çok erkeksi; oğlan da bunun peşinde ona çikolata pişirecek kadar deli divane.Güzel hikaye; bilindik aşk hikayelerine dönüşüveriyor bir anda..Bunları şimdi söylüyorum ama yine de reklamını yapmaya devam edebilirim..

    Yine de “orta şeker” bir manga olduğunu kabul ediyorum..Öyle böyle manga dostu olduk valla..

Bir Cevap Yazın

