Silent Wedding – Nunta Muta…

Dün kendimi kaybedip üst üste filmler tükettim..Toplamda iki tane izledim aslında ama olsun bu bile fazla bana.İkisinin konusu da evlilik üstüne oldu valla, bir ara bende şaşırdım “ne oluyor” diye.Ama birbirlerinden keskin çizgilerle ayrılıyorlar, orası bir gerçek.Bu film var ya; uzun zaman önce posterini görüp izlesem mi izlemesem mi diyerek beni çelişkiye düşüren, ama o zamanlarda atladığım ve şimdi bu kararımdan dolayı pişmanlık duyduğum filmlerden.Zaten en sevdiklerimi başta şöyle bir itip kakma olayına giriyorum galiba, sonra pişman oluyorum ama olsun; sonu güzel oluyor..

Film, Stalin zamanlarında bir Roman köyünde yaşanılanları anlatıyor.Filmin başında doğa üstü olayları araştırmak için yola çıkan bir televizyon ekibi bu köyde yetişmiş yaşlı bir amcamızı da yanlarına alarak köye doğru yola çıkıyorlar.Daha ilk sahnelerde bu insanların hayata nasıl baktıkları muhabbetlerinden ortaya çıkıyor zaten; acı çekilse bile buna gülerek katlanıyorlar..Her şeyden, her dram ve olaydan gülünecek bir yön bularak belki de bu şekilde üstesinden geliyorlar.Kısaca daha ilk konuşmalarda ironik bir şeyler izleyeceğinizin farkına varıyorsunuz.Televizyon ekibi, köye ulaştıklarında yıkılmış bir köy ve terk edilmiş kocaman bir fabrika buluyorlar, etraf ise sessizce gezinen yaşlı kadınlarla dolu..

Adama ne olduğunu sorduklarında, bizim hikaye başlamış oluyor.Komünist rejimin hüküm sürdüğü yıllarda Rusya’nın boyunduruğu altında bir Roman köyünde gündelik yaşamla tanışıyoruz önce..İlk önce şaşkınlık içinde baktım hepsine ama bir süre sonra onların arasında yaşıyormuş gibi hissettim.O kadar eğlenceli bir yaklaşımları var ki, gülmekten bir hal oldum çoğu yerde..Kendi halinde yaşayan, eğlencelerini olmadık şeylerden çıkaran bir avuç insan işte; ne var ki mutlu olsalar dedirtecek kadar etkilediler beni.Tabi bu etkileşimde filmin gidişatı da önemli bir yere sahip.Filmin adına bir açıklama getirmek gerek; köyün ahalilerinden kızımız ve oğlumuz gizli gizli buluşmaları kızın babası tarafından artık göz ardı edilmeyince, bir de adam köy barında – bar demeye de bin şahit lazım- çocuğun babasına dalınca bizimkilere evlilik yolu görünüyor..

Ama bu karar o kadar da zoraki olmuyor, zira gidişatın bu şekilde olacağını sanki herkes biliyormuş gibi anında barışıp “kaynım” diyerek birbirlerine sarılıyorlar.Kavga dediğin de bu kadardır zaten o köyde..Gün kararlaştırılıp düğün hazırlıklarına başlanıyor ama ne hazırlık..O kadar yemeği ben bir arada hiç görmedim..Tam kiliseden dönülüyor, kutlamalara başlanacak, bir Rus subayı çıkıyor karşılarına ve “Bugün önderimiz Stalin ölmüştür, ülkede 7 gün boyunca yas tutulacaktır ve herhangi bir kutlama yapmak vatan hainliğiyle eş tutulacaktır..” diyerek bizimkilerin hevesini kursağında bırakıyor..Tabi bu durum o kadar hazırlığın boşa gitmesini engelleyecek kadar bir önem teşkil etmiyor bizimkiler için..

Akşam hava kararınca, bizim köy ahalisi gizlice düğünün yapıldığı eve geliyor; bardaklar ses çıkarmasın diye bezlerle çevreleri sarılıyor hatta çocuklar ses çıkarmasın diye ağızları bağlanıyor.bir masa etrafında konuşmadan bir düğün yapılmaya çalışıyor.Ama o sahneleri gerçekten anlatamam, görmeniz ve de benim gibi doya doya gülmeniz lazım.Bu film öyle bir şey ki, insan gülerken arkadaki dramı fazlasıyla da hissedebiliyor; sanki kötü bir şeyler olacak düşüncesi ne kadar gülersen gül seni bir türlü terk etmiyor..Trajikomik dedikleri bu olsa gerek; dram içinde baş etmek için hayata gülebilmek; bu film işte buna en güzel örnek olsa gerek..

Bir de müziği var ki hala kulaklarımdadır, insanda hem umut hem de acı hissettirebilir mi, aynı anda yapabiliyor işte bunu.Keşke kardeşimle izleseydim diyorum şimdi, o zaman sanki daha fazla zevk alırdım bu filmden..Gerçi beni okuyor mu bilmem –her yazdığıma bakmıyormuş hanım- ama okuyorsa özellikle ona diyorum, buradan izleyebilirsin..(Topla bütün ev arkadaşlarını izle işte, bağırtma beni ablası )Herkese tavsiye edilir, harika bir film..

Bir Yanıt Bırakın

