I’m a Cyborg But Thats Ok ~ Dert etmene değmez…

Şu net aleminde Kore filmi sevip de bunu izlemeyen bir tek ben kalmışımdır sanırım; ilk kore filmleri izlemeye başladığım zamandan beri –yaklaşık 2 yıl olmuştur- hep “izleyeceğim..” deyip durduğum ama bunun için herhangi bir aksiyon içine girmekten kaçındığım bir filmdi.Hayır neden bekliyorum, önümde izlemek imkanı varken neden bu kadar zaman geçmesi gerekiyordu anlamıyorum, ama nasip diyorum artık; izlemek ancak bugüne nasipmiş..Tembelliğim konusuna değinmediğim benim bile dikkatimden kaçmadı, bilinç altım yazarken bile nasıl koruyor beni görüyorsunuz değil mi..Bu kadar laklak yeter; gelelim filmimize..

İlk olarak oyuncuları ne kadar çok sevdiğimi bir kere daha belirtmek istiyorum.Hani o ikisi farklı bir senaryoda, farklı bir filmin içinde olsalar kör gözle bile yine severdim o filmi.Evet o kadar taraflı seyretmeye başladım; zira bu filme gelene kadar izlediklerim arasında baş rol oyuncularımız beni hiçbir zaman hayal kırıklığına uğratmadı.Ama burada, azizim tamamen farklı bir kişiliğe bürünmüşler..Rain’in tatlı sevimli, kızgın ve korkutucu hallerini biliyordum ama böyle “deli” hallerini hiç görmemiştim..Önünde saygıyla eğilecek bir oyuncu olduğunu bir kere daha kanıtlamış oldu.Kızımız ise; ona çoktan kafamdan en büyük ödülleri takdim ettim bile..

Esas kızımız; ailesinden gelen genetik özellikten olsa gerek hafiften şizofrenik düşünceler içinde.Kendisini bir robot sanması ve tedavi için bir akıl hastanesinde bulunması bütün filmin iskeletini oluşturmuş.Büyükannesi de kendisini fare sandığı için zamanında akıl hastanesine kapatılmış, bu kızımızda büyük annesini kurtarmak ve onun intikamını almak için beyaz önlüklüleri robot güçleriyle öldürmeyi kafasına koymuş..İnsan yemeklerinin kendisini zehirleyeceğini düşündüğü için yemek yemiyor ve gerekli enerjiyi kendini “şarj” ederek sağlayacağını düşünüyor.Bileğini kesip elektrik telleri ile şarj olayına girince sonunda hastanelik oluyor..Burada onunla birlikte yeni karakterleri de tanıyoruz.Her birinin kendine göre farklı bir inandığı olan “deli” denilen insanlar ve sevgili Rain’in oynadığı o karakter..

Çocuk, kendisini hırsız olarak görüyor, ki aslen de öyle..Onu bu hastaneye getiren şeylerden biri annesinin çocuk yaşta onu terk etmesi, diğeri de kimsenin onu görmediğini düşündüğü için hırsızlık yapması.Ama o bildiğimiz sıradan hırsızlardan değil; o insanların yeteneklerini, ve hatta kişiliklerini çalabilme özelliğine sahip..Onun için imkansız yok ve bu özelliğini hastanede ki diğer insanları takip edip, onların sevdiği özelliklerini çalarak kullanıyor.Bir gün, bu huzurlu yaşamında karşısına bizim kız çıkınca, onu mutlu etmek için elinden gelen her şeyi yapabileceğini gösteriyor herkese.Başta kıza pek ilgi göstermese de, bizim kız ondan “merhametini” çalmasını isteyince bu ikilin yolları kesişmiş oluyor.Sonrası aktif bir şekilde heyecanla ilerlemese de; “onların hikayesi” oluveriyor bir şekilde..

