Tonari no Totoro ~ My Neighbour Totoro

Hayao Miyazaki, nasıl desem içten bir saygıyla kendisini selamladığımız bir adam.Onun hayal gücüne şahit olup da hayran kalmamak elde değil.Yine bir bayram günü TRT -saolsun arada güzellikler yapıyor- bu adamın o zamana kadar yayınlanan bütün filmlerini bayramın 4 gününe yayarak vermişti, işte o zamanlarda izleme fırsatım olmuştu bu filmi.Tabi filmleri izleyeceğiz diye evden dışarı çıkamamıştık o zamanlarda.Komşum Totoro, içlerinden ne yalan söyleyeyim en merak ettiğimdi..Zamanında film + dergisi Miyazaki’nin filmlerini tanıtan bir sayı çıkardığında bu filmdi ilk dikkatimi çeken..

Bliyorum çok yüzeyel olacak ama yine de söylemek istiyorum; şu posteri yüzünden oldu her şey.İlk düşüncem ” ne güzel şeysin sen öyle, o yandaki yaratık da ne ola ki” şeklindeydi.Filmi izlediğimdeyse boş yere sevmediğimi anladım.İki kız kardeş hasta annelerinin yakınında olmak için babalarıyla ormanın yanında yeni bir eve taşınıyor ve onları hayal güçlerini zorlyacak “arkadaşlıklar” bekliyor desem çok kuru anlatım olur biliyorum.Miyazaki’nin yeşilliği, ormanları sevdiğni herkes bilir ama adam sanki bu sevgisini ve onların içlerinde sakladığı güzelliği herkese göstermek için bu filmleri yapıyormuş gibi hissettiriyor..Kız kardeşler ormanın içinde gezindikçe daha önce karşılaşmadıkları canlıları, doğanın güzelliğini, macerayı, eğlenceyi keşfediyor..

Ve sanki Miyazaki bize “o binaların arasında çok şeyler kaybediyorsunuz” der gibi gülümsüyor.Zaten bu film konusu için değil; sadece arkamıza yaslanıp görselliğin tadına varmak için izlenir.Yarın bir gün çoluk çocuğa karışırsak sar başa tekrar bu filmleri izletmek gerek onlara.Dingin bir huzur, kötülükten uzak bütün duygular olabilen en yalın haliyle sunulmuş sanki.Kızların bindiği o enteresan ulaşım aracında bende oturmak istedim; Totoro’nun yanında bende kendime bir yer edinmek istedim ama işte sadece izlemekle yetindik o kadar.En ince ayrıntısına kadar elle çizilmiş bir başka baş yapıt daha bu film..

Miyazaki’nin son filmini izlemek daha nasip olmadı; zaten kendime kızıyorum bu konuda , neden hala bekliyorsam.Hiç belli olmaz yakın zamanda onu da izleyip kendimden geçebilirim.Bir adama yapacağı işler konusundadaha izleme gereği duymadan “mutlaka bu da güzeldir” diyerek güvenme ne bileyim herhalde onun adına çok hoş bir duygudur.Totoro ile gezp tozmak; masalların içinde eğlenmek isteyenler mutlaka bu filmi izlesin derim başka da bir şey demem..

Bir Cevap Yazın

