Goran Bregoviç’den esintiler…

Goran Bregovic müziklerini her zaman çok sevmişimdir, ama arada böyle bir eser ya, takılır kalırsın tek bir şarkıya, kendi bünyeni kusturana kadar devam eder bu süreç; işte şu an aynen o durumdayım.Geçen akşam denk geldim bu şarkıya; ama bir Bregoviç dinliyorsak sözden öte müziğe çoktan saygı duruşlarına geçtiğimizi de kabul etmemiz gerekiyor.Adam içimi kıpır kıpır ediyor resmen; dinlerken yerimde duramıyorum, sanki çok ama çok tanıdık bir şeyler var havada, kendimi acayip hareketler içinde hayal kurarken yakalıyorum..Müzik vardır , “müzik” vardır; kimisi gelir kulakta şöyle bir esinti yapar; kimisi gelir zihinde iz bırakır.Ve bu adamın müzikleri işlediği hücrelerden kolay kolay çıkmıyor.

Bir ara Sezen Aksu’dan “Düğün ve Cenazenin” müziklerini dinlemiştik, işte o zamanlarda “bu nasıl bir işleyiştir Yarabbim” diyerek bakındığımızda karşılaşmıştım bu adamla; yoksa nerden bileyim dünya müziklerini her gün keşfe çıkamıyorsun.O müziklerle başlayan bir saygı dinledikçe katlandı, şu an uç noktalarda geziniyor.Seviyorum işte, beni alıp başka diyarlara bedava yolculuğa çıkarıyor ve müzik bittiğinde oturduğum yerde büyük bir mutluluk içinde buluyorum kendimi.Özellikle bugünlerde sabah akşam; işe giderken gelirken; yatağımı toplarken bulaşık yıkarken; kulağımda her daim bu adamın müzikleri.

Kendisini merak edenler benim gibi buradan gerekli bilgiyi edinebilirler.Ve de albümlerini dinleyip indirmek isteyenlerde bu güzel siteden yararlanabilirler.

6 thoughts on “Goran Bregoviç’den esintiler…

  1. Aylar öncesinde keşf ettim blogunu o günden sonrada her gün ziyaret 🙂
    Ellerine sağlık, hele verdiğin linkler nimet 🙂

  2. @ rumejs

    Ne demek, her zaman.Şu dünya ezgileri sitesini bende bugün keşfettim, gezinip duruyorum sabahtan beri; ama işte insan ne indirmesi gerektiğini bilmeyince benim gibi şaşkın olabiliyor..Bende şimdi senin sitene bakıyorum, çok hoş görünüyor, bende senin yakından takipçinim bundan sonra 🙂

  3. Aaaa çok memnun olurum 🙂 Hatta rızan varsa seni benim blogumun kenarındaki “birlikte” kısmına eklemek isterim blogumdan gelen geçen de görsün sitenden 🙂

  4. @ birha

    Ne demek arkadaşım, sorman bile gereksiz, çok mutlu olurum ben.Seni çoktan ekledim bile, arada sırada uğruyorum sana, çok güzel konuların var..”Birlikte” kısmında takılmak çok güzel olacaktır 🙂

  5. Şarkılarında acı ve sevinci öyle iyi harmanlarki,güler misin ağlarmısın dinlerken…
    ederlezi tektir,bir tanedir.
    Beirut da Goran Bregoviç’in yolundan gidiyor ama onun kadar başarılı olacağını sanmıyorum.şarkılarından forks and knives,postcards from italy falan baya güzel ama

  6. @ ayşelon

    Ederlezi dedin beni kalbimden vurdum.Sabah akşam hala ve hala dinlediğim tek şarkı budur; bayılıyorum o sese, o namelere, o müziğin beni alıp yemyeşil yerlere götürmesine.Beirut’u hiç dinlemedim, dur çok merak ettim hemen bakayım şimdi..Kim bilir, ona da vuruluruz belki..

Bir Cevap Yazın

