Aşkım ~ Cheri …

Akşamüzeri izlemeye başladım; ve bir çırpıda bitiveren filmlerden biri daha çıktı karşıma.Aslında 90 dakika, sıkıcı bir şey olsa bana 5 saat gibi gelirdi ve büyük ihtimalle kapatıp başka bir şeyle ilgilenirdim.Ve açıkçası bu filmi izlemeye başlarken pek de öyle bitireceğim düşüncesi içinde değildim, en fazla 10 dakika içinde sıkılırım diye düşünüyordum ama görüldüğü üzere an itibariyle kendisine övgü dolu cümleler kurmaya başlıyorum..Film hakkında izlemeden önce hiçbir bilgim yoktu; hatta posterini bile görmemiştim..Kendi cahilliğime şaşıyorum ama böylesi daha iyi oldu bence; ne gördüysem, ne duyduysam hepsi sürpriz oldu..

1900’lü yılların başında Fransa’da fahişlerin altın çağı olarak bilinen zamanlardayız..Bu kadınlar dönemim zenginlerini, gücü elinde bulunduranlarını kendi parmaklarında oynatıp kimsenin göremeyeceği kadar servet sahibi oluyorlar ve sonrasında garantilenmiş emekliliklerinin tadını çıkartıyorlar.İşte böyle bir devirde eski ve ünlü bir fahişenin şimdiki zengin ve çapkın oğlu esas karakterimizi canlandırıyor.Kendisi istediği her şeye ve de herkese sahipken boşluk içinde olduğunu hissedip davranışlarıyla annesini biraz endişe içine sokuyor.Annesinin gençlik yıllarından tanıdığı “meslektaşı” arada bizimkileri ziyarete geliyor..İşte bu anlardan birinde annesi bizimkinden üstü kapalı oğlu konusunda yardım istiyor..

Bizimkiler arasında baya bir yaş farkı var bu arada; zira esas kızımız çocuğun vaftiz annesi oluyor.Başta kadın, buna geçici bir şeymiş gibi baksa da, hatta birkaç haftada başımdan savarım diye düşünse de tam 6 sene devam ediyor ilişkileri; ta ki çocuğun annesi “onu genç bir kızla evlendiriyorum..” diyene kadar.Yıllarca fahişelik yapmış ama hiçbir gönül bağı içine girmemiş kızımız, çocuk onu terk edip evlenince biraz çöküyor haliyle..Ama film, bir pişmanlık veya geri dönüş hikayesini alalen göstermiyor bize.Daha çok dönemim güzelliklerini sunuyor, sonra kadının güzelliğini ve o ortadan kaybolunca çocuğun yıkılışını.Farklı bir aşk hikayesi; zaten farklılıkları daha ilk sahnelerde gösteriyor kendini..

Neden bir araya gelmiyorlar diye baya bir düşündürdüler beni, ama ne bileyim sanırım böyle filmleri izlerken pek de şahsi beklenti içine girmemek gerekiyor, sonra insan bir hayal kırıklığı içinde bulabiliyor kendini.Filmde üzüldüğüm çok şey oldu; hani bunlardan birine kızarsın ya “neden hata yapıyorsun..” diyerek.Bu filmde bunu yapamıyorsun; ikisine de bir kusur bulamıyorsun..Ama genel çerçeve içinde bakınca beğenmedim diyemiyorum hatta aksine çok hoşuma gitti.Bu kadının güzelliği, çocuğun karizmatik duruşu derken görsel malzeme yetiyor insana..Vakit geçirmek adına izlenen bir filmdi ama beni şaşırtarak kendini bir hayli sevdirdi..

Boş vakti olan; o dönemin elbiselerini, mekanlarını, atmosferini güzel bir hikayede görmek isteyenlere duyurulur, buradan izleyebilirsiniz..

4 thoughts on “Aşkım ~ Cheri …

  1. baya farklıymış gerçekten hiç böyle konu okumadım.nedense resimlere bakınca yok bu izlenmez ama bir anlatıyosunn.neyse çok meraklı bir insan olarak izlemeliyim diyorum.
    ama ne zaman acaba?off of

  2. hakkaten bu kadın yaşlanmayacak yine dinç yine güzel ve her daim parlamakta eminim filmde yine muhteşemdir sırf onun performansı için bile izlenmeyi hak eder ….

  3. @ külkedisi

    Bende hakkında hiç bir şey bilmeden izlemeye başladığım için bana da süpriz oldu.Hani planlasam izleyeeğim diye, kesinlikle fırsat bulup izleyemezdim herhalde..

  4. @ tarih

    Aynen öyle valla; filmde kendisine hayran kalmamak elde değil. Filmde Fred olacak sevgilsiine de çok kızdım zaten; yaşa bakıp aldandı, salak..Anamm sopiler veriyorum galiba; neyse sen bunları okumamış ol..

Bir Cevap Yazın

