Signs ~ Kısa film olunca…

Az önce çok güzel bir kısa film izledim.Bir ara çok meraklıydım kısa filmlere, iyi kötü ne bulursam beğenerek izlerdim..Bu akşam gezinirken birden karşıma çıkıverdi, bende neden bilmem bir heves izlemeye koyuldum.Zaten toplamda 12 dakikalık bir film; içinde karşılıklı bir konuşma sahnesi de görmüyoruz ama şunu söyleyeyim iletişimin kralı bu filmde kendini baş köşeye oturtmuş..Yalnız bir adam; her gün aynı saatte kalkıp sevmediği işine gidip, yine aynı umutsuzlukla evine dönerken, bir gün çalıştığı binanın tam karşısında ki binada bir kız fark ediyor..Sözde fark ettirmeden bakışmalar, bir cesaret yerini kağıtlara yazarak konuşmaya döker..

Valla özlemişim böyle kısa filmler izlemeyi, kendimi zor tutuyorum –gerçi neden tutuyorsun; “yaaa ama çok tatlıydı yaa”..Azcık daha uzun olsaydı veya ne bileyim bunun uzun metrajlı filmi olsaydı; zira fikir on numara..Mutlaka bir göz atın..Bu arada az önce öğrendim; bu kısa film Schweppes’in kısa film festivali dahilinde çekilmiş.Resmi sitesine bir bakış atınca da bununla birlikte 5 kısa film daha bizi bekliyor.şimdi diğerlerini de izleyeceğim..Site de çok güzel olmuş, buradan ulaşabilirsiniz, beğenmemek elde değil..

19 thoughts on “Signs ~ Kısa film olunca…

  1. @ kişisel depresyon anları

    Valla sana da yetişilmiyor, her şeyi de izlemişsin; bir şöyle olamadım 🙂

  2. bunu da sevdim .ilginç bir film olmuş ve kısa olduğu için hemencecik izledim 🙂 aşk her yerde buluyor kendini ….

  3. @ winpohu

    Ben izlerken çocuk adına pek de umutlu değildim aslında, ne bileyim kızın sevgilisi falan çıkar bu da arkalarından hüzünlü hüzünlü bakar diyordum.ama çok güzel bitti; kızın bir üst kata taşındığını görünce bende en az çocuk kadar sevindim..Velhasıl güzeldi..

  4. ofori sağolasın sayende güzel bi şey daha izledim.senin tavsiyene uymakla kötü bi şey izlemedim zaten henüz.
    ben de hüzünlü hatta karanlık bi şeyler bekledim korktum resmen çocuk adına “oğlum git binaya sorsana kız nereye gitmiş” diye akıl da verdim almadı… 🙂 neyseki güzel bitti… (ya da başladı demek daha doğru olur…)
    ben bi şey sorucam yalnız; çocuk dilsiz miydi? son sahneden öyle olduğu hissine kapıldım.film boyunca bi kere bile konuşmadığını da hatırlayınca…bi de çocuğu türk sandım, tipi benziyodu, üstüne kızın itirafına karşılık kağıda yazı yazacakken “bi dakka” dedi sanki bakıyorum tekrar gene öyle geliyo ama imkansız, adı nick. yabancıymış yani…

  5. ben izlerken umutluydum hatta kız bunun şirkete geçecek falan sandım 🙂 ne kadar masumca .neden o kadar zaman telefon numarası almadılar diyede kendimi yedim bitirdim … neyse sonu güzel bitti.

  6. @ zehra

    Valla çocuk konuşamıyor muydu bende bilmiyorum ama genel olarak filmin atmosferine uysun diye de böyle yapmış olabilirler.sonuçta yazarak iletişim kurmalarını bir şeye bağlamaları lazımdı.Bende filmin başında Türk sandım ama sonra baktım bunlar takır takır ingilizce konuşup yazıyorlar, anında sildim bu düşüncemi..Güzeldi valla, bulmak lazım böyle kısa filmler, insanın gününü aydınlatıyorlar..

  7. @ winpohu

    İzlerken benim de aklımdan bunlar geçti, ama işte film yaa, çocuk sürünecek biraz..En beğendiğim yerlerden birisi de, çocuğun sevinç içinde işe koşarak gitmesiydi; hatta nasıl merdivenleri tırmandı..Kızın masasına kurulan o çocuğu görünce onunla birlikte “höhh” olduk valla.Ayy güzeldi yaa..

  8. İşaretler bir kısa film olamayacak kadar reklamcı kapitalist bünyenin ürettiği yeni çılgınlık. Tüketim için tüketim adına. İçeriğine gelirsek oldukça sıradan bir batı yaşamı felsefi olarak yalnızlık. Enteresan bir hikaye diyemeyeceğim. Ama oldukça modern. Kısa film sevenlerin bakması gereken. İlla ki kısa film isteyenler İşaretler kısa filinden daha orijinalini bilirler. Bakmak isterseniz çok esaslı ve enteresan bir kısa film adı vereyim ki mutlaka bakılması gerektir:

    ANNA
    yönetmen:Alejandro González Iñárritu

    bulunmaduysa bu link işinize yarayabilir.
    http://rapidshare.com/files/270109146/alejandro_gonzalez_inarritu_-Anna.avi.html

  9. @ araskus

    Öneri için çok teşekkür ederim, hemen indirip izliyorum..Sen övgüyle bahsediyorsan mutlaka güzel bir şey olmalı.

  10. @ araskus

    Link çalışmıyor arkadaşım, aradım şu linki buldum;

  11. @ofori

    peki nasıl buldun? Kusura bakma link için ben 3 ay önce indirdiğimde çalışıyordu. Bulduğunada sevindim.

  12. araksus, aynı linki aylar önce ekşi sözlük yardımıyla ben de bulmuştum bu kısa film de meksika sınırı’nın bir program konusuydu ordan haberim olmuştu
    meksika sınırının üçlüsü ve haşmet babaoğlu birer şiir yazmışalr “anna” adında.
    filmden hiç bi şey anlayamadım yalnız, ve sonradan öğrendiğim onlar da anlamamış altyazı falan yok nerden bulabiliriz? ya da sen ne anladıysan açıklayabilir misin?

    çünkü bakıyorum herkes kızın filmden etkilenmesinden etkilenmiş sadece.
    fransızca bi film var kız izlerken elinde sigara elleri titriyo sanki,sevgilisi kulağına eğilip ocean’lı bişeyler (“she just over the ocean”? ) fısıldıyo ama ingilizcem bunları anlamaya yeterli değil.

  13. @ zehra

    Seninle aynı sıkıntılar içerisindeyiz, bende anlayabilmiş değilim.O kadar seveni varsa, birileri çevirse ne iyi olur; hep birlikte böyle güzel şeyleri izleme imkanı bulmuş oluruz..

  14. Post-it Love adında bir kısa film daha gördüm; hangisi önce bilemeyeceğim fakat çok benziyorlar.Ancak bunda sanata vurgu var gibi geldi bana.post-itlerle yapılabilecekler göz önüne serilmiş.Abartılmış tabi, olsun.Bu da linki:
    http://www.vidivodo.com/309090/post-it-love

  15. @hasret

    Valla hiç bilmiyorum, ama varsa ödülü hiç şaşırmam..

Bir Cevap Yazın

