Spielzeugland ~ Oyuncaklar Ülkesi

Hazır kısa filmlerden bahsettik yine onlardan biriyle devam edelim..Bütün dünya izlemiş, hatta ödül üstüne ödül almış bu filmden benim daha yeni haberim oluyor, zaten böyle şeyleri kardeşim söylemediği takdirde pek bilgim olmuyor.Dün gece kısa filmleri dolanırken denk geldim ve bitirdikten sonra – aha da buraya yazıyorum- içim acıdı.Zaten konuya bir bakarsak; 1940’larda Nazi’lerin Yahudileri toplayıp, toplama kamplarına göndermelerini çocukların gözünden anlatıyor.Masumiyete, insan olmaktan utanılacak bir davranış nasıl anlatılır ki, bu insanların gerçekte nereye, ne amaçla gönderildiği nasıl izah edilir..

Aynı apartmanda birlikte büyüyen biri Yahudi, diğeri Alman iki küçük çocuk, birbirlerine hiç ayrılmayacaklarına dair yeminler ederler.Ancak bir gün Yahudi olanın ailesiyle bir “yolculuğa” çıkması gerekir.Alman çocuk annesine “nereye gidiyorlar?” diye sorunca, annesi “oyuncuklar ülkesine..” diyerek cevap verir..Daha filmin başında acı bir ironi kendini gösteriyor zaten.Alman çocuk; ne pahasına olursa olsun arkadaşıyla birlikte oyuncaklar ülkesine gitmeyi kafasına koyar; “hem zaten neden o gidemiyormuş ki, onun da oyuncakları görmeye, onlarla oymaya hakkı var..” Ama annesi şiddetle gitmesine karşı çıkıca; bizim ufaklık küçük bavulunu toplayıp kaçıyor evden..

Ne pahasına olursa olsun oyuncaklar ülkesine giden trene binecek, koymuş kafasına..Sonrası annesinin gözü yaşlı bir şekilde sokaklara düşmesi; Nazi askerlerinden yardım istemesi ve Alman olduğunu kanıtlayan kimliğini gösterene kadar uğradığı muamelelerle ilerleyip gidiyor..Daha en can alıcı yere ulaşmadık bile, zaten o kısmı hayatta anlatmam.Şimdiye kadar benim gibi izlememiş olan varsa şimdi mutlaka izlesin derim..İnsanoğlunun kör ve bencil gözlerini yine bir Nazi subayının ağzından o daha ne söylediğinin farkında olmadan duymak, asıl ironi burada yatıyor galiba..Ödül almış demiştim başta; sonuna kadar hak etmiş gerçekten.Bitirdikten sonra insanın içi burkuluyor, öyle kalıyor ekranın başında..Buradan izleyebilirsiniz..

8 comments

  1. bloguna her girdiğimde biraz daha zenginlestiğimi hissediyorum (kore hastalıgım, supernatural manyagı olmam gb meseleler konusunda tereddutlerım var gercı)…cok güzel bir paylasımdı, bende sayende yeni izleidim…tesekkürler

  2. @ ezgi

    Ne demek, bende başka bir blogda görmüştüm; anında izleyiverdim..Supernatural manyaklığı konusunda hiç tereddütün olmasın; zira sonuna kadar hak eden bir dizi..Yeni bölüm gelse diye bakıyorum ama Şubat diyorlardı en son, uzamasa bari..Övgülerin için ayrı teşekkür ederim; böyle yorumlar olmasa ben çoktan blog işini bırakmıştım..

  3. çok guzel bır blogun var sıkı takıpcısıyım dıyebılırım .hergun acaba bugun ne yazdı dıye kontrol edıp okumaya calısıyorum .fıkırlerın guzel anlatım ıfaden de cok hosuma gıdıyor dıyebılırım .bu kısa fılmı daha önce izlemiştim gercekten etkıleyıcı .blogunda ustune bıseyler yazdıgını gorunce tekrar izledım .hala ilk izledıgımdekı etkıyı bırakıyo ınsanın tuylerını dıken dıken edıyo

  4. @ elif

    Çok teşekkür ederim Elif, bak sen şimdi böyle dedin diye milyon tane güncelleme yapasım geldi, yalan değil 🙂 Hatta az sonra -eğer annem beni pazara sürüklemezse- bir tane göndereceğim..-Gaza gelmiş blog yazarı durumundayım şu an –

    Kısa film; iyi ki kısa olmuş..Ben artık Nazi ve soykırım temalı filmlerden özellikle uzak duruyorum; burda da olduğu gibi sonradan çok kötü oluyorum..Aynen senin de dediğin gibi “tüylerim diken diken” oluyor..

  5. yine süper bir paylaşımda bulunmuşsun .çok beğendim ödülü hak etmiş ve iyi ki paylaştın .güncellemelerden vazgeçme çünkü sıkı takipçinim 🙂

  6. @ winpohu

    O Nazi subayı yahudi çocuğa bakıp “ne güzel bir çocuk böyle, tıpkı annesine benziyor” diye söylediğinde içim bir hoş oldu gerçekten..Ne kadar ironik aslında; bu ödül almayacakta milyon tane dandik yapım mı ödül alacak..Gerçi arada çıkıyor öyleleri ama olsun..

  7. benim de ailesi çocuğun arkasından bakarken içim acıdı .çocuğun iyiliği için yaptılar ama ne kadar zor bir şey.çocuklarını bırakıp gitmek …gerçekten çok ironik katılıyorum sana .dün arkadaşlarıma gösterdim çok beğendiler nerden buluyosun bunları dediler araklıyorum dedim hahaha:) kulağını çınlattım …….

  8. @ winpohu

    Heheh, doğru demişsin çünkü bende araklıyorum.Ben birde şey düşünmüştüm; ailesi çocuğun gidişini izlerken üzüldü ama bir yerde rahatladılar bence, sonuçta çocukları kurtulmuş oldu.Ben anne olsaydım buna sevindirdim, Alman anne çok güzel bir şey yaptı orada..Ayy düşündükçe icim acıyor yaa..

Bir Cevap Yazın