Bütün film, gülsek mi ağlasak mı havasında geçiyor aslında; ve benim için daha çok gülmek havasında ilerledi.Bu düzgün bir film değil, veya düzgün diye kabul edebileceğimiz ilişkilerle ilerlemiyor.Bu ikili, kendi kafalarında yaşamlarında;sadece birbirlerine müdahale etme hakkı veriyorlar.Bizim çocuk; sırf kız yemek yesin diye kızın sırtında olmayan robot girişini bulup içine yiyecekleri anında enerjiye çevirebilen bir alet bile yerleştirebiliyor..Kendi inandıklarının yanlışlığını görmeden; kızın hastalığını “fark edip” onu yine kendi bildiği şekilde iyileştirmeye çalışıyor..Ve bu arada –kendimi tutuyorum vıcıklaşmamak adına- nasıl tatlılar anlatamam..

Hele o Rain yok mu, o nasıl bir saç şeklidir öyle, filmi durdurup onun o sempatik hallerini izledim uzun uzun yalan yok..Bu yazıyı bir kız yazınca böyle oluyor işte; şimdi biraz ciddi olup, filmin özelliklerinden bahsetmem gerek ama yapamıyorum, onları düşündükçe içimde yumuşak bir yerlere dokunuyorlar sanki, yeterince ciddi olamıyorum, ne yapayım..Velhasıl, ben çok ama çok sevdim; filmin her şeyine vuruldum; süperdi..İzlemek isteyenler buradan yararlanabilir..

23 thoughts on “I’m a Cyborg But Thats Ok ~ Dert etmene değmez…

  1. bir rain fanı olarak güzel bir film .rain yine oyunculuğunu konuşturmuş .izlemesi keyifli o tuhaf halleri mutlaka görünmeli 🙂

  2. @ winpohu

    Ama adamlarda cidden iyi oyunculuk yeteneği varmış; izlerken bir an bile bu çocuk sağlıklı diye geçirmedim aklımdam..Nasıl da koştu kızın peşinden; o sırtında kapağı bulduğu sahne süperdi, önce bıçak gösterdi sonra kalemle çizdi..Bayıldım resmen; bir de milletin yeteneklerini çalıp durması yok mu..

    Ama en çok o şarkısı beni benden aldı, o ne güzel ses öyle..O şarkıyı bulsak ne iyi olurdu..

  3. harbiden o şarkıyı bende çok isterim bir araştırıyım bari 🙂 ‘ çoraplarımız ıslandı ,ıslak olan sadece çoraplarımız değil ‘ böle bi şeydi galiba uzun zaman oldu izleyeli tam hatırlayamadım 😦
    kız için o kadar çok uğraşıyo,endişeleniyo ki adama deli diyemem inandırıcı bir performans olmuş ..keşke benimde kötü huylarımı çalsa 🙂

  4. @ winpohu

    Helal olsun arkadaşım 2 dakkada buldun valla, ben aramaya kalksam bulamazdım, kardeşimden yardım isterdim o da beni bir güzel aşağılardı artık 🙂 Şimdi açtım dinliyorum, tekrardan çok saol; çok ama çok güzel..

    Ve evet, o çorap muhabbeti çok komikti; ondan sonra nasıl bakıştıklarını hatırlıyor musun.Zaten sonlara doğru tam bir çift oldu bunlar; çöp atma yüzünden kavga etmeye bile başlamışlardı..Büyükannenin varoluş amacını kağıda yazdıkları sahneyi hatırlıyor musun, çok komiklerdi ya..Tam anlamıyla “alem” bir film..

    Bu çocuğun nasıl güzel sesi var, kulaklarım şenlendi şimdi..

  5. 3 kez ben, 2 kez Mrv yüklemişti her seferinde silinmişti 🙂 İnat ettim tekrar yükleyecem diye
    MeSlyQuaiS bu güzel filmin yüklemesini bana bırak dediğinden ötürü ona bıraktım. Umarım ŞİKAYET EDİLİP SİLİNMEZ.

