Ryoko Hirosue ~ Burundan tanırım…

Geçen akşam Departures filmini izlerken daha ilk sahnede tanıdım kendisini, nerden mi, izlediğim “onca” Japon filminden olmadığı kesin.Jean Reno ile oynadığı “Wasabi” hala her karesiyle aklımda olunca kızı sadece burnuna bakarak tanımak benim için o kadar da zor olmadı.Yalan yok; ismini falan bilmiyordum onun için nette biraz uğraştıktan sonra bu önemli bilgiye eriştim; “Ryoko Hirosue”..Neden kaynaklandığını bilmediğim bir sevgi içindeyim kendisine karşı, az önce filmografisine baktım sadece bu iki filmini izlemişim o kadar..

Zaten o listeyi gördükten sonra gözlerim fal taşı gibi açıldı.Her ne kadar wikipedia 10’lu rakamlarda kalsa da, sarangni’de yaklaşık 50 filmini saydım.Söz konusu sayı 50 olunca onun boş yere Japonya’nın en iyi aktris ve pop starlarından biri olmadığını öğrendik.Evet, birde şarkıcıymış, şu on parmakta on marifet diye sınıflandırdığımız sanatçılardan..Durum böyle olunca ona karşı daha haklı bir sevgi içine giriyorum..Kendisi 1980 doğumlu; yani bu mini mini hallerinin arkasında benden 5 yaş büyüklüğü var..- Gerçi ben bu tipimle onun yanında 50 yaş gibi görünüyorum ama varsın olsun-..

Filmlerinden bazıları bunlar, belki görüp izlemiş olanlar vardır.-herkes benim gibi kara cahil olmak zorunda değil-

Zero Focus (Remake) (2009)
Villon’s Wife (2009)
Goemon (2009)
Departures (2008)
Koneko no Namida (2007)
Little DJ (2007)
Bubble Fiction: Boom or Bust (2007)
Presents ~Aikagi~ (2006)
Hana and Alice (2004)
Collage of Our Life (2003)
“Arita” from Jam Films (2002)
Wasabi (2001)
Poppoya (1999)
Himitsu (1999)
20th Century Nostalgia (1997)

Bu arada az önce vermeye çalıştığım ama yanlışlığını şimdi keşfettiğim bir bilgiyi düzeltiyorum, o 50 kadar yapımın hepsi beyaz perde için çekilmemiş; büyük bir çoğunluğu televizyon için çekilen yapımlarmış..Bu arada kendisinin birde oğlu varmış bilgisini de verip bu yazıyı vuslata erdirelim..İsmini yeni öğrendiğim Ryoko, seviyorum seni..

Bir Cevap Yazın