  6. ne demek canım ne zaman istersen aslında bende pek başarılı değilim bu konularda kardeşimde aynı şekilde beni küçümser ee nede olsa biz onlar gibi bilgisayarla büyümedik .şans eseri aradım an buldum senin şansına :)o sahnelerde çok güzeldi ama en güzeli heralde kızın sırtına cip yerleştirdiği idi ..rainin sesi ayrı güzel ..her rolü aynuyor full house da sempatik bir çocuk gibiydi a love to kill de bambaşka burda tama ben oldum artık havalarında ..rain rain rain

  7. @ 3m1r

    Zaten neden şikayet edilip siliniyor bende anlamış değilim..İnanmazsın filmi aradım nette, senden başka türkçe alt yazı online veren site bulamadım..Böyle güzel bir filmi bulup izlemek istesek valla sen olmazsan açıkta kalacaktık..Yazık valla şikayet edenlere; göz göre göre ellerindekilerin değerini bilmiyorlar..Tekrar yüklendiği için ve de yılmadığın için çok saol arkadaşım..

  8. @ winpohu

    Desene ikimizde aynı kaderi paylaşıyoruz; geçen bloga bir video koyayım dedim yok olmadı; uğraş uğraş elde var sıfır.Zaten bu bloglarda hazır aşblon olmasa; yazıyı atıp gönderme işi falan olmasa hayatta bulaşamazdım böyle bir şeye..Hatta sana bir itiraf, cep telefonu ile kısa bir mesaj atacak olsam, yazana kadar yarım saatim gidiyor; o konularda çok özürlüyüm..Neyse işte böyle destek ala ala ilerliyoruz 🙂

  9. aaa!bu rain varya bu adamın her oynadığı şey güzel oluyor.hem şarkıcı hem dansçı hem oyunvu hem model varda var… bitmiyor…sürüsüne bereket.bu filmi bin kere gördüm bir türlü izlemedim tam karar verdim izleyeceğim ama bende nerde şans?

  10. @ kişisel depresyon anları

    Hahaha, onun hakkını inkar etmiyorum; ama işte göz ve de gönül bir bayan olarak Rain derken, senin su-jeong demen gayet mantıklı oluyor burada..Kız çok güzel oynamıştı bu arada, robot olarak nasıl öldürdü milleti..

  11. İyi de sonun da ne oldu? Anlamadım ben neden piknik yapar gibi hazırlandılar yağmurun altında. Bu arada Rain Rain Rain Rain 🙂

  12. @ la fea

    Sonunu açık uçlu bırakmışlar, artık izleyenin hayal gücü gerisini halleder diye düşünmüş olmalılar.Yine de ben bu haliyle bile çok beğendim ..

  13. Ama ne oldu yani? Ben onuda anlamadım hahaha biraz bölündü izlerken yemek falan hazırladım. Durdurdum TRT de diziyi izledim ama ondan önceydi hepsi. Mercimek fırın olayına mı girdiler? 🙂

    Bu arada Happi Mari ile ilgili -sende var mı bilmem- sana link verecem ama buraya ekleyemiyorum.

  14. @ la fea

    Bencede mercimek fırın olayı olabilir, insafsızlar hiçte yakın plan yapmazlar ki; aksine kamera gittikçe uzaklaştı sanki..Ne linki bu arada, gerçi ben daha diğerlerini okumadım ama, belki hevesim tekrar yerine gelir..

  15. ofori er ya da geç bu filmi izleyeceğini biliyodum çünkü bilirim senden kaçmaz…
    bi de tembellikten bahsetmişsin harcadın hepimizi sen film izlemede tembelsen ben nooluyorum? 3 ayda bi diziyi anca bitirir filmleri bile bölük pörçük izlerken..hele kitap hiç okuyamazken? arada güzel bi film görüyorum ya da izliyorum araştırınca bi de bakıyorum ofori çoktan izleyip yazmış hakkında…zevklerimizin uyuşması da bi faktör tabi ama tembel diyemezsin kendine lütfen rencide oluyorum komplekse giriyorum resmen 🙂

    filme gelirsek ben bu yönetmenin tarzını sevemedim bi türlü ama bu film güzeldi hoştu…
    kızının izleyebileceği bi filmi olsun diye yapmış zaten.
    rain’in masumiyeti hınzırlığı bu filmde de var evet çok sevimliydi gene ama ben kız halimle kişisel depresyon anları’nın fikrine katılıyorum im su jeong döktürüyodu.ben onun bazı sahnelerini (mesela dişleri kaybettiğinde koridorlarda makinelere “dişler olmadan beni duyamıyorsunuz değil mi?” diyerek ağlamaklı-endişeli dolaşmasını, rain’e ters ters bakıp dişleri koyarken bileğine yapışmasını ve tabi küfrü basarak attığı meydan dayağını) geri çekip tekrar izledim.bence de bu filmin asıl sevimlisi im su jeong.

    lafea haklı mercimek fırın olayıydı filmin sonu hatta sanki uzaktan çıplaklık gördüm ben…
    “ıslak olan sadece çoraplarımız değil” yani “kıyafetlerimizi de çıkaralım”…

  16. Arkadaşım ben sana bir şeyi yap deyince mi hevesin kaçıyor? Dikkat ettim de ne önersem, ne söylesem itina ile kaçıyorsun tavsiyeme uymaktan ki bunu cümle aleme ve bana tavsiye eden sensin. Çok heyecanlı ilerliyor. Linkler ileriki bölümlere fragman niteliğinde Manganın.

  17. @ zehra

    Okuldayken vakti bulamıyordum ama şimdi çalışınca iyi kötü kendime ait vaktim oluyor; ve inan çoğunu boş boş gezinerek harcıyorum; gerçi bundan da şikayetçi değilim ya, çok hoşuma gidiyor..Daha izlenecek dünya kadar şey var; bazen sanki herkes izlemiş de bir ben kalmışım geride gibi hissetmekten alamıyorum kendimi.Ama “bazen”, Allah’tan her zaman değil..

    Film, çok güzeldi gerçekten..Bende sevdim kızı ama ne bileyim benimkisi daha çok acımaktı galiba.Bütün film boyunca belki iyileşirler diye bakındım durdum ama nafile işte.İkisini öyle daha çok sevdik..Çocuğa küfredip dövdüğü sahne çok güzeldi, iyi ki hatırlattın, bak unutmuşum.Zaten bence çocuk o dayaktan sonra aşık oldu bizim kıza..

    İkisi de manyaktı işte; tabi iyi manada..Ve ıslak olan şeyler çıkartılmalı evet, hasta masta olurlar mazallah..

  18. @ La fea

    Böyle düşünmene üzüldüm gerçekten, uzun zamandır okumuyorum ben bu mangayı, bu anlık bir şey değil bu.Arada geliyor böyle, biliyorum kendimi; sonra tekrar bir heves oturup hepsini okuyorum.Sonuçta aynı noktaya dönüyoruz seninle, dönüp dolaşıp aynı noktada buluyoruz kendimizi, lütfen yapma böyle..İki kelime ediyoruz, sonrasında yine bir çatışma içinde buluyoruz kendimizi ve ben her seferinde “acaba yine ne yaptım” diye düşünüyorum..Önceden konuşur eğlenirdik, şimdilerde eğlenceyi baya bir geride bıraktık..

  19. Film yorumuna dönelim. Bence de bir şeyler geçti aralarında ama fazla göstermek istemediler. Islanan çoraplarını çıkarmaları o yağmurda, soğukta akıllarına bir tek bunun gelmesi de delilikleriin başka bir kanıtı. Ama Rain’e şaşırdım insan aynı anda hem seks sembolü hem de şirinlik abidesi olabilir mi? Rain olabiliyormuş demek ki 🙂

  20. Kesinlikle Rain olabilirdi ancak. Aslında ben bu filmi Eun-chae (Im Soo-jeong) için izlemiştim, ama şimdi Rain diyorum sadece.

    @ofori
    Çok darıldım sana yine bendenönce yazmışsın 🙂 Tüm sayborg yazıları gibi senin yazın da çok eğlenceli

  21. @ bunusevdim

    Valla hala Rain’i tek geçmeye devam ediyorum, o halleri aklıma geldikçe sevgim daha da katlanıyor gibi..Süper oyunculuk gerçekten; bir de nasıl seviyor kızı, kendi hastalığı bir kenarda onu o haliyle iyileştirmeye çalışıyor bir de.Sevimli olmak için çabalamasına hiç gerek yok, kendisinde doğal bir yetenek var bu konuda..

Bir Cevap Yazın

